Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Lurer også litt på dette da jeg er fryktelig interessert i telefonen.

 

Ser litt på videoanmeldelser men klarer ikke helt bestemme meg om dette er en telefon for meg. Vil ha noe stort som jeg kan nyte.

 

Ang. skjermen, er det slik som på iPhone (ho ho ho) at tekst og sånt er litt uklar pga skjermstørrelse kontra oppløsning, eller er det like fint her som på HTC Diamond? :)

 

På forhånd,

takk

Amobil er vel en av de få som har kritisert lydkvaliteten, mens alle andre mener den er god. Selv er jeg meget godt fornøyd med lyden, kan ikke si jeg syns den er noe dårligere enn Sandisk-spilleren jeg har.

 

Skjermen er veldig bra. Teksten skal være veldig liten før man ikke klarer å lese den. På grunn av oppløsningen trenger man stort sett ikke å zoome eller scrolle når man surfer heller, ettersom man får hele nettsida på skjermen i fullt format. Så på HD er det nok en god del bedre enn på Diamond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for innlegg, Jonas.

 

Angående skjermen så mente jeg selve bildekvaliteten, ikke skjerm!=oppløsning. :) På Diamond så er tekst slik det skal være - ingen blurre/utydelige linjer. iPhone har så pass stor skjerm at pixeltettheten ikke er så altfor bra, men på Diamond er den perfekt, så det jeg lurer på er om Touch HD er slik?

 

PS: Hadde iPhone før men den har jeg kastet i søppelet (seriøst :p).

Lenke til kommentar

HD har vel ikke like bra pikseltetthet som Diamond, men det har uansett lite å si på såpass store oppløsninger som de har. Jeg opplever i hvert fall ikke skjermen til HD som mindre skarp enn Diamond.

 

Husk at iPhone har veldig lav oppløsning i forhold.

For å sitere arehei/genser og Peppep:

Nokia 5800 XM har over 230 tusen pixler fordelt over 3,2" skjerm.

Apple Iphone har under 154 tusen pixler fordelt over 3,5" skjerm.

HTC Touch HD og SE Xperia har 384 000 pixler fordelt utover hhv. 3,8"- og 3,0"-skjermer.
Lenke til kommentar

Aner ikke, men kan ikke se for meg noen annen funksjon enn neste sang i så fall, ettersom det er én knapp.

 

Anbefaler heller å kjøpe bluetooth-klokke og bruke dette programmet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362218

 

Jeg kjøpte en SE MBW-150 Exectuive til 1350,- inkludert frakt, og fikk da en klokke som fungerer strålende som klokke alene, men også varsler innkommende mail/SMS/MMS/samtaler, kan brukes til å styre musikk (alt - forrige/neste/volum/play/pause). Når sanger skiftes, kommer artist og tittel på displayet, ved innkommende samtaler vises hvem som ringer i displayet, og jeg kan mute eller avvise samtalen med klokken, den kan vise værmelding, legger til funksjonalitet som f.eks. stoppeklokke, viser ubesvarte samtaler m.m.. Den kan også settes til at telefonen låses med kode hvis klokken kommer utenfor rekkevidde. Har også glemt å sette telefonen på lydløs under forelesning noen ganger, og med få trykk på klokken kan jeg sette telefonen til lydløs eller vibrering. Selv om den har litt gadgetpreg (for å være skikkelig nerdete kan man også ha rss-feeds i klokkedisplayet), så fungerer den som sagt strålende som en stilig klokke, og musikkontroll er veldig praktisk. Ulempen er at jeg har blitt litt lat og dårlig til å svare på SMS, fordi jeg bare leser SMSen på klokkedisplayet og ikke tar opp telefonen. ;) Absolutt verdt pengene.

 

Edit: Mesteparten av funksjonaliteten er listet her - http://forum.xda-developers.com/showpost.p...amp;postcount=3

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Haha, ufattelig stilig! Ble nesten fristet i å investere i en slik. Men displayet på klokken var jo ganske lite da? En linje? Og det så ikke ut som den hadde så mange knapper heller. :hmm:

 

Kunne du tatt opp en film mens du bruker klokken til å styre f.eks. musikk samt lese en melding? :)

 

Edit: kvaliteten på filmen trenger ikke å være så høy, så bare bruk HD-en din eller en annen mobil til filmingen om du har tid.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Med SE-telefoner er displayet bare på én linje, mens med smartWatchM er det modifisert til å vise to linjer. Det er tre knapper på venstresiden, som originalt er til play/pause/stop og volumstyring. Med WM-programmet er det modifisert litt, slik at volumtastene fungerer som meny når man ikke hører på musikk. På høyresiden er det to taster, en for å vise dato/klokke + en skjerm der innholdet varierer etter hvilken del av menyen man er i - styrer man musikk, så vises den aktive sangen, er man på stoppeklokken, så vises den siste tiden osv. I midten på høyre siden er "hjulet" for å stille den analoge klokken.

 

Video som viser klokken i bruk: http://www.vimeo.com/1060858/

 

Av en eller annen merkelig grunn tok han med nedlasting og installering av programmet + pairing av klokken, som tar noen minutter og er veldig lite interessant. Faktisk dørgende kjedelig. ;) Du kan derfor trygt hoppe til 3:30, så ser du klokken i bruk. Han blar gjennom menyene, viser stoppeklokken (som av en eller annen grunn ikke var inkludert av SE selv), styrer musikk og sender noen testkommandoer for å simulere hvordan det ser ut når man mottar SMS, samtaler osv.

Lenke til kommentar

Om displayet, så ruller teksten bortover hvis det ikke er plass til alt på én visning.

 

Klokken finnes forresten i tre utganver, Standard, Music og Executive edition eller noe slikt. Standard er en del billigere, og music et sted i mellom. Bluetooth-delen tror jeg er lik på dem, i alle fall på music og executive, men designet var såpass mye bedre på executive at jeg gikk for den.

 

Fant linker nå:

Classic Edition: http://www.sonyericsson.com/cws/products/a...0classicedition

 

Music Edition: http://www.sonyericsson.com/cws/products/a...150musicedition

 

Executive Edition: http://www.sonyericsson.com/cws/products/a...lc=en&cc=us

Lenke til kommentar
Amobil er vel en av de få som har kritisert lydkvaliteten, mens alle andre mener den er god. Selv er jeg meget godt fornøyd med lyden, kan ikke si jeg syns den er noe dårligere enn Sandisk-spilleren jeg har.

 

Lyden virker helt OK, men ikke noe bra i forhold til iPod Touch'en min (som heller ikke er fantastisk). TF3D spilleren er helt mongo fordi lyden bare kan justeres i fire intervaller hvorav det laveste er litt for høyt og neste trinn ned er mute. Coreplayer fungerer greiere for der kan du justere lyden trinnløst, men jeg syntes det spraker mye.

 

Heldigvis har jeg ikke tenkt å bruke denne noe spes som mp3 spiller. :)

Lenke til kommentar
4 trinn? Om du bruker fingeren/stylusen er det da minst 10 lydnivåtrinn.

 

Dessuten: har du satt på lydforsterking? Da blir lyden straks mye fyldigere, og blir fullt på høyde med en iPod.

 

Hmm.. jeg har faktisk bare brukt knappene på siden. Ser du har helt rett hvis jeg faktisk bruker fingeren og styrer på skjermen. Selv om laveste nivå fortsatt er ørlite i overkant ble lyden mye bedre og TF3D spilleren er helt ok. Prøvde å sammenlikne med iPod Touchen min og jeg kan nå si at jeg er enig i at det er mye den samme lydkvaliteten. I alle fall på min lille test på under 5 minutter. Ikke dumt det!

 

Noen som har tips til noen gode? regner med det finnes bedre enn den som følger med?

 

Jeg har brukt denne og den er ok med matt overflate:

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=330286028587

 

Men ser de har kommet med en ny utgave som kanskje ikke er så dum:

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=370112020982

 

Dette merket holder i alle fall ganske høy kvalitet. Det merker du med en gang du ser pakken. Har kjøpt fra den selgeren forøvrig, så det er safe saker.

Lenke til kommentar
Prøver meg igjen jeg. Er det noen som vet om det går å få låst volumtastene når man setter på tastlås? Utrolig irriterende at lyden går opp og ned når man skal legge mobilen ned i en trang olabukselomme.

Hos meg blir volumtastene låst når jeg trykker på knappen på toppen av telefonen...

Lenke til kommentar
Prøver meg igjen jeg. Er det noen som vet om det går å få låst volumtastene når man setter på tastlås? Utrolig irriterende at lyden går opp og ned når man skal legge mobilen ned i en trang olabukselomme.

Hos meg blir volumtastene låst når jeg trykker på knappen på toppen av telefonen...

Bruker du et spesielt tastlårprogram? Mine blir nemlig ikke det når jeg trykker på samme knapp...

Lenke til kommentar

Halllo!

Kjøpte meg HTC HD på fredag, og har gjennom helgen lest ca. 101 sider på dette forumet :)

Jeg ser at det er en del krangel om Garmin eller Tomtom er best til HD..

 

Selv har jeg hatt en gammel garmin GPS, og er helt ufattlig lite imponert over kart tjenester ol.

 

Mulig og få noe avstemmning eller noe på vilken levrandør av gps prog. som folk liker? eller bare skrive det her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...