Blåbær Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Synes ikke at mellomlandinger skal telle. Da har man bare vært inne på flyplassen, noe som er internasjonal jord. Vel, vi sneik oss ut en nødutgang og spilte litt fotball på asfalten utenfor, teller det da? ;D Klart det Var 6 timer i land i Tyrkia. Sier fremdeles jeg har vært i Asia Du er klar over at store deler av tyrkiet ligger i Europa da? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Synes ikke at mellomlandinger skal telle. Da har man bare vært inne på flyplassen, noe som er internasjonal jord. Vel, vi sneik oss ut en nødutgang og spilte litt fotball på asfalten utenfor, teller det da? ;D Klart det Var 6 timer i land i Tyrkia. Sier fremdeles jeg har vært i Asia Du er klar over at store deler av tyrkiet ligger i Europa da? Nei, store deler ligger vel i Asia, men en liten knert ligger i Europa? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis du kaller den største byen i tyrkia og mye mer, en liten knert så deg om det. Ja største delen er i Asia men tyrkia er et stort land. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du skrev store deler.. Ganske liten del, som du sier, det er et stort land. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Isla Margarita og Puerto (de?) la Cruz. Hadde vel 5 timer elns i Santa Helena mens vi ventet på bussen derfra (grensebyen mot Brasil) til Puerto la Cruz..... Hadde planer om å ta turen innom Angel Falls/Salto Angel, men det ville ta nesten en uke alene i tillegg til at det var veldig lite vann der når vi kom så det ble droppet.Har du kjørt fra Puerto la Cruz til Santa Elena de Uairen har du jo fått sett endel. Venezuela er et eventyr av et land. Var innom en missionsstasjon i området, en reise tilbake i tid, og regnskog og fosser et par steder langs veien. Husker ikke om det var Santa Elena eller et sted nærmere grensen hvor det var 2 bensinstasjoner: -en hvor bensin ble solgt til kostpris på 50 øre literen og som brasilianerne brukte -en med den vanlige subsidierte til 20 øre literen. Brasilianerne var sure som ikke fikk bruke denne. Dette var 10 år siden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Vel, vi sneik oss ut en nødutgang og spilte litt fotball på asfalten utenfor, teller det da? ;DKlart det Var 6 timer i land i Tyrkia. Sier fremdeles jeg har vært i Asia Er det samme jeg går rundt og sier, på akkurat samme grunnlag. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Isla Margarita og Puerto (de?) la Cruz. Hadde vel 5 timer elns i Santa Helena mens vi ventet på bussen derfra (grensebyen mot Brasil) til Puerto la Cruz..... Hadde planer om å ta turen innom Angel Falls/Salto Angel, men det ville ta nesten en uke alene i tillegg til at det var veldig lite vann der når vi kom så det ble droppet.Har du kjørt fra Puerto la Cruz til Santa Elena de Uairen har du jo fått sett endel. Venezuela er et eventyr av et land. Var innom en missionsstasjon i området, en reise tilbake i tid, og regnskog og fosser et par steder langs veien. Husker ikke om det var Santa Elena eller et sted nærmere grensen hvor det var 2 bensinstasjoner: -en hvor bensin ble solgt til kostpris på 50 øre literen og som brasilianerne brukte -en med den vanlige subsidierte til 20 øre literen. Brasilianerne var sure som ikke fikk bruke denne. Dette var 10 år siden. Kjørte andre veien, kom fra Manaus via et par sted (Boa Vista og La Linea(?)) over til Santa Elena. Måtte ta taxi fra La Linea til Santa Elena fordi busselskapet hadde sluttet å krysse grensen. Taxien gikk fra en brasilianske bensinstasjon. Husker ikke helt hvordan det var med bensinstasjoner mellom grensen og Santa Elena.... husker bare at taxi-mannen likte å ligge på den "riktige siden" av 140km/t når han først kjørte og at folk på den venezuelske siden av grensen var mer enn villig til å ta Rias (pga ustabil Bolivares som nå er byttet ut). Santa Elena var første bebyggelse på den venezuelske siden av grensen så vidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Norge Sverige Danmark Finland Estland England Frankrike USA Og i Juli blir det Litauen og Latvia Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Norge Sverige Danmark Tyskland Frankrike Spania Afrika (marokko)+ kanariøyene (cruise) Nederland Østerike Sveits Belgia Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Norge Sverige - Alle nordmenn har jo vært i Sverige. Danmark - Ferie. Finnland - Ferie. Island - Ferie. Tyskland - Guttetur til Kiel. England - Er britisk selv. Frankrike - Ferie i Paris. Spania - Ferie. Italia - Ferie. Sicilia - Ferie. Portugal - Ferie. Madeira - Ferie. Hellas - Ferie. Polen - Klassetur. Irland - Ferie, vraket en splitter ny Land Rover leiebil på denne turen! Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten. Wales - Ferie. Tyrkia - Ferie med familien. 19 blir vel det. Skal til Marokko til sommern Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skal til Marokko til sommern Da må du få med deg de geitene som klatrer i trærene der (Agadir tror jeg det het) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten.Wales - Ferie. Disse er en del av Storbritania og ikke selvstendige land. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 NorgeSverige - Alle nordmenn har jo vært i Sverige. Danmark - Ferie. Finnland - Ferie. Island - Ferie. Tyskland - Guttetur til Kiel. England - Er britisk selv. Frankrike - Ferie i Paris. Spania - Ferie. Italia - Ferie. Sicilia - Ferie. Portugal - Ferie. Madeira - Ferie. Hellas - Ferie. Polen - Klassetur. Irland - Ferie, vraket en splitter ny Land Rover leiebil på denne turen! Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten. Wales - Ferie. Tyrkia - Ferie med familien. 19 blir vel det. Skal til Marokko til sommern Bare for å pirke litt Maderia er vel en del av Portugal, og Sicilia er vel en del av Italia. Wales, Skotland og England er vel en del av Storbritania på samme måte som de 50 amerikanske statene er en del av USA? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Noreg av alle plassar.. Sverige - X-antall ferieturar... Danmark - Legoland Polen - Skuletur - Konsentrasjonsleirane.. Tyskland - Skuletur - Konsentrasjonsleirane.. Spania - Ferietur og besøk til slektningar.. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Norge - Bur her. Sverige - Mange ferieturar. Spania - Ein gong på ferietur, ein gong på eksursjonstur gjennom skulen. Kypros - Ferietur. Polen - Skuletur + besøk på konsentrasjonsleirane. Tyskland - Skuletur + besøk på konsentrasjonsleir. Ikkje så mykje å skryte av, men eg har planer om å vitje fleire land seinare. Eg ser forresten at det er ein del som har vore på skuletur i Polen og Tyskland. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten.Wales - Ferie. Disse er en del av Storbritania og ikke selvstendige land. Skottland er da selvstendig? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Sverige - Ferie og korpstur Danmark - Ferie Tyrkia - Ferie Hellas (Kreta) - Ferie Spania - Ferie England - Ferie Frankrike - Ferie Blir Japan i sommer, og da blir det ei mellomlanding i Russland Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Norge - her bor jeg . Danmark - vært på ferie utallige ganger Tyskland (Ostebadamp, nærmt Kiel) - en gang på feire Spania (Mallorca, nærmere bestemt Alcudia) to ganger på ferie her, en med besteforeldre, enn med foreldre Kypros (Aya Napa) - en gang på ferie. Fem land . Ikke så mye å skryte av, men i september skal jeg til Sverige med klassen. Da blir det seks land. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 nypis: Du har ikke vært i Sverige? :!: Jaja, en gang må være den første Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten.Wales - Ferie. Disse er en del av Storbritania og ikke selvstendige land. Skottland er da selvstendig? Det stemmer, men det er en selstendig nasjon og ikke et land. Det er en av de fire selvstyrende nasjonene som utgjør det Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland, også kalt Storbritannia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå