Simonhauan Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) - Norge - (Svalbard?) - Sverige - Danmark - Finland - Island - Tyskland - Østerrike - Polen - Tsjekkia - Spania - USA - Canada Endret 26. august 2012 av Simonhauan Lenke til kommentar
pezettell Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Norge Sverige Danmark England Belgia Polen Frankrike Italia Monaco Ungarn Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg fikk 18 år til å bli 20 av en eller annen grunn. Men når du reiser på en to ukers tur, er det innen et land, eller pleier du å kominere naboland? Et annet spørsmål, siden vi er i nesten samme alder. Hvilket land ville du anbefalt meg å reise til (alene) av de jeg ikke har på listen min, hvis jeg nevner at jeg aldri har reist helt alene før. Kommer jo litt ann på. Når jeg var på interrail (riktignok i over 4 uker) var jeg jo innom mer enn 1 land. Flertallet av mine siste reiser har jeg kun vært innom 1 land eller vært innom noen, men der bare ett er nytt. I store land som Kina, India og USA er det jo så mye å se at jeg gjerne vil være der litt. Og selvfølgelig reise tilbake flere ganger. Har f.eks. vært i USA flere ganger og skal tilbake til Kina igjen i juletider. Hvis jeg f.eks. har en to ukers ferie til de baltiske stater, ville jeg nok mest sannsynligvis dratt innom alle 3 på en tur. Kommer veldig ann på hva du vil se. Hva er du Interessert i? Kan anbefale forskjellige steder ut ifra hva du er mest interessert i, kan f.eks. være natur, strender, teknologi, bygninger, historie, mat eller folkeliv? Har heller ikke reist mye alene, men ett land jeg likte veldig godt var Japan. Der har du nok neppe noen problemer med å reise alene. De kan jo ikke mye engelsk, men alle jeg møtte var veldig hyggelig og du opplever heller ikke at "alle" prøver å svindle deg, som i f.eks. India. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Norge Sverige Danmark Tyskland Polen Nederland Storbritania Belgia Frankrike Luxemburg Romania Ukraina Tyrkia Italia Latvia Vatikanstaten Kina Israel (Vestbredden/Palestina) Egypt Tunisia Uganda Rwanda D.R. Kongo Kenya USA - Texas - California - Nevada - Idaho - Oregon - Hawaii - Florida Brasil Uruguay Argentina Endret 22. oktober 2012 av The mighty Quinn 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hvordan er det å kjøre egen bil på Pan-american higway i mellom amerika delen? Ser for meg at det er litt utrygt, men hadde vært veldig kult å gjort!Har ikke reist der selv, men så nylig noe på travel channel som så ut som skikkelig eventur. Ned mot colombia ble det litt vel risikabelt. I sør-amerika jhar jeg selv bare kjørt rundt i Venezuela og ned over grensen til Brasil. Det var skikkelig evnetyr som man ikke glemmer med det første. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Har heller ikke reist mye alene, men ett land jeg likte veldig godt var Japan. Der har du nok neppe noen problemer med å reise alene. De kan jo ikke mye engelsk, men alle jeg møtte var veldig hyggelig.Sør-korea er også sånn, men enda færre turister enn Japan. Ellers er Filippinene et land det er enkelt å reise rundt i. Australia er også spennende og lett tilgjengelig for nordmenn. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Filippinene kan jeg anbefale på det sterkeste, hvert der noen ganger nå. veldig lett og reise rundt men tar litt tid pga alle øyer Leide et stort hus der for snart 1 og halvt år (var når jordskjelvet i japan var, fikk stor sprekk i veggen på huset) siden sammen med 2 kamerater fra Norge, 3500kr i månden for et hus med 2 private strender (var en halv øy) svømmebasseng, tennis bane, vaskehjelp, internett, strøm og alt annet inkludert.. I Puerta Galera så prisnivået er det ingen ting og si på Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Har heller ikke reist mye alene, men ett land jeg likte veldig godt var Japan. Der har du nok neppe noen problemer med å reise alene. De kan jo ikke mye engelsk, men alle jeg møtte var veldig hyggelig.Sør-korea er også sånn, men enda færre turister enn Japan. Ellers er Filippinene et land det er enkelt å reise rundt i. Australia er også spennende og lett tilgjengelig for nordmenn. Så bra, for tenker å ta en tur til Sør Korea i løpet av høsten! Syns forresten ikke det var noe særlig med turister i Japan, var for det aller meste japanesere ved turistattraksjonene. Var der kanskje på litt tidlig sommer + at jeg var der i ukedagene. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Norge Tyskland Spania Frankrike Danmark Sverige Finnland Sveits Østerrike Tyrkia Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Spania (Mallorca, Gran Canaria) UK (Newcastle, Scarborough, London) Sverige (Karlstad) Ønsker å reise mer, men liker ikke å reise alene og kjenner ikke så mange som reiser mye, annet enn de samme 'en til to-ukers charter'. Ønskeliste: Cuba Kina USA Australia Vietnam Laos Thailand Tyrkia Russland Iran Dubai Danmark Tyskland Irland Svalbard (!) Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Hellas (Kypros) USA, Florida Cuba Danmark Sverige Canada Thailand Tyrkia UK, England Portugal Spania (Grand Canaria) Irland Ønskeliste: India Canada (En gang til som backpacker) Tibet (Kina) Australia Endret 15. november 2012 av kmatis Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Norge (Do'h) Sverige Finland England Skottland Tunisia Kroatia Ønskeliste: USA Australia Japan Sveits Lenke til kommentar
wailer Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 norge sverige danmark finland estland latvia tyskland spania belgia nederland sveits østerike england irland qatar kina (også hong kong og tibet) filippinene thailand laos tajiksitan kyrgystan kambodsja vietnam malaysia singapore indonesia øst timor sri lanka india bangladesh nepal afghanistan Nigeria burkina faso togo benin Ghana Kamerunn Gabon Ethiopia E. Guniea Sør afrika zambia botswana zimbabwe Tyrkia Domenikanske republikk har netopp kommet tilbake til norge etter 6månder i afrika nå. Kan legge til. Russland. Mongolia og brunei på den lista nå. Har også hvert i kina 1gang til. Så hvert der 9ganger nå. Også hvert på filippinene enda engang så 3ganger der Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kan legge til. Russland. Mongolia og brunei på den lista nå. Har også hvert i kina 1gang til. Så hvert der 9ganger nå. Også hvert på filippinene enda engang så 3ganger der Har du en blogg eller Picasa eller Flickr hvor du legger ut bilder fra reisene? Du må sitte igjen med så utrolig mange inntrykk. Bor du i Norge? Lenke til kommentar
Adii Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Europa: Norge Sverige Danmark England Frankrike Polen Kroatia Tsjekkia Tyskland Nederland Nord Amerika: Canada USA Asia: India Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Liten update: Afrika: Marokko Asia: De forente arabiske emirater India Indonesia Japan Kina Malaysia Qatar Singapore Thailand Europa: Andorra Bosnia-Hercegovina Bulgaria Danmark Finland Frankrike Hellas Italia Kroatia Lichenstein Monaco Montenegro Nederland Norge Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Spania Storbrittania (England, Wales) Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Ungarn Vatikanstaten Østerrike Nord Amerika: Antigua and Barbuda Bahamas Barbados Dominica Jamaica Mexico USA (NY(2), NJ, Florida(2), Utah) Sør Amerika: Brasil Ellers har jeg bla. vært i/på: Gibraltar Cayman Islands British Virgin Island (Cayman Islands og Tortola) US Virgin Island (St. Thomas og St. Croix) Sicilia St Martin og St Maarten (+ Mellomlandinger) Så da blir det 49/194 land. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Så da blir det 49/194 land. Det er mange land. Hvor mange år har du reist? Eller er du pensjonist så du har masse tid? Det er ihvertfall mange kule land Har du som må å ta alle? Bestefaren min reiser å mye. Han var i USA (New York) og Tyrkia forrige måned. Han har vært i 130-150 land til sammen Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det er mange land. Hvor mange år har du reist? Eller er du pensjonist så du har masse tid? Det er ihvertfall mange kule land Har du som må å ta alle? Bestefaren min reiser å mye. Han var i USA (New York) og Tyrkia forrige måned. Han har vært i 130-150 land til sammen Er 22 år og har reist i ca. 10 år. Målet er å besøke alle, så har en god del igjen. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 1. Norge 2. Sverige 3. Danmark 4. England 5. Tyskland 6. Tsjekkia 7. Østerrike 8. Italia 9. Sveits 10. Liechtenstein 11. Ungarn 12. Slovakia 13. Polen Flest land på én dag: 5 - Italia, Sveits, Liechtenstein, Østerrike og Tyskland Flest land på én time: 4 - Østerrike, Ungarn, Slovakia og Tsjekkia Flest hovedsteder på én dag: 3 - Berlin, København og Oslo Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Flest land på én time: 4 - Østerrike, Ungarn, Slovakia og TsjekkiaVed å fly over? Det er jo nesten 100 km mellom Ungarn og Tsjekkia og skal du ha kjørt frem og tilbake over grensene må vel grensepasseringen tatt litt lid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå