CSM Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Heisann, Var i Praha for noen måneder siden, og hadde nettopp investert i nytt kamera + objektiv (EOS400D + Canon EF 50mm f/1.4 USM). Jeg er nybegynner og prøver å lære mye av andres bilder. Vet ikke om jeg liker de blå og hvite strekene under brua, eller om de ødelegger helt. Noe sier det er kult, men jeg er mer usikker. Hva kunne jeg gjort bedre her? Endret 10. september 2008 av saknet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det synes jeg var veldig bra...(Praha har stått på min reise-liste lenge... )..mulig det er en anelse skjevt.. RandiA Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Uten å kommentere bildet; men snakker du om Karlsbroa? Altså http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Bridge? Jeg er noe usikker på om det er rett bro du har bilde av. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Stemmer nok det... broen mellom karlsbroen og den jeg står på som er avbildet... Lenke til kommentar
Carny Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Fint bilde Det blir litt for lite luft/vann. Skulle vært mer av enten eller. Selv ville jeg valgt mer vann. Edit: og kanskje litt mer bro på venstre siden. For øvrig ignorerte jeg lyset fra båten og "spøkelse" av båten, men det trekker litt ned etter min mening. Endret 11. september 2008 av Carny Lenke til kommentar
CSM Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Jeg er tilstrekkelig enig. Synes først at jeg fikk ett bra skudd, men etterhvert ser jeg at det kunne blitt så mye bedre Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Det er et bra skudd - det er finishen som ikke er helt 100%. Med andre ord, det trenger noen enkle grep som kan gjøres i bildebehandlingsprogrammet. Ved å finjustere horisonten (det er ikke så mye som skal til) og klippe vekk litt himmel, så blir bildet mye bedre. Jeg plages forøvrig ikke av lysene fra båten som passerer. Tom Endret 11. september 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå