Klausen Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Norge Sverige Danmark Storbritannia Tyskland Østerrike Sveits Italia Bosnia Kroatia Slovenia Totalt 11 Land edit; var vist et land jeg glemte Drar til Polen i april så snart 12 land Endret 18. februar 2014 av Kentklausen Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Norge Sverige Finland Danmark Storbritannia Tyskland Sveits Morocco Spania Tyrkia Kina Hong Kong Singapore Australia -- 14 land. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Norge Sverige Danmark Spania Italia Thailand Drar til Kina 17 mars så snart 7 land Endret 17. februar 2014 av Ownbeef Lenke til kommentar
Maglorix Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Norge (obv) Sverige (Mange ferieturer som liten) Spania (Klassetur til Barcelona på videregående) Irland (Helgetur med kamerater) Sør-Afrika (Var student der i fire år) Mosambik (Ferieturer) Kanskje ikke så veldig bereist... men i km blir det jo en del da Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Endret 11. desember 2018 av trra Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tilbake fra 3 måneder med reising. Ble riktignok bare to nye land denne gang. Afrika: Marokko Asia: De forente arabiske emirater India Indonesia Japan Kambodsja Kina Malaysia Qatar Singapore Thailand Vietnam Europa: Andorra Bosnia-Hercegovina Bulgaria Danmark Finland Frankrike Hellas Italia Kroatia Lichenstein Monaco Montenegro Nederland Norge Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Spania Storbrittania (England, Wales) Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Ungarn Vatikanstaten Østerrike Nord Amerika: Antigua and Barbuda Bahamas Barbados Dominica Jamaica Mexico USA (AZ, CA, FL, NY, NJ, UT) Oseania: Australia New Zealand Vanuatu Sør Amerika: Brasil Ellers har jeg bla. vært i/på: Hong Kong Gibraltar Cayman Islands British Virgin Island (Cayman Islands og Tortola) US Virgin Island (St. Thomas og St. Croix) Sicilia St Martin og St Maarten (+ Mellomlandinger) Så det skulle bli 54 totalt. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Ser flere her har vært i Montenegro. Har vært en del på Balkan, men ikke satt foten min der foreløbig. Lurer på å ta turen dit i sommer. Noen tips til hvor? Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Ser flere her har vært i Montenegro. Har vært en del på Balkan, men ikke satt foten min der foreløbig. Lurer på å ta turen dit i sommer. Noen tips til hvor? Har vært litt forskjellige plasser i Montenegro, men ville uten tvil anbefalt Kotor. Bør også gå tur opp i høyden fra gamlebyen for å få utsikten! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige. Jeg kjenner kun en over 16 år som "lider av" det samme i alle fall så det det er litt spessielt, jeg er 17 og har vært i 17 land, 2 nye i år også. På den positive siden så har du veldig mye fint å oopleve i fremtiden om du går inn for å reise litt Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige. Direkte vanlig tror jeg ikke det er, men hva så? Noen reiser mye, andre lite, og det er dessuten aldri for sent å begynne. Jeg har alltid hatt en voldsom reiselyst, men kom ikke ordentlig i gang før i fjor, da jeg besøkte fire land på et halvår. I år vil jeg nok ende på fem-seks-sju nye land på lista, og vil med det har doblet antallet besøkte land i løpet av over 22 år, på litt over ett. Hvis du vil ut og reise, kikk på et flyselskaps rutekart og finn deg en destinasjon som frister, og kjør på! Det skjer ikke noe før du begynner Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige. Satte min første fot utenfor Skandinavia i en alder av 26 år. Nå, fire år senere, har jeg vært i 23 land og det blir minst ti til i år. Må liksom ta igjen litt. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 var faktisk 11 år selv 2013 var det største reiseåret for min del så langt med 8 nye land Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige. Kjenner flere i som er i samme situasjon, men vil ikke si det er direkte vanlig. Spørs jo veldig om man er oppvokst med foreldre som har råd og er glad i å reise. Har selv reist en del hele livet, selv om det er mange av de samme stedene/landene. Var noen måneder da jeg var i Tyskland (husker selvsagt ikke det..). Første skikkelig utenlandsturen jeg husker var Tyrkia, da jeg var fire år. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg var i samme situasjon som deg. Grunnen var vell så enkelt som at foreldrene mine ikke hadde råd. De fikk meg når de selv var veldig unge. Faren min var student helt til jeg var 9-10 år gammel, og da prioritertes ikke utenlandsreiser. Da økonomien var på plass var jeg gammel nok til å være alene hjemme i steden for å bli med foreldrene mine på tur, noe jeg synes var mye morsommere. Har ikke tall på hvor mange gratis ferier jeg har takket nei til. Dette har mest med at de drar på typiske charter-destinasjoner, tenk "syden", noe jeg synes er kjempekjedelig. Mine to yngre brødre har begge reist mye mer enn meg, da de, naturlig nok, er født senere enn meg, og foreldrene mine hadde råd til å ta med de på tur. Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Har reist mye hele livet, dog mye til samme destinasjoner/land (fortsatt godt over snittet) og først når jeg og søsknene mine er blitt eldre og får mer ut av reiser enn bare varme og bading at vi har begynt å dra til nye steder, pluss at jeg har begynt å farte rundt en god del på egenhånd hvor jeg da veldig gjerne prøver å få nye destinasjoner. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) på tide med en update på lista mi Norge Sverige Danmark Finland Estland Latvia Tyskland Spania Belgia Nederland Sveits Østerike England Irland Ukraina Moldovia ( Transnistria også) Romania Russland Armenia (Nagorno-Karabakh også) Georgia Azerbaijan Qatar Mongolia kina (også hong kong og tibet) 9ganger Filippinene 3ganger thailand x-antall ganger laos tajiksitan kyrgystan kambodsja 6ganger vietnam malaysia x-antall ganger singapore 3ganger indonesia øst timor sri lanka india bangladesh nepal afghanistan Brunei Iran Myanmar Tyrkia Nigeria burkina faso togo benin Ghana Kamerunn Gabon Ethiopia E. Guniea Sør afrika zambia botswana zimbabwe Domenikanske republikk Mexico Usa Australia New Zealand Kan oppdatereSiden sist saa har jeg hvert i: kazhakstan Uzbekistan Nord-korea Sor korea Taiwan Japan Kan legge til 2ganger til i kina, (pluss Macau) 1gang til i russland,kyrgystan, malasyia og indonesia Skal til australia igjen neste uke til et brylupp Legger ut bilder fra turene paa #aroundtravel Paa instagram Endret 27. februar 2014 av wailer Lenke til kommentar
K.B.E Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Sverige Hellas Finland Kypros Brasil Italia Frankrike (både fastlandet og Korsika) USA Tyskland Skottland (Orknøyene) Irland Danmark England Lenke til kommentar
Error Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 på tide med en update på lista mi... Hvordan har du råd, som 26-åring? Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Det er mange som driter penger, vet du. Det jeg lurer mest på er hvorfor han ikke har vært på Balkan enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå