Gå til innhold

nytt hovedkort til gammel PC (duron1.3Ghz, og sdram, gjerne

Knut__

Anbefalte innlegg

Mitt kjøre Abit KT7-raid hovekort har oppført seg rart i det siste og jeg er derfor på jakt etter en arvtaker. Det må være et hovedkort i samme kategori cirka. Bruke sdram, fordi jeg ikke har penger eller gidder en full oppgradering. Vil bare ha en PC som fungerer greit. Har en duron 1300mhz så jeg trenger ikke no nytt med andre ord.

Håper det kanskje er noen som har et liggende de kunne tenke seg å bli kvitt, evt komme med forslag til et nytt kort som gjør jobben til en billig penge:-)

MVH

Knut Martin

PS. Fant ikke no på bruktmarkedet og tenkte å få litt innputt på nytt hovedkort. Lite og finne i webshoppene og de som er har jeg ingen mulighet til å vite om duger. Håper det var noen med litt erfaring:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne foreksempel?

Asus A7V133, KT133A, 3x SDRAM, Raid, Demo(kun selve kortet)

Siden du har alt fra før av, så vil det koste deg bare 591,- + frakt. Greit nok det...

PS: Demovarer har samme garanti og reklamasjonsrettigheter fra kjøpsloven som nye. Det er ingen forskjell fra å handle en ny vare annet enn at kortet brukt/ikke har alt tilbehøret som kabler, braketter, manualer(men manualene ligger på .net) osv osv

Lenke til kommentar

Jeg huska ikke passordet mitt hos komplett og de brukte fantastisk lang tid på å sende det til meg. Så der forsvant det kortet ret forran nesa mi:-(

Så jeg er fortsatt på leting etter en arvtaker til KT7-raid kortet mitt!

Lenke til kommentar

Jeg har KT7A, og har hatt lignende problemer.

Hadde flere feil samtidig, så det var vanskelig å finne ut av, men det kan være at strømforsyninga di er sliten.

Når jeg skrudde på powerknappen så startet alt opp, men maskina bootet ikke. Alle viftene gikk. Trykte da på Restet-knappen, og den starta. Pga at systemet ellers var ustabilt, så skiftet jeg strømforsyning, og da forsvant denne feilen.

Hvis resten av maskina di trenger mye power, så kansje du sakte men sikkert har brent av strømforsyninga. Et par hardisker og et GF4 kort kan fort slite ut en gammel 200/250Watter

Lenke til kommentar

svarte, hater når jeg ikke kjenner til problemet. Har ikke no restepc og sjekke med. HAr 300watts strømforsyning. 3cd-rommer - 5 80x80vifter - 2 hardisker - geforce2 kort - (kjørte no lys inni den i jula, det ble kanskje for mye for den, var en lysslynge som gikk på 3stkAA baterier jeg modda inn på viftestyringa)

Ble dette kanskje for mye for poweret mitt? Må rpøve og få fatt i et power og teste med, kanskje da.

Lenke til kommentar

abit kt7 er et veldig tweakbart kort, dette kan skape problemer dersom man ikke gjør tingene helt riktig. har selv erfart dette, og lært av det!

men knut, prøv å gjør følgende.

Demonter PC'en din HELT (og ja, det er en grunn til at jeg ikke sier halvveis! så ikke gjør noe annet fordi du "tror" det er unødvendig). clear cmos.

sett i rambrikken i slot 1, du kan senere prøve å skifte hvis det ikke virker etter du har gjort dette jeg skriver nå nedenfor

sett i hovedkortet og plugg i strømkabelen som går til hovedkortet skikkelig.

sett i EN stk harddisk og skjermkort. samt tastatur.

kobl til prosessorviften og skjermkortviften (IKKE karbinettviftene dine)

ingenting annet!

start opp maskinen, ikke gjør noen forandringer i bios.

virker alt greit nå?

i så fall. begynn gradvis å sett i en og en del (lydkort, nettverkskort osv, test med litt spilling for å "benche" mellom hvert steg.

når du er ferdig med dette og sikrer deg at alt virker problemfritt, kan du ta deg en tur innom bios. prøv deg fram sakte og sikkert med litt og litt flere settings til du finner evt ustabilitet. kombinasjoner kan utløse feil som ikke oppstår individuelt, det er derfor jeg sier du skal prøve dette sakte.

fant du ut noe mer?

det er

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har bare gjort det delevis. Får ta jobben å gjøre alt fra bunnen av. Er jo vært et forsøk, da jeg kanskje slipper å kjøpe nytt hk eller power. Surt å gjøre det hvis det egentlig ikke er no problem. kom med flere tips hvis noen har noen pa lur. Så kommer jeg tilbake å gir respons på om problemet blir løst!

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...