paroa Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Norge (Bor her) Sverige (50+) Danmark (7) Tyskland (3) Tyrkia (2) Panama (1) Costa rica (2) Nicaragua (1) Honduras (1) Belize (2) Guatemala (1) Mexico (1) Usa (3) 13 land totalt, skal bli flere. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Norge, Danmark, Tyskland och Sverige. Jag har även blickat över finlandsgränsen. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Europa: -Norge -Sverige -Danmark -Finnland -Estland -Latvia -Litauen -Romania -Bulgaria -Hellas -Kroatia -Italia -Sveits -Østerrike -Frankrike -Spania -England (og resten av Storbritannia) -Tyskland -Nederland -Belgia Vestover: -USA -Canada Østover: -Saudi-Arabia -Kina -Japan -Thailand -Singapore -Australia -New Zealand -Qatar -Kuwait -U.Arab Emirates Sørover: -Sør-Afrika Tror det blir sånn ca. 33 Lenke til kommentar
Sweetpea Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Norge (Bor her). Sverige - Ferie (5). Danmark - Ferie (4). Tyskland - Ferie (4). Nederland - Ferie (1). Belgia - Ferie (1). Romania - Ferie (1). Hellas - Ferie (1). Spania, Gran Canaria - Ferie (1). Så reiser jeg til Tyrkia (Side) om 12 dager Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Charles Bass: imponerende Mine land : Norge (bor her) Sverige Danmark England (london) Tyskland Polen Jordan Madeira (portugal) 15 stater i USA (orker ikke ramse opp) Så vidt innom Israel Kroatia Hellas Tyrkia Italia tilsammen 13 land (ikke medregna Norge) Det er vel ikke så aller verst Endret 6. september 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Charles Bass: imponerende Mine land : Norge (bor her) Sverige Danmark England (london) Tyskland Polen Jordan Madeira (portugal) 15 stater i USA (orker ikke ramse opp) Så vidt innom Israel Kroatia Hellas Tyrkia Italia tilsammen 13 land (ikke medregna Norge) Det er vel ikke så aller verst Takk, men all ære til pappa, som henholdsvis er diplomat Derfor har det til tider vært en del reising Endret 6. september 2009 av Charles Bass Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hmm, her hadde visst ikke jeg svart. Advarsel, jeg er sjømann i utenriksfart, så det er nok grunnen til at jeg har, ifølge "visited countries" og www.passportstamp.com, har vært innom følgende 47 (hittil) land/stater/nasjoner/territorier: (I alfabetisk rekkefølge) Angola - Jobb Argentina - Jobb Bahamas - Jobb Bahrain - Jobb/Ferie/Kjøpe gull Brazil - Jobb/Ferie Canada - Jobb Chile - Jobb Congo - Jobb Cuba - Jobb Czech Republic - Ferie/Motorsykkel Denmark - Jobb/Ferie/Motorsykkel Egypt - Jobb Falkland Islands - Jobb Faroe Islands - Jobb Finland - Ferie og "harryturer"/Motorsykkel France - Jobb Gabon - Jobb Germany - Jobb/Ferie/Motorsykkel Iceland - Jobb India - Jobb Indonesia - Jobb Ireland - Jobb Madagascar - Jobb Maldives - Jobb Mexico - Jobb/Ferie Morocco - Jobb Namibia - Jobb Netherlands - Jobb Nigeria - Jobb Norway - Bor her?, Vel, har adresse her, slik at jeg får lov å betale skatt Portugal - Jobb/Ferie Qatar - Jobb Russia - Ferie/Kona kommer herfra Saudi Arabia - Jobb Singapore - Jobb South Africa - Jobb/Ferie Spain - Ferie (Kanariøyene) Suriname - Jobb Svalbard and Jan Mayen - Jobb (Av en eller annen grunn mener www.passportstamp.com at dette er "eget land") Sweden - Ferie (Som alle Nordmenn)/Motorsykkel Tunisia - Ferie United Arab Emirates - Jobb/Ferie/Kjøpe gull United Kingdom - Jobb/Ferie United States of America - Jobb Uruguay - Jobb Venezuela - Jobb I tillegg skal jeg være så frimodig å tørre den påstand at jeg har krysset ekvator ("linja") flere ganger enn samtlige postere her tilsammen.. Forklaring: Jeg jobber på seismikkskip som går "frem og tilbake" over et lite område for å samle bunndata. Av og til fører dette til tilfeldigheter hvor en (som jeg) krysser ekvator (eller hvilken som helst annen "linje") flere ganger pr dag. Iløpet av en 5-ukers periode krysset vi ekvator 187 ganger I tillegg til da jeg "pendlet" i et år på Falklandsøyene og andre plasser hvor jeg reiser til/fra båten med 5 ukers intervall, og båten befinner seg sør for "linja". Jeg har ikke talt opp alle gangene, men tror kanskje jeg har krysset linja 220-250 ganger. [Edit] I tillegg vil jeg tilføye at jeg tror jeg har det lengste strekket mellom nord/syd på min merittliste: Nord 81°21' (Et stykke nord for Hinlopenstredet) Sør 54°01' (Noe sør for Falklandsøyene) [/Edit] Endret 6. september 2009 av Bikeridr Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 På jobb på Maldivene? Det er visst noen som har det. 43 land du har på lista er heller ikke så verst. Ellers skjønner jeg at mine skarve 6 passeringer av ekvator ikke er stort å skryte av. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Føler meg en smuule mindreverdig her, men ^^ Norge - Bor her. Sverige - Ferie Danmark - Gjennomfart Spania - Ferie fast siden jeg var 2 mnd. Reiser imidlertid til Polen og Tyskland om ikke lenge ^^ Endret 12. februar 2010 av malnor Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Norge - Bor Her Sverige - Ferie/gjennomreise Danmark - Ferie England - Ferie Sri Lanka - Ferie Tyskland - Klassetur Polen - Klassetur Kina - Mellomlanding (Hong Kong, var der i 7 timer, fin by) Thailand - Ferie Tyrkia - Ferie Hellas - Ferie Kreta - Ferie Kroatia - Ferie Nederland - Mellomlanding USA - Ferie (Pretty much hele østkysten) Spania - Ferie Canada - Mellomlanding Frankriket - Ferie Italia - Ferie Portugal - Ferie Skotland - Ferie Østerriket - Ferie (slalom/snowboard) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Danmark - GjennomfartPå tur fra Norge til Sverige? Mellomlandinger teller vel ingen her. Lenke til kommentar
formadrage Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Norge Sverige x3 (Liseberg, Stockholm hos familie) Danmark x15 (Litt usikker på antallet, beste plassen å reise på ferie!) Shetland x1 (Skoletur i 9 klasse, spennande plass) Tyskland x2 (Forbindelse med Danmarktur, bare rett over grensa og handle) Spania x1 (Lanzarote, som hører til Spania. Tur med idrettslinja) England x2 (Londontur og Manchester på Unitedkamp) Tyrkia x1 (Alanya. Ferie. Fantastisk plass) Malta x1 (Skoletur! Anbefales sterkt!) Lenke til kommentar
traveler89 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 10 land til sammen med norge -sverige -finland -danmark -spania -japan -kina -latvia tyskland og frankrike også, men bare mellomlanding for å dra videre til kina og japan:) Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Liste. Jeg er nå fylt atten år. Europa: Norge Sverige (Født her og bodd endel) Danmark Tyskland Østerrike Sveits Frankrike Monaco Italia Storbrittania Spania Luxembourg (Woo. En dagstur). Belgia Nederland Tsjekkia Hellas Tyrkia (Riktignok den asiatiske siden). Over dammen: USA. Florida og nye Jorvik. Afrika: Algerie Tunisia Zambia Zimbabwe Hmm. Ser ut til at jeg trenger noen turer til Oseania og Asia. Endret 15. februar 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
FlyingPenguin Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Har vore i: Norge Tyrkia (Ferie, ei gong) Danmark (Ferie og legoland, ei gong) Sverige (Helgetur, ei gong) Kreta (ei gong som ferie) Kypros (2 gonger som ferie og ein liten snipp tur innom den tyrkiske sida) Mallorca, Spania (ei gong som ferie) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Trodde det var fler Belgia Danmark Frankrike Island Italia Latvia Liechtenstein Litauen Luxembourg Monaco Nederland Norge Polen Spania Storbritannia Sveits Sverige Tyskland Østerrike Kypros USA Tunisia 22 stk. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Norge Spania England Danmark Italia Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) - Norge ( ) - Sverige - Nederland - Danmark - Frankrike - Italia - England - Kina - Tyskland Endret 15. februar 2010 av morningstar665 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Norge (bor her) Danmark (født der) Sverige Finland Russland Estland Litauen Latvia Tyskland England Irland Tyrkia Hellas Polen Nederland Belgia Brasil Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Norge Sverige Danmark Tyskland Belgia Nederland Frankrike Spania Italia Shetland USA Canada Kina England Skottland Portugal (Vatikanstaten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå