jaddå Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Tenker å kjøpe MSI's EX310 med AMDs Puma hos PSdata.. Sammenligner jeg EX310(amd) og EX300(intel) så kan jeg ikke se store forskjellen, og har hørt mye godt om amd puma i forhold til video etc.. Det jeg stusser litt på er hvorfor koster ex300 1000,- mer en amd'en? går jeg glipp av noe hvis jeg går for ex310 med amd chipset, eller hva får jeg i ex300 som gjør den 1000,- dyrere en ex310 Jeg planlegger å bruke pc'n til skole, derfor 13'3", samtidig som jeg vil ha gode multimedia-muligheter, derfor heller jeg mot ex310, pga amd/ati, men stusser altså litt på ex300. Hvordan er strømforbruket puma vs montevina? specs: EX300 EX310 Endret 10. september 2008 av jaddå Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 *bump* lurer på d samme Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Er ikke så veldig store forskjeller i ytelse som du kan se her men Puma har mye bedre integrert grafikk. Mener at det ekstra skjermkortet kan slås helt av når det ikke er i bruk, slik at man kan spare en del strøm. Og ved spilling kan Puma-platformen benytte seg av både det integrerte og dedikerte skjermkortet samtidig, for bedre ytelse. Klarte ikke å finne en test av dette, men kanskje noen andre har en link? Edit: fant følgende: AMD Puma-based notebooks can have both integrated and discrete graphics, which can run together to boost performance. That feature is called ATI Hybrid Graphics Technology. Other graphics technologies include ATI CrossFireX, enabling multiple discrete graphics processors to work together, and Avivo HD Technology for smooth video playback in high-definition formats. “Puma” supports HDMI, DVI and Display Port outputs and multi-monitor functionality. og: ATI PowerXpress Technology, in turn, provides the high performance of discrete graphics when plugged into a power source and dynamically switches to integrated graphics when unplugged, saving up to 90 minutes of battery life, Endret 1. november 2008 av Sharp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå