Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Jeg har selv tomtom 7 på HD`en, jeg bare lurte på om f.eks tomtom 6 funker på HD? har orginal tomtomm 6, men har ikke gidd å teste den.

btw har utrolig dårlig erfaring med garmin, skal jeg først bruke gps, må det da være Tomtom:)

EDIT: Fant ut at det er kun tomtom7 blant Tomtom-produkter som funker på HD.

Endret av Afghan0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min virker stort sett, men av og til så virker det som om den bare skal spise middag før menyen dukker opp. Da ender det ofte med at jeg rekker å trykke en gang til i den tro at jeg har bommet. Dermed annulerer jeg det første trykket.

Kan det være at dere som ikke får den til å virke er like utålmodige som meg?

I tillegg bør det nevnes at man skal treffe ganske bra for å få ønsket resultat.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Nei, foreløpig er det bare kjent at Touch Pro 2 og Diamond 2 vil få oppdateringer til 6.5. I følge Microsofts pressekonferanse i går vil alle WM6.5-telefoner trenge en egen fysisk Windows-tast, og det går dessverre ikke i favør av at HD vil få oppdatering. Når det er sagt, så har allerede WM6.5-alphaer/betaer blitt portert til HD på xda-developers, så jeg tror det blir løsningen - en portert versjon av den ferdige 6.5-utgaven, der en av touchtastene blir remappet som Windows-tasten (home- eller back-knappen).

Lenke til kommentar
Jeg har to problem som jeg håper har 2 lette løsninger.

Når jeg prater i telefonen og får et telefonnummer av den man prater med vil man ofte slå dette inn på mob slik at det er tilgjengelig når samtalen er over. Dette funker ivertfall på alle mine gamle usmarte mobiler. Men når jeg trykket inn et nytt nr under en samtale på HD, så forsvant dette bare når samtalen var over. Typisk. Ringer en kompis for å få et nr til en annen, og så bare forsvinner det?

Neste problem. Flere i min telefonbok har mob nr, hjemme nr og jobb nr.

Ta f.eks Pernilla. Jeg trykker fram "telefon", trykker så inn P+E+R og Pernilla dukker opp. Men hvordan kan jeg velge hjemme eller jobb når det kun er Pernilla mobil som dukker opp?

Er det en lett måte å bytte mellom hjemme, mobil og jobb nr når en kontakt dukker opp?

Hvis ikke må jeg jo via adresselisten og bla gjennom den hver gang jeg skal ringe disse personene som ligger inne med flere nr.

Jeg fant ut løsningen på en av dem selv etter å ha lest den VIKTIGSTE infosiden av alle for HD eiere: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=463783

For å bytte mellom "mobil" "hjem" "jobb" nr når man skal ringe noen, så legger man fingen på teksten "mobil" og slider ut til høyre (eller venstre) så bytter den.

Jeg trodde jag hadde testet dette, men misset at fingen må starte innenfor tekstfeltet som beskriver "mobil, "jobb" osv før jeg drar fingen ut til siden. Nå går det mye raskere å ringe rett nr.

Lenke til kommentar
Ta å les feilmeldingen, så kanskje du får et hint om hva som er galt. smile.gif

Lest den flere ganger men ble ikke smartere:)

Skulle ønske jeg kunne kopiere feilmeldingen her, husker ikke helt hva feilmeldingen gikk på, men nå er det ikke så farlig siden jeg solgte HD`en min igår, til 5000. Savner den allerede:(

Lenke til kommentar
TF3D har fått endel nye funksjoner og utseende på MWC. Vil jeg kunne oppdatere til den nye versjonen når den er ferdig?

Mye av det er allerede portert, lenge før TP2 og Diamond 2. Ikke spør meg hvordan de har klart det, men rom'en kommer i dag eller i morgen: <a href="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=483822" target="_blank" rel="nofollow">http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=483822</a>

Video som i starten viser dette i bruk:

</a>

Har du prøvd noen av Dutty's ROM? Noen som kan gi litt info om hvordan de fungerer i forhold til orginal ROM? Finnes orginal ROM på nettet slik at en kan flashe tilbake om en vil?

Lenke til kommentar

Jepp. Min erfaring er at Dutty fokuserer veldig mye på tweaking og stabilitet, og er ellers litt "kjedelig" - en del blir tatt ut, mens lite eller ingenting spennende blir tatt inn (når det gjelder SW). Med v1.8 ser det definitivt ikke ut til å bli kjedelig.

Original rom finnes på nettet ja, og jeg vil tro at det kommer ny offisiell rom til nedlasting på htc.com innen noen uker, slik at man også kan gå til den hvis man vil bort fra "cooked roms".

For å få norsk T9-ordbok med WWE-roms, se her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12833017

Lenke til kommentar

Rettighetene man har etter forbrukerkjøpsloven gjelder, så hvis du får en feil som ikke er relatert til at du har flashet telefonen til uorginal rom, så har du fortsatt krav på gratis service. Garantien ryker formelt sett, men det sies at de fleste verkstedene ikke bryr seg om det. Uansett kan du i 99% av tilfellene flashe tilbake både til original SPL og original rom hvis du får problemer med den og må ha den inn til service, og da gjelder garantien - den skal være ekstremt fucket opp for at man ikke kommer inn i bootloader, da det lastes før operativsystem og alt annet (som BIOS til PC). Bootloader er det man flasher gjennom, så selv om rom'en skulle være ustabil, så lastes altså bootloader først.

Den eneste ulempen med cooked roms er vel at man ikke får norsk språk i selve operativsystemet (menyer og slikt), noe jeg ikke ser på som et problem i det hele tatt når det er så lett å få inn norsk T9-ordbok som det er.

Lenke til kommentar

Takker igjen for hjelpen!

Leser litt om Dutty's 1,8 Extreme; ser veldig bra ut utifra bildene,

men mange har rapportert en del småfeil. For en som er vant med S60 åpner

WM en helt ny verden av tilpassningsmuligheter og tilleggsfunksjoner.

Lenke til kommentar

Det er en testversjon som ble lagt ut i dag, sikkert pga den enorme etterspørselen (over 50 000 visninger på litt over et døgn!), det kommer visst en ny en i løpet av helgen. Men Dutty (med hjelp fra noen andre) har testet den en stund, så det er nok småbugs som du sier, og det meste er trolig ordnet til helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...