Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å sette opp ett lite LAN i helga.

Begge maskinene brukte XP Home.

Den ene maskinen bruker onboard LAN port (ASUS A7N8X)

Koblet først begge maskinene til en unex 5ports switch. Får da en hastighet på ca 8-10Mbit/s.

Kjører Wizarden uten endring.

Finner så ut at kabelen er krysset og kobler den direkte mellom maskinene uten switch. Dette hjelper heller ingenting.

Er låst på ca 10Mbit.

kjører SiSoft Sandra's nettverks tester og får feil da filen den prøver å teste med er for stor :-?

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde å sette opp ett lite LAN i helga.

Begge maskinene brukte XP Home.

Den ene maskinen bruker onboard LAN port (ASUS A7N8X)

Koblet først begge maskinene til en unex 5ports switch. Får da en hastighet på ca 8-10Mbit/s.

Kjører Wizarden uten endring.  

Finner så ut at kabelen er krysset og kobler den direkte mellom maskinene uten switch. Dette hjelper heller ingenting.

Er låst på ca 10Mbit.

kjører SiSoft Sandra's nettverks tester og får feil da filen den prøver å teste med er for stor  :-?  

Noen som har noen forslag?

Hva med å sette hastigheten til kortene til 100Mbit da?

Gå inn i system, velg maskinvare, enhetsbehandler, finn kortet, egenskaper, avansert, sett kortet til 100Mbit. Gjør det samme på den andre maskinen.

Lenke til kommentar

Uansett så vil du ikke få 100mbit i fart ..

Er det ikke 100/8 = 12,5 MB per sekund ?

Og uansett så får du aldri fullt utnytte av linja.. da HD'er og slikt ikke (vanligvis) har like stor hastighet..

Rett meg hvis jeg tar feil

Lenke til kommentar

Og uansett så får du aldri fullt utnytte av linja.. da HD'er og slikt ikke (vanligvis) har like stor hastighet..

Rettelse:

Et 100 MBit kort får du 100 MBit/sekund hastighet på.

MBit= MegaBit

MB=MegaByte

Det er riktig at 100 MBit tilsvarer ca. 12.5 MB(MegaByte)/sekund. Kan vel egentlig trekke fra litt da det sikkert går vekk litt på grunn av korrigering/sjekking av overføring.

Tror nok at det ikke skal være noe problem med 12,5 MB/sekund for dagens HD'er :)

Lenke til kommentar

Det er som å si at båten ikke går i 100knop. Den går 185km/t :)

Er ikke helt med på hva som menes med å stille kortet til 100Mbit. Når jeg ser i nettverkstilkoblinger så står det 100Mbit på begge maskinene.

Kan ikke huske at jeg fant noe slikt i innstillingene. Derimot så husker jeg at etter å ha kjørt wizarden så lagde den en "bro" mellom nettverkskort og 1394 tilkoplingen. Det sto da 400Mbit som hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...