Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor mange land har du vært i ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 18 år til å bli 20 av en eller annen grunn. Men når du reiser på en to ukers tur, er det innen et land, eller pleier du å kominere naboland?

Et annet spørsmål, siden vi er i nesten samme alder. Hvilket land ville du anbefalt meg å reise til (alene) av de jeg ikke har på listen min, hvis jeg nevner at jeg aldri har reist helt alene før.

Kommer jo litt ann på. Når jeg var på interrail (riktignok i over 4 uker) var jeg jo innom mer enn 1 land. Flertallet av mine siste reiser har jeg kun vært innom 1 land eller vært innom noen, men der bare ett er nytt. I store land som Kina, India og USA er det jo så mye å se at jeg gjerne vil være der litt. Og selvfølgelig reise tilbake flere ganger. Har f.eks. vært i USA flere ganger og skal tilbake til Kina igjen i juletider. Hvis jeg f.eks. har en to ukers ferie til de baltiske stater, ville jeg nok mest sannsynligvis dratt innom alle 3 på en tur.

Kommer veldig ann på hva du vil se. Hva er du Interessert i? Kan anbefale forskjellige steder ut ifra hva du er mest interessert i, kan f.eks. være natur, strender, teknologi, bygninger, historie, mat eller folkeliv? Har heller ikke reist mye alene, men ett land jeg likte veldig godt var Japan. Der har du nok neppe noen problemer med å reise alene. De kan jo ikke mye engelsk, men alle jeg møtte var veldig hyggelig og du opplever heller ikke at "alle" prøver å svindle deg, som i f.eks. India.

Lenke til kommentar

Norge

Sverige

Danmark

Tyskland

Polen

Nederland

Storbritania

Belgia

Frankrike

Luxemburg

Romania

Ukraina

Tyrkia

Italia

Latvia

Vatikanstaten

Kina

Israel

(Vestbredden/Palestina)

Egypt

Tunisia

Uganda

Rwanda

D.R. Kongo

Kenya

USA

- Texas

- California

- Nevada

- Idaho

- Oregon

- Hawaii

- Florida

Brasil

Uruguay

Argentina

Endret av The mighty Quinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan er det å kjøre egen bil på Pan-american higway i mellom amerika delen? Ser for meg at det er litt utrygt, men hadde vært veldig kult å gjort!
Har ikke reist der selv, men så nylig noe på travel channel som så ut som skikkelig eventur. Ned mot colombia ble det litt vel risikabelt.

I sør-amerika jhar jeg selv bare kjørt rundt i Venezuela og ned over grensen til Brasil. Det var skikkelig evnetyr som man ikke glemmer med det første. :cool:

Lenke til kommentar
Har heller ikke reist mye alene, men ett land jeg likte veldig godt var Japan. Der har du nok neppe noen problemer med å reise alene. De kan jo ikke mye engelsk, men alle jeg møtte var veldig hyggelig.
Sør-korea er også sånn, men enda færre turister enn Japan.

Ellers er Filippinene et land det er enkelt å reise rundt i. Australia er også spennende og lett tilgjengelig for nordmenn.

Lenke til kommentar

Filippinene kan jeg anbefale på det sterkeste, hvert der noen ganger nå. veldig lett og reise rundt men tar litt tid pga alle øyer

Leide et stort hus der for snart 1 og halvt år (var når jordskjelvet i japan var, fikk stor sprekk i veggen på huset) siden sammen med 2 kamerater fra Norge, 3500kr i månden for et hus med 2 private strender (var en halv øy) svømmebasseng, tennis bane, vaskehjelp, internett, strøm og alt annet inkludert.. I Puerta Galera

så prisnivået er det ingen ting og si på:)

Lenke til kommentar
Har heller ikke reist mye alene, men ett land jeg likte veldig godt var Japan. Der har du nok neppe noen problemer med å reise alene. De kan jo ikke mye engelsk, men alle jeg møtte var veldig hyggelig.
Sør-korea er også sånn, men enda færre turister enn Japan.

Ellers er Filippinene et land det er enkelt å reise rundt i. Australia er også spennende og lett tilgjengelig for nordmenn.

Så bra, for tenker å ta en tur til Sør Korea i løpet av høsten! Syns forresten ikke det var noe særlig med turister i Japan, var for det aller meste japanesere ved turistattraksjonene. Var der kanskje på litt tidlig sommer + at jeg var der i ukedagene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spania (Mallorca, Gran Canaria)

UK (Newcastle, Scarborough, London)

Sverige (Karlstad)

Ønsker å reise mer, men liker ikke å reise alene og kjenner ikke så mange som reiser mye, annet enn de samme 'en til to-ukers charter'.

Ønskeliste:

Cuba

Kina

USA

Australia

Vietnam

Laos

Thailand

Tyrkia

Russland

Iran

Dubai

Danmark

Tyskland

Irland

Svalbard (!)

Lenke til kommentar

Hellas (Kypros)

USA, Florida

Cuba

Danmark

Sverige

Canada

Thailand

Tyrkia

UK, England

Portugal

Spania (Grand Canaria)

Irland

Ønskeliste:

India

Canada (En gang til som backpacker)

Tibet (Kina)

Australia

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

norge

sverige

danmark

finland

estland

latvia

tyskland

spania

belgia

nederland

sveits

østerike

england

irland

qatar

kina (også hong kong og tibet)

filippinene

thailand

laos

tajiksitan

kyrgystan

kambodsja

vietnam

malaysia

singapore

indonesia

øst timor

sri lanka

india

bangladesh

nepal

afghanistan

Nigeria

burkina faso

togo

benin

Ghana

Kamerunn

Gabon

Ethiopia

E. Guniea

Sør afrika

zambia

botswana

zimbabwe

Tyrkia

Domenikanske republikk

har netopp kommet tilbake til norge etter 6månder i afrika nå.

Kan legge til. Russland. Mongolia og brunei på den lista nå. Har også hvert i kina 1gang til. Så hvert der 9ganger nå. Også hvert på filippinene enda engang så 3ganger der

Lenke til kommentar

Kan legge til. Russland. Mongolia og brunei på den lista nå. Har også hvert i kina 1gang til. Så hvert der 9ganger nå. Også hvert på filippinene enda engang så 3ganger der

Har du en blogg eller Picasa eller Flickr hvor du legger ut bilder fra reisene? Du må sitte igjen med så utrolig mange inntrykk. Bor du i Norge?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Liten update:

Afrika:

Marokko

Asia:

De forente arabiske emirater

India

Indonesia

Japan

Kina

Malaysia

Qatar

Singapore

Thailand

Europa:

Andorra

Bosnia-Hercegovina

Bulgaria

Danmark

Finland

Frankrike

Hellas

Italia

Kroatia

Lichenstein

Monaco

Montenegro

Nederland

Norge

Polen

Portugal

Romania

Russland

Serbia

Slovakia

Slovenia

Spania

Storbrittania (England, Wales)

Sveits

Sverige

Tsjekkia

Tyrkia

Tyskland

Ungarn

Vatikanstaten

Østerrike

Nord Amerika:

Antigua and Barbuda

Bahamas

Barbados

Dominica

Jamaica

Mexico

USA (NY(2), NJ, Florida(2), Utah)

Sør Amerika:

Brasil

Ellers har jeg bla. vært i/på:

Gibraltar

Cayman Islands

British Virgin Island (Cayman Islands og Tortola)

US Virgin Island (St. Thomas og St. Croix)

Sicilia

St Martin og St Maarten

(+ Mellomlandinger)

Så da blir det 49/194 land.

Lenke til kommentar

Det er mange land. Hvor mange år har du reist? Eller er du pensjonist så du har masse tid? Det er ihvertfall mange kule land :) Har du som må å ta alle?

Bestefaren min reiser å mye. Han var i USA (New York) og Tyrkia forrige måned. Han har vært i 130-150 land til sammen :p

Er 22 år og har reist i ca. 10 år. Målet er å besøke alle, så har en god del igjen.

Lenke til kommentar

1. Norge

2. Sverige

3. Danmark

4. England

5. Tyskland

6. Tsjekkia

7. Østerrike

8. Italia

9. Sveits

10. Liechtenstein

11. Ungarn

12. Slovakia

13. Polen

Flest land på én dag: 5 - Italia, Sveits, Liechtenstein, Østerrike og Tyskland

Flest land på én time: 4 - Østerrike, Ungarn, Slovakia og Tsjekkia

Flest hovedsteder på én dag: 3 - Berlin, København og Oslo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...