ledley Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Heisann! Skal installere Xp oppgradering, men det funker ikke. Når PC-en skal reboote etter kopiering av filer og alt det, så kommer den til det XP ikonet og "markøren" som går fram og tilbake.Da svartner det og alt klikker. Har Win 2000 fra før, er det noe krøll der i gården. Er det forskjellig versjoner av Xp oppgradering fra win 98/me vs. 2000 ? MVH Ledley Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg hadde prøvt å formatert harddisken først for å få en "clean" installasjon. Men hvor god hardware har du? Mvh Nissen Lenke til kommentar
ledley Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Har ikke prøvd å formatert nei, men tror denne versjonen jeg har er upgrade. Har Abit kt7e hovedkort med 290 mb Ram, 40 gig hdd, 1,1 ghz prosessor Lenke til kommentar
ledley Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Det skal vel i grunnen gå helt greit med den hardwaren der... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Gadd ikke helt å sjekke ditt kort, men på mine to siste xp-instal (xp pro eng og norsk beta) måtte jeg først oppgradere bios (asus a7v og en dell-sak) Lenke til kommentar
GXSilver Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Som RulleRimFrost sier: det er viktig å få den siste BIOS'en til XP (BIOS'en skal være bakover kompatibel så du skal klare å boote 2000). Kjør gjerne update advisor (som ligger på winCD'en eller microsofts sider). den viser (som du sikkert vet): -hvilke program og drivere som er kompatibel med XP, -hvilke som ikke er (disse bør du uninstalle på forhånd) -og hvilke som er usikkert om støtter XP (uninstall disse også for å være på den sikre siden) Min XP rebootet seg spontant når jeg prøvde å legge inn drivere til et tv-kort som var usikkert om støttet xp. Easy CD Creator MÅ fjernes på forhånd. Enkelte brenne prog vil ikke fungere etter intalleringen. Last ned nye, eller en oppdatering. Lykke til! GXSilver Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg hadde omtrent akkurat d samme problemet, jeg hadde brent versjon da... Men jeg fikk en annen version av en venn, og da gikk det helt fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå