Hapa Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hei! INFO: Tenkte vi kunne ha en tråd der vi skriver hvor mange land vi har vært i. Mellomlandinger bør ikke telle, da man bare befinner seg på internasjonal jord innenfor flyplassens avgrensede område. Norge kan inkluderes i antall land. Jeg har vært i 11 land: - Norge: Bor her. - Sverige: Har slektninger her. - Danmark: Har kjørt igjennom samt ferie. - Tyskland: Ferie. - Italia: Ferie. - Vatikanstaten: Ferie. - England: Ferie. - Nederland: Var med jobben til faren min. - Spania: Har vært på øyene Lanzarote og Gran Canaria som er en del av Spania. Ferie. - USA: (New York, New Jersey, California, Nevada) Ferie. - Sveits: Kort tur innom. Har vært i: USA Canada India Forente Arabiske Emirater Norge Sverige Danmark Finland Polen Romania Ungarn Slovakia Tsjekkia Kroatia Tyrkia Spania Nederland Tyskland Sveits Østerrike Italia England Skottland Irland Totalt 24 land Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Det bør også være en regel at man har overnattet i landet. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Bare for å kverulere litt, kan oppleve mye mer ved å komme om morgenen, være der en hel dag også dra på kvelden. I forhold til f.eks. å overnatte i forbindelse med flybytte. Poenget er at det ikke er så lett å sette en sånn regel, syns med andre ord at alle opphold skal telles, bortsett fra mellomlandinger og meget korte opphold. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Jeg har vært i: Norge-bor her (...) Sverige-mange ferier og harryturer (mange) Danmark-mange ferier (mange) Finland-ferie/kosetur med besteforledre (1) England-ferie/besøk hos familie til en kamerat (3) Wales-var innom på den ene Englandsturen (1) Spania-ferie på Gran Canaria (1) Kina-guttetur. Besøkte kinesiske mur og den forbudte by!!! (1) Tyskland-tur (2) Polen-innomsvipp fra Tyskland (1) Har også vært i hovestaden i 6 av disse landene: Norge (mange) Sverige (1) Finland (1) Danmark (2) England (1) Kina (1) Berlin (1) Jeg er bare 15 år så jeg vil si at jeg er en nokså bereist ung mann:) Endret 4. juli 2012 av crazylazyboy Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 15-åringer drar på guttetur til Kina? 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg har også planer om å besøke Kina, tenker det blir enten 2013 eller 2014, men først skal jeg besøke Japan igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Norge Sverige Danmark Tyskland Polen Østerrike Sveits Italia Tsjekkia Spania (fast land) Mallorca Fuerteventura Nederland Storbritannia Hellas Og mitt nummer 1. reisemål, USA har det blitt noen turer til :-) Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg bor i Norge. Men har vært i følgende land: Sverige Danmark England Tyskland Østerrike Italia Hellas Japan Spania (Gran Canaria) Canada Skal til Mexico i sommer Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Her er forresten en liste over de "ekte" landene i verden: http://www.worldatlas.com/cntycont.htm Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Onkelen min har vært i 141 land. Forever a boss. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Norge, bor her.. Sverige, maaange ganger... Danmark, 1 gang, ferie. England, 2 ganger, fotballtur til Manchester. USA, 1 gang, Ferie i California. Reiser tilbake om 7 uker for en ny ferie. Mellomlandinger : Tyskland ( På tur til England, og Usa), Sveits ( på tur tilbake fra England), Nederland ( På tur til England). Lenke til kommentar
anters Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Norge Sverige Danmark Portugal Hellas Kypros Spania Frankrike Nederland Slovenia Kroatia Belgia USA Østerrike Tyskland Bulgaria Tyrkia Tsjekkia Sveits 19 totalt om jeg ikke teller feil Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Det blir litt vanskelig å telle siden jeg har vært i noen land som ikke finnes lenger. Jeg har vært i Tsjekkoslovakia og også i Tsjekkia, og har vært i Beograd da det var i Jugoslavia, men jeg har ikke vært i Serbia som det heter der nå. Har også vært i DDR, men det går vel som Tyskland. Kom til 28 land utfra hva de stedene jeg har vært ligger nå. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det blir litt vanskelig å telle siden jeg har vært i noen land som ikke finnes lenger. Jeg har vært i Tsjekkoslovakia og også i Tsjekkia, og har vært i Beograd da det var i Jugoslavia, men jeg har ikke vært i Serbia som det heter der nå. Har også vært i DDR, men det går vel som Tyskland. Kom til 28 land utfra hva de stedene jeg har vært ligger nå. Hvis du kun har vært i Tsjekkiadelen av Tsjekkoslovakia, har du kun vært i Tsjekkia. Hvis du kun har vært i Slovakiadelen av Tsjekkoslovakia, har du da vært i Slovakia og Tsjekkia. Tilsvarende med gamle Jugoslavia, har du kun vært i Beograd, har du kun vært i Serbia osv. Sånn tenker jeg er mest fornuftig å "regne" ihvertfall. Endret 11. mai 2012 av -Sindre Lenke til kommentar
J-fine Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Norge (bor her), Sverige, Danmark, Finland, Spania, Italia, Frankrike, Hellas, USA, Thailand, England og Portugal Lenke til kommentar
Tanketrekker Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Har kun vært i Sverige, Danmark, Tyrkia, Lanzarote, England, Spania og Japan.. Men skal nok få noen flere land på listen etterhvert Hmm, kanskje skaffe en bobil bare? Endret 16. mai 2012 av Tanketrekker Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Lanzarote er ikke ett eget land, men regner med du har vært i Norge, så blir jo 7 uansett. Lenke til kommentar
Belle_ Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg har 15 dersom Vatikanstaten og Monaco teller. Norge: bor her Frankrike: har bodd der, samt reiser ned omtrent annethvert år Monaco Sverige: ferie Danmark: campingferie flere ganger England: bare London Tyskland: Berlin, samt harrytur over grensa Sveits: Genève Italia: Roma, Torino, Sicilia Vatikanstaten Spania: Barcelona, Gran Canaria, Tenerife Portugal: Lisboa Tyrkia: Alanya og Side Hellas: Parga USA: biltur fra LA til Seattle (og Amsterdam en natt på vei til Lisboa pga flykansellasjoner, men jeg vil ikke telle det som et land. Vi så bare innsiden av flyplassen, minibussen og hotellet) Endret 21. mai 2012 av Belle_ Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har vært i: Norge Sverige Danmark Tyskland Frankrike Spania Nederland Polen England Irland Alle på div. helgeturer, småferier, etc. Australia Singapore Malaysia Thailand Kambodsja Vietnam Kina Mongolia Russland En lang, lang reise fra Sydney til Moskva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå