Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Hallo ;)

Jeg har bestilt meg en Touch HD, og jeg har noen spm.

Noen som kan fortelle meg hva jeg bør laste ned av programmer osv...

Har lest at mobilen kobler seg opp på 3G/gprs automatisk og at det nesten er umulig å slå det av, stemmer det?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En drøm er at HTC skal utgi en offisiell ROM med WM 6.5 og det nye TF3D til Touch HD.

Uoffisielle ROM med dette kommer nok, men jeg må innrømme at en offisiell

ROM med støtte fra HTC hadde vært å foretrekke.

Selv om WM 6.5 ikke ser ut til å bli en revolusjon så har det en del nye funksjoner

og forbedringer som virker å gjøre systemet mer brukervennlig og strømlinjeformet.

WM6.5 kommer ALDRI til å komme til Touch HD... ikke offisielt in any case. Det vil ikke komme noen offisielle patcher slik at de med eldre telefoner uten fysisk Windowsknapp kan bruke det. Det er kun de forskjellige mobilene fra MWC og framover som vil kunne bruke 6.5. HTC Touch Diamond2 og Pro2 kommer begge med 6.1 men kan oppdateres til 6.5 gratis når dette kommer, siden de begge inkluderer en fysisk Windows/startknapp.

Det har du helt sikkert rett i, men en cooked ROM med en betautgave av WM6.5 er allerede tilgjengelig for Touch HD. SÅ mange dyktige utviklere som porter OS/programmer til forskjellige telefoner er en stor fordel for oss med WM-mobiler.

Lenke til kommentar

Me har no fått HD touch mobiler på jobb. Jobber som elektrikker, og bruker handymann til timer, jobber osv.

Har hatt den i ei veke no, og begynner å finne ut av denne telefonen, men det er fortsatt eindel ting eg lurer på. F.eks om kor filer ein overfører til telefonen med bluetooth legger seg. Finner dei ikkje igjen på htc'en.

Så er det nesten umulig å få denne oppav lomma mens telefonen ringer uten å ta den. Finnes det løysninger for dette? Er også utrulig slitsomt med den volumknappen på siden som ikkje blir låst. Umulig å vite om lyden er av eller på...

Eg har også problem med at htc'en henger seg opp til tider. Den bruker spesielt lang tid visst eg prøver å utforske windowsmappa. Da kan det ta fleire minutter før den åpner seg.

Eg har lasta ned HD teaks. Kva er dei beste innstillingene her?

Endret av Hootie
Lenke til kommentar

Jeg har sittet å prøvd å lese meg til hvor og hvordan jeg kan få tak i TomTom 7, eller garmin for den saks skyld. Får det liksom ikke helt til her. Trenger både Softwaren og Skandinavia kart... hvor begynner jeg liksom..

Fant ut av det til slutt.

Endret av plumbtek
Lenke til kommentar
Det kan hende at hele eller deler av det blir inkludert i offisiell rom-oppdateringer, men det er det vel ingen som vet enda. Håper det kommer en ny offisiell rom i løpet av mars. Men du får jo tak i den til HD allerede nå gjennom xda uansett, og det er enkelt å aktivere norsk ordbok.

Ja.. jeg synes igrunn at når man har gitt så mye penger for en telefon, så fortjener man å få alle oppdateringer som er tilgjengelige.. Vil ikke flashe og styre med uoffisielle greier av den enkle grunn.. men kanskje sendes det en mail til HTC :)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg installert noe uoffisielt rom til min htc touch hd, lurte bare om det var en innstilling et sted hvor jeg kan bytte fra norsk til engelsk, slik at menyer og slikt blir engelsk istede for norsk.

Edit: Virker som det ikke er mulig uten å flashe rom, da språket er kodet inn i selve rom'en.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Heisann.

Begynner å bli ganske gla i HTC`n nå. Har fått meg TomTom og en del ander programmer som gjorde livet litt lettere.

Men! Jeg trenger sårt litt hjelp til å forstå et par ting her.

jeg har lagt over en god del musikk til minnekortet, under mappen DCIM, her har jeg igjen opprettett mapper med artister etc...

Når jeg går inn på musikknota i Touch Flow så får jeg for det førtse ikke opp bildet,og jeg får heller ikke opp alle sangene som er lagt i DCIM mappa, og til slutt så ligger alt i en herlig blanding av artister, grupper, album, og enkeltsanger.

Hvordan får jeg katalogisert å ryddet opp i dette?

Er det sånn at Musikk i Touchflow er liksom et annet program enn WMP?, men allikevel henter musikkfiler fra DCIM. Og hvordan får jeg fjernet musikken fra Touchflow uten å ikke fjerne den fra WMP?

Når jeg legger et bilde i My Documents Mine Bilder så dukker bildet opp i touch Flow, men går det ann å lage en snarevei til bildene som jeg har lagret i minnekortet for å så vise dem i Touch flow?

Uff, så mange spørsmål, men håper noen tar seg brydet med forklare meg hvordan dette mannskitet er bygd opp.

Endret av plumbtek
Lenke til kommentar

Tror musikkprogrammet i touch flow henter informasjon fra selve id-taggene, altså når du høyreklikker på musikkfilene dine og velger egenskaper så kan du legge til artist navn, album, track nummer osv... om disse er kaos, så blir vel oppbygningen i touch flow musikkprogrammet kaos også, om du skjønner hva jeg mener.

For å få bilde/albumart så legger du bare en fil kalt folder.jpg i album mappen, er det jeg gjør værtfall.

Er dog ingen ekspert på hd'en enda så er ikke sikkert alt stemmer 100% her.

Lenke til kommentar
Tror musikkprogrammet i touch flow henter informasjon fra selve id-taggene, altså når du høyreklikker på musikkfilene dine og velger egenskaper så kan du legge til artist navn, album, track nummer osv... om disse er kaos, så blir vel oppbygningen i touch flow musikkprogrammet kaos også, om du skjønner hva jeg mener.

For å få bilde/albumart så legger du bare en fil kalt folder.jpg i album mappen, er det jeg gjør værtfall.

Er dog ingen ekspert på hd'en enda så er ikke sikkert alt stemmer 100% her.

Ja det er nok slik at den henter info fra Taggene, men det er da ikke meningen å forandre på alle taggene til hver enkelt musikkfil for at Touch flow skal skjønne hva som er hva.

Når jeg blar meg videre til Alle Sanger så er alle sangene listet opp der, men på den første siden i Touch flow musikk så er det bare noen av sangene som dukker opp.

Ikke går det ann å slette, redigere,sortere, klippe og lime her heller.

Søplesoftware! Eller?

Dette med bildene vil jeg helst ha på minnekortet, så det blir bare de mest sette jeg legger i Mine Bilder som kan vises på Touch Flow.

Prøvde med noen snareveis mapper, men det gikk ikke.

Lenke til kommentar

DCIM er mappen til kamerabildene, ikke musikkmappen. Vet ikke om det har noe å si.

Noen som vet hvordan man får videoanrop til å fungere? Får "Klarte ikke å foreta videoanropet. Hva ønsker du å gjøre?" hver gang. Har Netcom 3G.

Bumper meg selv i håp om et svar. Er det en innstilling en eller annen plass jeg har oversett eller?

Testet nettopp, det fungerte (OneCall). Har ikke endret noen innstillinger.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man får videoanrop til å fungere? Får "Klarte ikke å foreta videoanropet. Hva ønsker du å gjøre?" hver gang. Har Netcom 3G.

Bumper meg selv i håp om et svar. Er det en innstilling en eller annen plass jeg har oversett eller?

Fungerer fint med Telenor 3G i alle fall. Men vær sikker på at den du ringer til har 3G telefon og ikke har slått av 3G (mange gjør det).

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hva jeg bør laste ned av programmer osv...

Har lest at mobilen kobler seg opp på 3G/gprs automatisk og at det nesten er umulig å slå det av, stemmer det?

Du finner svar på alt det der om du leser igjennom denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
Hei.

Har et lite spørsmål til dere som har HTC Touch HD.

Kjøpte selv mobilen for ca. 2 uker siden, og er meget fornøyd med den.

Bortsett fra en ting. På venstre siden av mobilen virker det som at dekselet ikke sitter helt som det skal. Hvis jeg trykker på dekselet rett under volum knappen, så gir det etter og knirker. Har etterhvert fått samme problem på baksiden, samt nederst ved usb tilkoblingen. Er det noen andre som har samme problemet?

Vurdere faktisk sterk å sende den tilbake/bytte den pga dette. Virker kanskje ikke som noe stort problem. Men av prinsipp forventer jeg at en mobil til over 6000 kr skal være plettfri og kvaliteten skal være bra. Får rett og slett følelsen av at jeg holder ett billig leketøy av og til.

Samme her! USB knirk! når jeg presser svakt med fingeren på usb'en (plasten rundt, så knirker det noe helt jævlig, tror kanskje jeg og skal sende tilbake fordi det knirker rett inn i mikrofonen!! og det er ikke bra når man prater i telefon!

Lenke til kommentar

Fungerer fint med Telenor 3G i alle fall. Men vær sikker på at den du ringer til har 3G telefon og ikke har slått av 3G (mange gjør det).

Kan godt hende jeg har skrudd av 3G, hvis så, hvor i windows mobile kan dette endres på?

Edit: Står foresten en H oppe i høyre hjørne samt 3G Netcom på baren under, men allikevel får jeg ikke ringt med videoanrop.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...