leao Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Søsteren min på 9 skal ha seg PC. Den skal hovedsakelig brukes til å spille The Sims 2 og surfe på internett. Den skal med andre ord ikke være veldig kraftfull. Et brukbart grafikkort kan dog være greit. Det eneste som trengs er selve PCen. Tastatur, mus, skjerm osv. har hun fra før. Pris: ca. 3500 kr. Noen som kan sette opp noe raskt? Endret 10. september 2008 av datating Emnetittel Lenke til kommentar
Epp Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Søsteren min på 9 skal ha seg PC. Den skal hovedsakelig brukes til å spille The Sims 2 og surfe på internett. Den skal med andre ord ikke være veldig kraftfull. Et brukbart grafikkort kan dog være greit. Det eneste som trengs er selve PCen. Tastatur, mus, skjerm osv. har hun fra før. Pris: ca. 3500 kr. Noen som kan sette opp noe raskt? Har hun Windows også? Se på dette oppsettet Mulig man kan få oppsettet noe billigere med AMD CPU, men jeg er ikke så kjent med AM2 hovedkort og hva slags chipset som er anbefalt. Skjermkortet burde holde til Sim 2 etter det jeg leste raskt på nettet. Endret 10. september 2008 av Epp Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Veldig kjapt Endelig fiksa er denne kraftig nok for The Sims 3 da EDIT: trodde max pris hvar 3000 Endret 12. september 2008 av martin808 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Veldig kjapt KLIKK MEG er denne kraftig nok for The Sims 3 da Du må klikke på lesbart for alle og så oppdater for at andre skal kunne lese handlevogna di Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Trodde jeg hadde gjort det Lenke til kommentar
Epp Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Trodde jeg hadde gjort det Funker ikke. Du må legge ut ny link. Lenke til kommentar
Yoshi187 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Grunnen er at du la ut feil link Denne funker: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82255 Legg merke til at det skal stå vis_handlevogn inni URLen, ikke calc_waggon som det stod. Har gjort den feil flere ganger selv Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Er det ikke bedre å kjøpe brukt når du skal ha en pc med disse spesifikasjonene? Vil tro at du kan få en pc til ca. 1500 som klarer sims 2 og nettsurfing som er minst like bra som et selvbyggeroppsett til 3500. Forstår godt om du vil bygge selv - bare et lite tips. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Er det ikke bedre å kjøpe brukt når du skal ha en pc med disse spesifikasjonene? Vil tro at du kan få en pc til ca. 1500 som klarer sims 2 og nettsurfing som er minst like bra som et selvbyggeroppsett til 3500. Forstår godt om du vil bygge selv - bare et lite tips. Min erfaring med brukte PCer, er at noe går i stykker etter en stund. Evt at de har ustabile hovedkort. Mulig man kan være heldig, men ... Er man "heldig" så kjøper man en PC av en #¤&"/(¤(¤& røyker og da tar det ikke lang tid før maskinen er klar for skraphaugen Endret 11. september 2008 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Grunnen er at du la ut feil link Denne funker: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82255 Legg merke til at det skal stå vis_handlevogn inni URLen, ikke calc_waggon som det stod. Har gjort den feil flere ganger selv 8500 GT er myyye dårligere enn 8600 GT. Ville ha valgt det siste dersom Sim 3, 4 etc er interessant. Lite å spare på å kjøpe et 8500... Fortron er ikke kjent for å være så bra samt 400W er for lite. Har det i en gammel PC og den bråker som ville h"#%"#/&¤% fordi strømforsyninga sliter. E2180 er penger ut av vinduet. Asus P5N-D er ikke mye lurt når man skal ha en Intel CPU... Dessuten er det bortkastet å bruke så mye penger på hovedkort til den CPUen som er valgt. Endret 11. september 2008 av Epp Lenke til kommentar
leao Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Grunnen er at du la ut feil link Denne funker: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82255 Legg merke til at det skal stå vis_handlevogn inni URLen, ikke calc_waggon som det stod. Har gjort den feil flere ganger selv 8500 GT er myyye dårligere enn 8600 GT. Ville ha valgt det siste dersom Sim 3, 4 etc er interessant. Lite å spare på å kjøpe et 8500... Fortron er ikke kjent for å være så bra samt 400W er for lite. Har det i en gammel PC og den bråker som ville h"#%"#/&¤% fordi strømforsyninga sliter. E2180 er penger ut av vinduet. Asus P5N-D er ikke mye lurt når man skal ha en Intel CPU... Dessuten er det bortkastet å bruke så mye penger på hovedkort til den CPUen som er valgt. Kunne du (eller noen andre) ha satt opp et oppsett som ville ha funket bra da? Ettersom konfigurasjonen over ikke ville ha vært optimal, tenker jeg. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Er ikke store oppsettet som skal til for Sims 2. Dette oppsettet som Agentspoon har laget er et godt nok utgangspunkt. Fjern mus og tastatur, og putt inn et ATI HD 4670 skjermkort, ca 700 kr så har man et oppsett som er bra nok. Mer enn 350 - 400 Watt PSU trenger man ikke, et oppsett med HD 4670 bruker ikke mer enn ca 150 Watt på full load (testet oppsett er med G45 hovedkort, C2Q Q9450, harddisk og DVD). HD 4670 er også et klart bedre skjemkort en 8600 GT. Så for ca 2700 kr får man et fullt ut akseptabelt oppsett. Man kan eventuelt erstatte hovedkortet, som har et litt gammelt brikkesett, med Asus M3A78-EMH HDMI. Dette er basert på AMD 780G brikkesettet, er således klart for Phenom CPU-er, og koster bare 100 kr ekstra. For Sims 2 er det sannsynlig at det innebygde grafikkortet er bra nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Asus P5N-D er ikke mye lurt når man skal ha en Intel CPU... og du skal liksom ha peiling ? hva skulle enn brukt istedet for Intel CPU på Asus P5N-D som bruker sokkel LGA775? AMD? du har ikke gjort leksene dine, resten av innlegget ditt virket også veldig useriøst og helt ubegrunnet. håper ikke trådstarter lar seg påvirke av "Epp" her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå