Gå til innhold

Er rammen ødelagt??


Anbefalte innlegg

Etter noen anbefalinger her på forumet prøvde jeg og sette opp

FSB'en til ca 200.

Jeg har en Xp 2400 som jeg skulle skjøre på 10x 200 FSB.

Og når jeg startet på nytt skjer det ingenting.

Marskinen går, men det kommer ikke noe bilde eller noe pip.

Jeg prøvde og ta ut det lille bateriet på hk for og resette biosen, men det hjalp ikke :( .. Er det noe som er ØDELAGT..... :cry::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk det til ved og gjøre som en tidligere fåreslo ,tok ut alt utenom floppy ,pluss at jeg tok vekk fsb jumperen ved siden av northbrigde hadde cmos jumperen på [2-3] mens batteriet var ute så holdte jeg inne restart knappen holdte inne insert og tappa delete så slapp jeg restart da kom jeg rett inn! seff hadde jeg ramen og skjermkortet inne

Lenke til kommentar

Til de som ikke har fått det til å fungere. Har jeg en løsning som garantert fungere. Man trenger:

 

Hovdkort med herpa Bios

Et annet hovdkort med lik bios slot som fungere

To disket

et veldig lite skrujern

 

Først henter du ned en ny bios oppdatering til biosen som ikke virker. Det er ikke alltid at disse oppdateringen endre på fsb'n. Noen gjør det andre gjør det ikke. Så går du til www.boodisk.com og henter ned en bootdisk som er beregnet for endring av bios osv. Så lager du en flash bios disk med den nyebiosen. (noen ganger er det plass til alt på en disk). Så tar du maskine med fin bios og starter opp fra bootdisken. Så mens maskinen er på bytter du om biosbrikken forsiktig med skrujernet. Så setter du i disketten med oppdateringen på og kjører denne. Det er viktig at du bruker riktig type bootdisk. hvis du bruker en vanlig 98 bootdisk fucker du opp hele greia. WOLLA ! :wink:

 

Jeg hadde det samme problemet selv. Hadde ved en feil klart å sette litt for høy fsb. Tror det kan ha med at maskinen ikke klarer å kommunisere med ramen i det heletatt når maskinen starter opp og derfor klarer ikke å flashe biosen ved hjelp av jumpere. :-?

 

- Lozip -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...