liealot Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Norge Sverige (bodd)Danmark England Tyskland Spania Frankrike Ungarn Østerrike USA (bodd fastland + ferie hawaii) Kina (teller hong kong også som 'eget'?) Cuba (mens castro fortsatt var frisk) Mexico Canada Thailand Vietnam Filippinene Australia Bortsett fra der jeg har bodd har alt vært ferie/jobb relatert. ikke tatt med mellomlandinger, f*ck blant annet flyplasser i russland i 22 timer. sikkert glemt noen.. Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Europa:Norge: Bor her.Sverige: Besøkt flere ganger årlig siden jeg var 1 år. Min familie på min fars side bor 15 min fra grensen ved Svinesund.Danmark: Besøkte for første gang da jeg var 3. Reist dit årlig siden 2011.Spania: FeriePortugal: Ferie.Nederland: Så vidt innomLatvia: Så vidt innom.England: FerieSkottland: Aberdeen i sommer. Ferie.Gibraltar: Dagstur da jeg var på skoletur i Málaga.Hellas: Ferie.Asia:Israel - Konferansetur/studietur/jobb kombinert med ferie.Palestinsk territorium - RIktignok ikke godkjent som land, men... Var der i forbindelse med Israel - besøket. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Norge Sverige Danmark England Tyskland Polen Italia Latvia Hellas Tyrkia Thailand Sikkert glemt noen steder.. Endret 28. november 2013 av Hargo Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 NorgeSverige - stort sett hele sørlige halvdelDanmark - nesten heleFinland - ÅboIsland - Hele kysten fra Snæfellsnes til Jökulsarlón og Vestmannaeyjar.Storbritannia - London, Manchester, Birmingham, Newcastle, YorkIrland - DublinTyskland - Så og si hele. Mest Berlin, Hamburg og MünchenFrankrike - Paris, Cote d'Ivoire, noen småbyer rundt omkring.Nederland - Amsterdam, Rotterdam og noen småbyet i sørøstBelgia - noen småbyer i sørøstLuxembourg - Stort sett hele unntatt hovedstaden Sveits - HeleØsterrike - HeleLiechtenstein - HeleMonaco - hele...Italia - Venezia, Milano, de nordlige sjøeneSpania - Malaga og KanariøyenePolen - Gdansk, Krakow og LodzKyprosUSA - San Francisco og New York Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Norge Danmark (bodd der)Sverige Frankrike Luxemburg Nederland Belgia Tyskland Italia Sveits Monaco SpaniaLatvia Egypt Sør Afrika UAEUSACanadaMexicoBahamasSt. LuciaBarbadosStorbritannia (England) Thailand Vietnam Zambia Botswana Fet skrift er årets nye Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Norge Sverige - stort sett hele sørlige halvdel Danmark - nesten hele Finland - Åbo Island - Hele kysten fra Snæfellsnes til Jökulsarlón og Vestmannaeyjar. Storbritannia - London, Manchester, Birmingham, Newcastle, York Irland - Dublin Tyskland - Så og si hele. Mest Berlin, Hamburg og München Frankrike - Paris, Cote d'Ivoire, noen småbyer rundt omkring. Nederland - Amsterdam, Rotterdam og noen småbyet i sørøst Belgia - noen småbyer i sørøst Luxembourg - Stort sett hele unntatt hovedstaden Sveits - Hele Østerrike - Hele Liechtenstein - Hele Monaco - hele... Italia - Venezia, Milano, de nordlige sjøene Spania - Malaga og Kanariøyene Polen - Gdansk, Krakow og Lodz Kypros USA - San Francisco og New York Hvorfor legger du dette under her? For meg ser det ut som Elfenbenskysten og er vel et eget land, eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Norge Sverige Danmark England Skottland Nederland Frankrike Belgia Monaco Italia Østerrike Tsjekkia Tyskland Spania Egypt Tunisia USA Tyrkia Kroatia Bosnia Kypros Hellas Portugal Bulgaria Føler jeg har vært i mange land for å være 19 år. Var innom 8 land på interrail i sommer. Endret 26. november 2013 av Kriss^ Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Synes dere at Vest-Sahara er et selvstendig land? Jeg har ikke vært der og kommer ikke til å ha sånn utrolig trang til å komme meg dit i fremtiden heller, men det kunne vært interresant å høre hva dere synes om det skal telles eller ikke om man har vært der. Blir det litt som Scotland og Wales i forhold til Storbritannia? Egentlig lurer jeg også på om Fransk Guyana og Kosovo også bør telles? Utrolig vanskelig flere av disse. Den eneste av disse som gir klart ja er Kosovo, da dette er en internasjonalt annerkjent stat nå. Så dette regner jeg som et land. Wales, Skottland og Nord-Irland er derimot en veldig vanskelig problemstilling når det gjelder dette spørsmålet. Jeg bor ikke så langt fra grensa til Wales selv, og vil nok si at det er et eget land, om jeg skal tenke på land jeg har besøkt. Skottland og Nord-Irland det samme, samtidig som de er en del av UK. West Sahara har jeg lite kunnskap om, dessverre. Når det gjelder fransk Guyana, så er det også en veldig vanskelig sak. Såvidt meg bekjent så har de en (fattig..) representant i den franske nasjonalsamlingen og får subsidier fra både Frankrike og EU. Samtidig føler man jo at det er eget land, litt på samme måte som Australia er det, selv om de har samme monark som UK. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Aaahh where to begin.. Europa:NorgeSverigeDanmarkEnglandSpaniaNederlandTysklandLatviaØsterrikeSloveniaKroatiaBosniaSerbiaMontenegroKosovoVatikanstatenOg Italia. Nord-Amerika : New York City Asia : VietnamKina(HongKong)MacauThailand Afrika : Marokko. Så og si alle steder ble besøkt med "pleasure". Foruten Norge hvor jeg bor, og en av mangen turer til Spania hvor jeg gikk noen mnd skole. NB : Med forbehold om feil.. Kan fint hende jeg har glemt ett land eller to. Endret 30. november 2013 av Lady_A Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Norge- Bor her. Polen- Treningsleir med fotballaget i Gniewino Portugal- Ferie i Lisboa og Faro. Spania-Lanzarote USA-Var på ferie i Florida og Texas. Besøkte byer som Miami, Key West, Daytona, Austin, San Antonio. Var også innom Chicago. Sverige-Harrytur... Danmark-Har familie der. England-Var i London og så fotball Nederland-En kjapp visitt innom Amsterdam Tyrkia-Side og Antalya Lenke til kommentar
kirrjju Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Norge Sverige Spania Tyskland England Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Norge: bor her Sverige: har vært på endel leirer her. Danmark: vært med noen jeg kjenner i sommerhuset deres, har også vært i legoland en gang. England: 3 ganger på tur for å se litt, og handle litt USA: var i Orlando, disneyworld osv. Med familien. Var også i key west. Mexico: var på cruise, stoppa her så vi kjørte til en Strand å var der hele dagen. Bahamas:var på cruise. Spania. Har vært på gran canaria og Barcelona Frankrike: villa france og Paris. Italia: Roma og Sardinia Har altså vært i 10 land Skal i tillegg på cruise til sommeren der vi stoppet i Hellas, monte negro og Italia Endret 5. februar 2014 av Tutti Frutti Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Kosovo Hvordan var det å være turist der? Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Kosovo Hvordan var det å være turist der? Er opprinnelig ifra landet så jeg anser meg ikke som en turist i den forstand.. men det var ganske spesielt første gangen jeg besøkte hjemlandet igjen ihvertfall. (Flyttet til Norge da jeg var baby) Turismen øker jo der nede, og spesielt i Albania, Montenegro, Kroatia osv.. Områder og land rett ved Kosovo. Er blitt fortalt at det er ganske så fint der nede nå Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Bor/bodd: Norge Storbritannia USA (Florida) USA (New York, California, New Mexico, Arizona, Washington DC, Nevada) Sverige Danmark Finland Nederland Tyskland Polen Frankrike Sveits Spania Italia Vertikanstaten (Om det gjelder) Monaco Hellas Tyrkia Endret 6. februar 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Er opprinnelig ifra landet så jeg anser meg ikke som en turist i den forstand.. men det var ganske spesielt første gangen jeg besøkte hjemlandet igjen ihvertfall. (Flyttet til Norge da jeg var baby) Turismen øker jo der nede, og spesielt i Albania, Montenegro, Kroatia osv.. Områder og land rett ved Kosovo. Er blitt fortalt at det er ganske så fint der nede nå Nei, du faller nok litt utenfor den vanlige turistkategorien da. Har selv vært der, men da som soldat. Særlig de sydlige delene ned mot grensa til Makedonia og Albania er veldig flotte, og har absolutt potenisale som turistmål. Derimot er Kosovosletta kanskje ikke det første stedet jeg hadde valgt å legge ferien min til... Er det lov å spørre hvor i Kosovo du er fra? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Norge Sverige Danmark Tyskland England Spania Egypt Syv land. Alt for dårlig. Listen over land jeg har lyst til å dra til er mye, mye lenger. Endret 16. februar 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
sicios Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 NorgeDanmark Sverige Polen Tyskland Russland Spania Finland Italia Thailand Lenke til kommentar
Sci Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Norge Sverige Danmark Finland Tyskland Nederland Østerike Sveits Italia San Marino Vatikanstaten Hellas Tyrkia Spania Portugal Tunisia Frankrike Uganda UK (England og Skottland) USA tror det var alle. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Sverige Danmark Finland Russland (St. Petersburg) Tyskland (Berlin, München, Stuttgart, Düsseldorf, Berchtesgaden) Nederland (Maastricht) Belgia (Spa-Francorchamps) Østerrike Sveits (Zermatt) Italia (Roma, Firenze, Venezia, Milano, Modena, Maranello, Sant'Agata Bolognese, Imola) Monaco Frankrike (Paris, Bayeux, Le Mans, Nice, Pau, Lourdes) Spania (Barcelona, Bilbao, San Sebastián, Pamplona, Zaragoza) Storbritannia (London) USA (New York, Los Angeles, San Francisco, Las Vegas) Forente Arabiske Emirater (Dubai, Abu Dhabi) Vatikanstaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå