Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster teorikurs til billappen?

JFM

Anbefalte innlegg

Hei

Er en gutt på 17 år (29.03.91)

Jeg har planner om å ta billappen (klasse B) når jeg fyller 18. Fra før har jeg Moped (Klasse M) og Snøscooter (Klasse S)

Fikk i dag høre at når man er 17 og et halvt år så kan man ta teorien til billappen. Selve teorieksamen koster vel rundt 300-400kr? Men det er jo en fordel med teorikurs først. Hvor mye koster det? Er klar over at det varierer litt.

Tilleggs-spørsmål: Hva koster kjøretimer og slike ting?

Jeg har traffikkalt grunnkurs og mørkekjøring fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva teorikurs koster vil variere fra kjøreskole til kjøreskole, det samme med timene.

Sjekk med noen aktuelle kjøreskoler så finner du det ut, men det er ikke uvanlig at en time koster ca 400-600kr.

Husker jeg ikke feil koster teoriprøven på biltilsynet rundt 170kr, men det var for et par år siden.

Lenke til kommentar

På min kjøreskole kosta det litt over 2 lapper, så jeg syntes det var like greit å lese selv. Selv om du kanskje ikke klarer det 1 gang så har du uansett spart mye penger i forhold til hva teorikurset koster.

Selve teoriprøven koster ca 300 kroner.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Jeg tok kurs, fikk 7 av 7 feil på teorien :D

Betalte vel 1500 for mitt, men det kan ha med innflytelse av type datahjelp å gjøre :p

Forresten så er det 250 per kjøretime hos oss mener jeg

Lenke til kommentar
Men er det vits å ta teorikurs?

NEI! Går mye fortere og er mye mer effektivt å lese selv. Kjøp den teoriboka, der har du alt du egentlig trenger. Det eneste er at det kan være smart å teste deg på nettet noen ganger før du går opp for å se om du har tingene du skal kunne på plass. Et ekstra pluss er at du på de prøvene på nettet (spesielt på ATLs "offisielle" test som koster 25kr eller noe og er totalt verdt det) får mange spørsmål som er svært like de du faktisk får på teoriprøven.

For min del leste jeg gjennom hele boka normalt en gang, leste så gjennom den en gang ekstremt nøye for å kunne absolutt alt, så skumleste jeg gjennom kjapt en siste gang for å se at alt satt. Deretter brukte jeg dagen før prøven på å teste meg på haugevis av prøver på nettet. Følte at dette var en smart måte hvis man vil bruke minst mulig tid og penger, men lære mest mulig og anbefaler det sterkt.

Hilsen en med 0 feil på teoriprøven som tok lappen på 18-årsdagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9
Hva teorikurs koster vil variere fra kjøreskole til kjøreskole, det samme med timene.

Sjekk med noen aktuelle kjøreskoler så finner du det ut, men det er ikke uvanlig at en time koster ca 400-600kr.

Husker jeg ikke feil koster teoriprøven på biltilsynet rundt 170kr, men det var for et par år siden.

Forresten så er det 250 per kjøretime hos oss mener jeg

Så du betaler 500 spenn for en dobbeltime???? :omg: :omg: :omg:

Ser ut som andre har det dyrere... Men jeg hadde aldri dobbeltimer, bortsett fra når vi kjørte alle oppkjøringsrutene, og det kosta 400 tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...