robertaas Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Er ikke de kun i "The British Commonwealth"?Nei, det som før het British Commonwealth og som nå heter Commonwealth of Nations inneholder i tillegg en rekke helt selvstandige stater som Canada, India, Australia, Sør-Afrika, New Zealand, etc. Det er stort sett gamle Britiske kolonier som er med, men andre har også meldt seg inn. Dette kan som organisasjon sees på noe et sted mellom EU og FN, men med fokus på det engelskspråklige. At noen er med i Commonwealth betyr ikke at de har mistet selvstendigheten. 1 Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Altfor få, 70 ca? men skal pynte pent på lista til neste år, når sant skal sies har jeg aldri telt antall land. Men flyplasser å hovedsteder har jeg god kontroll på. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Altfor få, 70 ca? men skal pynte pent på lista til neste år, når sant skal sies har jeg aldri telt antall land. Men flyplasser å hovedsteder har jeg god kontroll på. Du kan jo sjekke: http://www.worldatlas.com/cntycont.htm Har hørt flere som sier de ikke teller land og tror de har vært i dobbelt så mange som de egentlig har vært i. Sier ikke at det er tilfellet for deg, men overraskende mange som "lyger" om det. Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Du kan jo sjekke: http://www.worldatlas.com/cntycont.htm Har hørt flere som sier de ikke teller land og tror de har vært i dobbelt så mange som de egentlig har vært i. Sier ikke at det er tilfellet for deg, men overraskende mange som "lyger" om det. hehe... hvorfor lyge om det på et anonymt forum? Jo noen er jo født til å lyge men.. nei kan/kunne jo legge ut lista mi, men hvorfor? Har jo også kontroll på landa jeg har besøkt, men ikke tellt de siste åra, ikke så viktig for meg.. Har sagt ca 70, da står jeg ved det.. Ble litt feil forrige inlegg om at jeg aldri hadde tellt, men jeg har det, bare ikke de siste åra.. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 For all del, sier ikke at du ikke har rett. Sier bare at veldig mange som ikke har telt overestimerer veldig mye på hvor mange land de har vært i. + veldig mange teller med land som egentlig ikke er land. De kan f.eks. telle Wales, Skottland, England, Gibraltar, Kina, Hong-Kong og Macau som 7, selv om det egentlig er 2. Uansett, syns det er interessant å se hvilke land andre personer har vært i og ville derfor syntes det hadde vært interessant med en liste fra en bereist person som deg. Er selv på 49/194 og har planer om å besøke alle og syns derfor det er interessant å se hvilke land andre her har vært i. Men er jo selvfølgelig ditt valg og er greit om du ikke vil legge ut lista di. Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) For all del, sier ikke at du ikke har rett. Sier bare at veldig mange som ikke har telt overestimerer veldig mye på hvor mange land de har vært i. + veldig mange teller med land som egentlig ikke er land. De kan f.eks. telle Wales, Skottland, England, Gibraltar, Kina, Hong-Kong og Macau som 7, selv om det egentlig er 2. Uansett, syns det er interessant å se hvilke land andre personer har vært i og ville derfor syntes det hadde vært interessant med en liste fra en bereist person som deg. Er selv på 49/194 og har planer om å besøke alle og syns derfor det er interessant å se hvilke land andre her har vært i. Men er jo selvfølgelig ditt valg og er greit om du ikke vil legge ut lista di. Hyggelig at du vil se lista mi, jeg vil gjerne se den selv Skal få skrivd de ned hvis de er av interesse... 49 er jo kanonbra.. Antall land er ikke så viktig for meg, det viktigste er å reise/besøke de plassene/landene jeg har lyst til... Endret 15. desember 2012 av thethirstytraveler Lenke til kommentar
Paladin78 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hmm hvilke land ja. 1.Danmark - Ferieturer 2.Sverige - Harryturer 3.Finland - Fotballkamp 4.Estland - Skoletur 5.Latvia - Skoletur 6.Tjekkia - Skoletur 7.Italia - Tur med jobben 8Tyskland - Skoletur 9.England - Fotballkamp og skoletur 10.Irland - ferietur 11.Egypt - Ferietur, anbefales ikke pga kulturen 12.Spania - ferietur 13. Hellas - ferietur på kreta, anbefales. hyggelige mennesker 14. Tyrkia - Feretur. Anbefales ikke pga kulturen. Dette var ikke så mye. Men planlegger å ta ferieår for å reise jorden rundt. Forslag? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Norge er også et land for lista de regner jeg med, er et land selv om det er helt normalt for oss Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 1. Norge - siden jeg bor her. 2. Sverige - for billig handel 3. USA - for har familie der 4. Hellas - for har familie der, og for ferie 5. Danmark - på ferie 6. Spania - på ferie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Norge Sverige Danmark Nederland Tyskland Frankrike (i 1 time) Iran Lenke til kommentar
Halfsack Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Nå må jeg jammen tenke meg godt om, men om jeg ikke husker helt feil: Spania (og diverse øyer, Mallorca o.l ), Tyskland, Italia, Danmark, Sverige, Østerrike, Polen, Torget på Grønland i Oslo, Portugal, Nederland og England. En liste som forhåpentligvis mye større når jeg en vakker dag drar på backpacker tur. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Belgia, Frankrike, Italia, Lichtenstein, Luxemburg, Spania, Portugal, Polen, Russland, Hellas, Tyrkia, Egypt, Finland, England, Irland, USA, Canada, Mexico, Indonesia/Bali, Thailand, Australia, Marokko, Bulgaria, Costa Rica, Island og til slutt min favoritt: Japan! Ble en del gitt... At man hev seg i en S2000 for å "kjøre tur" til alpene med en kompis er nok grunnen til de fleste europeiske.. Fantastisk tur var det ihvertfall :-P Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Østerrike, Nederland, Tyrkia, Slovenia, Italia, Kroatia, Sør-Afrika, Spania og Portugal. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Norge Sverige Finland Danmark Tyskland Polen Tskjekkia Sveits Liechenstein Østerrike Spania Storbritannia Kina Lenke til kommentar
Curiousgirl Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg har vært i ganske mange land med tanke på at jeg kun er snart 14! Jeg kommer sikkert ikke på alle nå, men her er ihverfall de jeg kommer på ): Ungarn Tyskland Norge Sverige Danmark England Israel Spania Italia Frankrike Østerrike Belgia Nederland Kypros Polen Sveits Tsjekkia Slovakia Latvia Totalt 19 land ) Reiser også til USA til høsten ) Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Norge Sverige Finland Danmark Storbritannia Tyskland Morocco Spania Tyrkia Kina (og Hong-Kong) Singapore Australia 12 land og fire verdensdeler. Lenke til kommentar
amalia_ Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Norge,Sverge, Danmark, Finland, England, Frankrike, Spania, Tyskland, Luxembourgs, Belgia, Østerrike, sveits, Tsjekkia, polen, Russland, Estland, Latvia, Romania, Moldova, Ukraina, Ungarn, hellas, Italia, Nederland, Serbia, Israel, Jordan, Thailand, Malaysia, Singapore, India, burma, laos, Vietnam, kambodsja, mongoli, kina, sør korea, Filippinene, Brunei, Indonesia, Australia, New Zealand, usa, cuba, Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, el Salvador, nicaragua, Costa rica, panama, colombia, Ecuador, Egypt Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Norge - Bor her. Sverige - Harryhandel og ferie. Danmark - Ferie. Tyskland - Ferie. Polen - Ferie. Portugual - Ferie. Spania og Grand Canaria - Fotballtur og ferie. Hellas og diverse greske øyer - Ferie. Kypros - Ferie. Bulgaria - Ferie. Tyrkia - Ferie. De britiske øyer og Franriket er to land jeg satser på å besøke innen kort tid. Ønsker også ferie utenfor vårt kontigent - kanskje til USA eller Asia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Norge - Bor her Danmark Sverige Tyskland Østerrike Sveits Lichtenstein Italia Vatikanstaten Hellas Tyrkia De forente arabiske emirater Bulgaria Serbia Ungarn Slovakia Tsjekkia Spania Jeg har vært i mange land fordi jeg har kjørt med bil fra Norge til Tyrkia via Vest-Europa, og fra Tyrkia til Norge via Øst-Europa. Også en del ferier. Men dette er ingenting iforhold til min far som har vært i over 100 land (pga ferier og kaptein på skip). Endret 25. juli 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
wailer Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) på tide med en update på lista mi Norge Sverige Danmark Finland Estland Latvia Tyskland Spania Belgia Nederland Sveits Østerike England Irland Ukraina Moldovia ( Transnistria også) Romania Russland Armenia (Nagorno-Karabakh også) Georgia Azerbaijan Qatar Mongolia kina (også hong kong og tibet) 9ganger Filippinene 3ganger thailand x-antall ganger laos tajiksitan kyrgystan kambodsja 6ganger vietnam malaysia x-antall ganger singapore 3ganger indonesia øst timor sri lanka india bangladesh nepal afghanistan Brunei Iran Myanmar Tyrkia Nigeria burkina faso togo benin Ghana Kamerunn Gabon Ethiopia E. Guniea Sør afrika zambia botswana zimbabwe Domenikanske republikk Mexico Usa Australia New Zealand Endret 26. juli 2013 av wailer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå