Gjest Guest_habibi_* Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 som tittelene sier, så sliter jeg en del hjemme, og har gjort det siden jeg var yngre. Er det noen her som vet om jeg kan flytte til en sosial bolig eller liknende og bo der gratis pga min situasjon? en link kanskje? Takk Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Gjest Guest_habibi_* Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 19 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Er bare å flytte. Burde ikke være noe problem med å få seg en jobb en plass og går du på skole så vil du få lån og stipend i tillegg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_habibi_* Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 tenkte på en leilighet som blir sponsa av staten eller noe? siden jeg mer eller mindre ikke har noe annet valg enn å flytte. noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du har vel kanskje muligheter for å få hjelp på sosialkontoret!? Bare kontakt dem og be om en timeavtale! Lenke til kommentar
marishu Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vet ikke om du bare kan få staten til å sponse en leilighet. Dersom du ikke er uføretrygdet, så må du vel jobbe eller ta deg en utdanning? Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hadde det vært to år tidliger kunne du ha kontaktet barnevernet. Men så lenge du er over 18 er eneste mulighet stipend, lån eller sosialkontoret.. Hvis du ikke vil/kan jobbe.. Så lenge man er over 18 har man ikke noe krav på å få bo hos sine foreldre.. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du har nok rett til både penger til bolig og strøm, og penger til livsopphold fra sosialkontoret, men da må du nok også registrere deg som arbeidssøker, eller f.eks. begynne i et attføringsopplegg e.l. Dersom det er noen leiligheter som krever depositum så kan sosialkontoret også hjelpe med depositum-garanti. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Går du skole/ er student? Lenke til kommentar
Gjest Guest_habibi_* Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 går ikke skole, har gått 2 år byggfag, men starta aldri i læra, skal i militæret til januar. Blir fint Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 går ikke skole, har gått 2 år byggfag, men starta aldri i læra, skal i militæret til januar. Blir fint Millitæret dekker leie av hybel/leilighet. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 går ikke skole, har gått 2 år byggfag, men starta aldri i læra, skal i militæret til januar. Blir fint Millitæret dekker leie av hybel/leilighet. Mulig det har blitt endret, men da jeg var i den alderen (dæven, følte meg gammel nå...), måtte man ha bodd i hybelen/ leiligheten i 4 mnd. før tjenesten for å få dette dekket Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Kanskje du kan undersøke om du kan få komme i militæret tidligere? Eventuelt søke på befalsutdanning, eller Befalsutdanning under førstegangstjenesten. Mener det siste het USK(utskrevet sersjantkurs) eller USB i gamle dager i hvertfall. Da er det sjanse for å få jobb der etterpå. Vet ikke om det eksisterer fremdeles. Men var kult da (på tross av at det var litt slit ) Men da bør du sikkert starte å trene situps/armhevinger/3000meter litt på forhånd. Sykehjem er også ofte på utkikk etter ekstravakter hvis du trenger jobb for å få råd til leilighet. Eventuelt gå i butikker å spørre sjefene om de trenger ekstrahjelp. Enkelte kurs som arbeidssøkende vil også muligens kreve at du reiser bort. Sikkert best å¨gå på NAV? å spørre. Eventuelt snakke med byggfirma om de har behov for ekstrahjelp. Bare det å snakke med alle disse vil gi mye erfaring selv om du ikke skulle være heldig. Endret 12. september 2008 av Erigon Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ....og hvis du vil være enda lenger borte, nekter du å fullføre militærtjenesten midt ute i perioden og søker siviltjeneste i stede. Da må du faktisk ta full siviltjenestetid og du blir enda lenger borte. Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du bør undersøke om du kan bli lærling i militæret, er mange som tar læretiden samtidig som de er der. Jeg er usikker på om de tar inn folk fra byggfag, men det er verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Mulig det har blitt endret, men da jeg var i den alderen (dæven, følte meg gammel nå...), måtte man ha bodd i hybelen/ leiligheten i 4 mnd. før tjenesten for å få dette dekket Det stemmer sikkert. Av de jeg har pratet med så har de bodd i boligen. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 som tittelene sier, så sliter jeg en del hjemme, og har gjort det siden jeg var yngre. Er det noen her som vet om jeg kan flytte til en sosial bolig eller liknende og bo der gratis pga min situasjon? en link kanskje? Takk Hva er "din situasjon"? Og hvorfor kan du ikke bare skaffe deg jobb og leilighet på egen hånd, om du så gjerne vil flytte? Det er det alle andre gjør. Lenke til kommentar
marishu Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) som tittelene sier, så sliter jeg en del hjemme, og har gjort det siden jeg var yngre. Er det noen her som vet om jeg kan flytte til en sosial bolig eller liknende og bo der gratis pga min situasjon? en link kanskje? Takk Hva er "din situasjon"? Og hvorfor kan du ikke bare skaffe deg jobb og leilighet på egen hånd, om du så gjerne vil flytte? Det er det alle andre gjør. Helt enig, synes du burde skaffe deg en jobb og bolig selv. Det er på tide å bli voksen nå. Hadde du vært under 18, så hadde situasjonen vært en annen. Du forventer at staten bare skal skaffe deg en bolig og betale for deg, hva med alle studentene som må bo som sardiner på boks i en gymsal, mens de skal studere og jobbe?? Det er ingen som har prøvd å skaffe bolig til de. Her er det også snakk om flere tusen. Du burde enten ta deg en ordentlig utdanning eller skaffe deg en jobb. Eller begge deler som de fleste gjør i dag. Endret 13. september 2008 av marishu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå