Gå til innhold

Kristne raser mot Spore

Anbefalte innlegg

Kristendommens Jack Thompson. :)

Ikke prøvd produktet eller tatt seg tid til å sette seg inn i hva som faktisk foregår i spillet.

Er det noe som promoterer dette såkalte "intelligente" designet så er det Spore. Disse "jeg er spesiell, Gud lagde meg, Na nana nana na"-folkene reagerer på ordet evolusjon som om det var pesten.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

alle veit jo at akkurat som spore framstiller kordan livet vart til er heilt absurd, men det er jo eit spill!

Det er ikkje ment for å være virkelegheita(trur eg).

Lenke til kommentar

Leste mange poster på den siden. Helt sinnsykt.

I used to like Will Wright. He created Sim City, a fantastic game that celebrated the earth that God created for us and allowed you to use all your God given abilities to make an ideal society. But if you ever felt like you had too much power, God would come in with a tornado or an earthquake and put you back in place.

You would think that as a member of the Episcopal Church, a smart man like Will Wright would not be capable of creating Spore. However, we must be reminded that the Episcopal Church is the only church in america that ordains homosexuals on a regular basis.

It makes sense that a perverted church would cause a man to make the creations he has in this game. It just may be that evolution is not the only thing to fear this game teaching your children.

Noen som iallefall har stoppet i utviklingen.

Endret av Howen
Lenke til kommentar

Et av de bedre troll jeg har sett på lenge. :) Eneste jeg kan huske som slår dette trollet, i kvalitet og ikke minst omtale må ha vært Shelley The Republican. :D

Og fra en som både spiller Spore og er kristen: Det skal mye til for å kunne kalle det en spiller for evolusjon når samtlige forandringer arten din gjennomgår styres av deg selv. Har full forståelse for dem som mener at spillet inneholder for lite evolusjon, men det er vel noe EA har tonet ned for å kunne appellere til et større marked. :shrug: Tror langt flere er provosert over DRM-drittet spillet er smittet av og EAs nedtoning av dybde i gameplayet enn at det tilsynelatende støtter et evolusjonært verdenssyn.

Lenke til kommentar

Ugh. Kristenfundamentalister.... Hvorfor skal jeg akseptere dem når de aldri viser aksept for andre?

Akidon: Å spille spillet Spore er ingen menneskerett. Hvis du ikke aksepterer alt i pakken så er eneste mulige "protest" å ikke kjøpe spillet. Om du laster det ned så gjør du bare alt værre. Spillbransjen ser nemlig på en piratkopi som noe som ville vært et salg om piratkopiering ikke var mulig. Om du vil protestere mot EA så hold deg unna.

Når skal folk forstå dette?

Lenke til kommentar
Akidon: Å spille spillet Spore er ingen menneskerett. Hvis du ikke aksepterer alt i pakken så er eneste mulige "protest" å ikke kjøpe spillet. Om du laster det ned så gjør du bare alt værre. Spillbransjen ser nemlig på en piratkopi som noe som ville vært et salg om piratkopiering ikke var mulig. Om du vil protestere mot EA så hold deg unna.

Når skal folk forstå dette?

Jeg har heller ikke sakt at det er en menneskerett.

Om jeg laster ned gjør jeg faktisk ingen forskjell. Jeg kommer uansett ikke til å gi penger for spillet. Viss ikke EA vil forstå at folk ikke kjøper ting som er så kundefientlig så får det vere deres problem. Jeg gir uansett ikke penger til dem når de oppfører seg sånn som de gjør. Finnes mange andre programvareprodusenter som er mye flinkere til å behandle kundene sine enn EA. EA behandler ikke meg med respekt så jeg behandler ikke dem i hele tatt og kjører en versjon som er bedre enn den EA selger.

Lenke til kommentar
Enda en god grunn til å holde seg unna bibelen for min egen del iallfall.

Hvis dette er en god grunn for deg skjønner jeg veldig godt at du holder deg unna den ... :p

Tror du ikke det finnes lignende mennesker i hver religion og kultur og i hvert livssyn og land?

Selvsagt finnes det folk med alle slags sinnstilstander og meninger i enhver religion verden om. Vil da heller ikke påstå at enhver kristen støtter det antispore siden skriver om Spore.

Det jeg selv ikke liker ved religioner er at de som regel forteller en hva en kan og ikke kan gjøre i større og mindre grad. Jeg foretrekker derfor å kunne tenke selvstendig uten å måtte ta til hensyn det en skjeggete kar sa for 2000 år siden.

men dette er en annen diskusjon, og selvsagt bare fra mitt eget ståsted dette her ;)

Lenke til kommentar
Denne settningen her kommer fra antispore siden: We can not allow the gaming industry to invade our homes and poison the minds of our children.

haha, så da er det bedere og forgjifte barn med kristendommens forpestede religion?

Nei, da sier eg som Troll, Drep De Kristne!

Gammel er du da, 12? Mest barnslige jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar

I USA tror 80& av befolkningen på den kristne skapelsesberetnongen mens de resternede 20% tror på evolusjonsteorien eller andre evolusjonsteorier. I Norge derimot tror over 75% av befolkningen på evolusjonsteorien og bare 17% tror på den kristne skapelsesberetningen(Undersøkelser for et år siden viste det)

Kan ikke spore få være et meget genialt og flott spill i fred uten at noen überreligiøse personer ødelegger moroa for så mange mennesker?

Rett og slett tragiske

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...