Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes den er mye bedre, integrasjonen er generelt på et høyere nivå. Man må sjeldnere i WM-menyer, og det er mer gjennomført. Anbefaler deg å se videoen jeg linket til ovenfor. Nå fungerer TF3D i landscape mode (nydelig), trykker man på klokken fra home screen kommer man nå til "HTC World clock" og en mye bedre alarmstyring, call history er bedre, det har kommet HTC-overlay for kontakter (som er veldig pent, oversiktlig og føles "sømløst"), egen kalendertab i TF3D, som viser værvarsel når du går inn på de enkelte dagene, mer intelligent "internet"-tab med kontroll på hvilke bookmarks du vil ha der. I alle menyer, både WM-menyer, programmenyer osv er det større og mer touchvennlige knapper, trykker man på "topbaren" er det en egen notification-meny, og det er sikkert en hel del jeg har glemt. Mange endringer til det bedre, ingen til det verre som jeg har funnet enda.

Men det er fremdeles litt småbugs her og der i Duttys v1.8, det er planlagt en ny versjon om noen dager, så det er gjerne greit å vente på den.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

sliter noe veldig her altså.

Har nettopp kjøpt meg HTC Touch HD. har instalert Microsoft Active Synch fra CD`n som fulgte med. Startet synkroniseringen, og kontaktene mine fra Outlook 2002 SP3 gikk overføringen fint, også notatene mine. Men kalenderen min som jeg har ca 2000 oppføringer på ser ut til å ikke ville komme over. I det jeg startet synkroniseringen så begynte den å synce for en uke, noe som gikk bra. da jeg oppdaget at jeg ikke hadde fått over hele kalenderen min så endret jeg til ALLE. Så startet jeg Active synch igjen og det går helt sinnsykt tregt. Ser jo fremdriften at det skjer noe, men nå har den holdt på i ca 1 time. Dette er vel ikke normalt selvom det er 2000 kalenderelemnter som skal overføres. Tips takk.

Det gikk til slutt...

Endret av plumbtek
Lenke til kommentar

Det kan hende at hele eller deler av det blir inkludert i offisiell rom-oppdateringer, men det er det vel ingen som vet enda. Håper det kommer en ny offisiell rom i løpet av mars. Men du får jo tak i den til HD allerede nå gjennom xda uansett, og det er enkelt å aktivere norsk ordbok.

Lenke til kommentar
TF3D har fått endel nye funksjoner og utseende på MWC. Vil jeg kunne oppdatere til den nye versjonen når den er ferdig?

Mye av det er allerede portert, lenge før TP2 og Diamond 2. Ikke spør meg hvordan de har klart det, men rom'en kommer i dag eller i morgen: <a href="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=483822" target="_blank" rel="nofollow">http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=483822</a>

Video som i starten viser dette i bruk:

</a>

Hei du!

Jeg har VELDIG lyst på denne nye versjonen av TF3D, men har aldri vært borti noe sånt som flashing, eller noe lignende. Jeg vet det er mye å spørre om, men du kunne ikke skrivd en enkel og grei bruksanvisning til hvordan man flasher til den nye versjonen? :innocent: Ikke bare for min del, men det er sikkert mange andre her som heller aldri har flasha noe som helst før og ikke har peiling, slik som meg. :)

Lenke til kommentar

1) Du må først ordne HSPL eller USPL for å kunne flashe uoriginale roms. Se linken.

2) Deretter laster du bootloader (hold inne vol-down mens du skrur på telefonen), og flasher enten ved å koble til telefonen med USB og starte CustomRUU, eller ved å på forhånd overføre .nbh-filen til minnekortet (og rename den til BLACIMG.nbh om den ikke allerede heter det).

Lenke til kommentar
1) Du må først ordne HSPL eller USPL for å kunne flashe uoriginale roms. Se linken.

2) Deretter laster du bootloader (hold inne vol-down mens du skrur på telefonen), og flasher enten ved å koble til telefonen med USB og starte CustomRUU, eller ved å på forhånd overføre .nbh-filen til minnekortet (og rename den til BLACIMG.nbh om den ikke allerede heter det).

Ikke for å mase, men finner ikke noe om HSPL og USPL på den linken.

Så når jeg har koplet den til USB, så overfører jeg CostomRUU til minnekortet og starter den på telefonen, eller starter jeg CostomRUU på PCen?

Lenke til kommentar

Jo, nederst i xda-wikien:

...that I will now move on to Understanding the extracted ship.exe files, HSLP, SPL

CustomRUU skal aldri overføres til minnekortet, det er programvaren for å flashe hvis du gjør det fra PCen. Hvis du skal flashe fra minnekortet må du overføre .nbh-filen som du laster ned, ligger vanligvis i samme mappe som CustomRUU.exe. Nbh-filen heter vanligvis "RUU_Signed.nbh", og hvis du skal flashe fra minnekortet må du rename denne til BLACIMG.nbh. Men det er ikke vits i å styre med det før du enten har HSPL eller USPL på plass, da får du ikke flashet til uoriginale roms. Les guiden først.

Du har forsåvidt rett om USPL, det er på en egen side. Se under "flashing" her: http://wiki.xda-developers.com/index.php?p...=HTC_Blackstone

Lenke til kommentar
Jo, nederst i xda-wikien:
...that I will now move on to Understanding the extracted ship.exe files, HSLP, SPL

CustomRUU skal aldri overføres til minnekortet, det er programvaren for å flashe hvis du gjør det fra PCen. Hvis du skal flashe fra minnekortet må du overføre .nbh-filen som du laster ned, ligger vanligvis i samme mappe som CustomRUU.exe. Nbh-filen heter vanligvis "RUU_Signed.nbh", og hvis du skal flashe fra minnekortet må du rename denne til BLACIMG.nbh. Men det er ikke vits i å styre med det før du enten har HSPL eller USPL på plass, da får du ikke flashet til uoriginale roms. Les guiden først.

Du har forsåvidt rett om USPL, det er på en egen side. Se under "flashing" her: http://wiki.xda-developers.com/index.php?p...=HTC_Blackstone

Ja, fant den nå.

Skal lese litt på det med USPL nå.

Lenke til kommentar

En drøm er at HTC skal utgi en offisiell ROM med WM 6.5 og det nye TF3D til Touch HD.

Uoffisielle ROM med dette kommer nok, men jeg må innrømme at en offisiell

ROM med støtte fra HTC hadde vært å foretrekke.

Selv om WM 6.5 ikke ser ut til å bli en revolusjon så har det en del nye funksjoner

og forbedringer som virker å gjøre systemet mer brukervennlig og strømlinjeformet.

Endret av GTB
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål om HTC`n. Jeg har nettopp begynt å bruke den så det føles litt ferskt ut for meg.

men før jeg legger inn en hel progs og innstillinger så vil jeg bare være sikker på at jeg kjører med riktig oppdatert ROM, noe jeg ikke tror jeg gjør. Min ROM: 1.14.409.1 (24011)NOR.

ROM dato 12.09.2008.

Jeg har vært inne på HTC sine sider, men der finner jeg bare disse Hot fixene som jeg også bør instalere?

Lenke til kommentar
En drøm er at HTC skal utgi en offisiell ROM med WM 6.5 og det nye TF3D til Touch HD.

Uoffisielle ROM med dette kommer nok, men jeg må innrømme at en offisiell

ROM med støtte fra HTC hadde vært å foretrekke.

Selv om WM 6.5 ikke ser ut til å bli en revolusjon så har det en del nye funksjoner

og forbedringer som virker å gjøre systemet mer brukervennlig og strømlinjeformet.

WM6.5 kommer ALDRI til å komme til Touch HD... ikke offisielt in any case. Det vil ikke komme noen offisielle patcher slik at de med eldre telefoner uten fysisk Windowsknapp kan bruke det. Det er kun de forskjellige mobilene fra MWC og framover som vil kunne bruke 6.5. HTC Touch Diamond2 og Pro2 kommer begge med 6.1 men kan oppdateres til 6.5 gratis når dette kommer, siden de begge inkluderer en fysisk Windows/startknapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...