Gå til innhold

amd ustabile når de bli varme? :) nesj..

tgrude

Anbefalte innlegg

jash2k, ligger å kruser med 70-90 grader cpu varme og hk på en 23-30 grader og den er ikke ustabil for fem flate øre :smile:

samme gjelder vwalle her på forumet.. han ligger vell på samme temperatur som meg og vi har samme hk..

go amd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-15 16:12, tgrude skrev:

jash2k, ligger å kruser med 70-90 grader cpu varme og hk på en 23-30 grader og den er ikke ustabil for fem flate øre :smile:

samme gjelder vwalle her på forumet.. han ligger vell på samme temperatur som meg og vi har samme hk..

go amd!

Tror nok dere har en fellesnevner i og med at dere har samme hovedkort - feilmåling.

Lenke til kommentar

Det er meget mulig at prosessoren din går stabilt på den temperaturen, men det er likevel ikke anbefalt å kjøre den så høyt! For de fleste elektriske komponenter synker levetiden med operasjonstemperatur, og det vil jeg tro gjelder for prosessoren din også.

Hva med å investere i en litt bedre vifte?

Lenke til kommentar

90 grader høres ikke mye bra ut asså! .... hmmm må nok være en feil måling ellers så tar cpu'n snart kvelden :razz:

AMD funker helt stabilt her også ... grit nok at P4 er nok litt mere stabil på enkelte operasjoner men alt i alt er det ikke store forskjellen mellom AMD og P4. Med mindre en kjører en server ol.

Lenke til kommentar

Folk som slenger med leppa og sier "AMD er ustabilt" veit ikke helt hva de snakker om. Kanskje de ikke har peil på hardware, prøver å bygge en AMD-pc, klarer ikke sette på kjølingen særlig bra, får cpu'en opp 200'C ellerno som resulterer i en pc ikke stort mer stabilt enn P4 2,2 @ 3,5GHz?? (den varte i noen minutter ellerno før cpu'en var bokstavelig talt herpa)

Sant nok at visse kombinasjoner med chipsett, minne og drivere kanskje ikke går "perfekt" sammen. Men det er sjelden. Det meste fungerer.. og fungerer da -fett-!

For folk som har vært data interresert lenge (men ikke fulgt med så godt de siste åra) skjønner jeg at de har en dårlig oppfatning av AMD. De første CPU'ene AMD lanserte sugde jo i forhold til Intel's!!

Selv skiftet jeg ut en Intel P200MMX til fordel for en AMD K6-2 350MHz for litt siden.. i min skrap data. Den fungerte like "herlig", om man kan kalle det det. Har ikke hatt noe problemer enda..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 16:12, tgrude skrev:

go amd!

Håper CPUen går til ......

Lenke til kommentar

HA HA HA!!!

AMD ER STABILT!

Før jeg byttet til TB 1400 hadde jeg duron 800mhz @ 950. Jeg lover dere at når jeg sier at det ikke klikka en eneste gang! Så mener jeg det.. Du må bare finne den rette spinningen til Prosessoren så går det fint!!! Det kan jeg garantere.. men jeg tviler på et system er stabilt når det 90 grader.. det tviler jeg sterkt på!

Lenke til kommentar

Helt sant som så mange andre her har skrevet ...

- og det er at du bør skifte vifte,.... hadde problemet selv,... Det gikk ikke ustabilt,.. men temmelig høy temperatur ble det,... - Så kjøpte jeg en Taisol,.. og siden det har prosessoren min på 1,4 ghz holdt seg rundt 38 grader c.

Og til deg som skrev at det ikke finnes noe som heter stabil AMD :

Du vet ikke hva du snakker om,... de 3 siste prosessorene mine har vert amd,... (K6 200, Duron 600 og 1,4 ghz TB...) INGEN av dem hadde problemer med stabilitet,... har ikke hatt en Pentium siden en Pentium 75 for endel år tilbake,.... (før jeg kjøpte K6 200 når den kom ut,...) AMD er jeg utrolig fornøyd med,... Stabilt èr det,... og dessuten meget god ytelse for pengene,... Viss Pentium skulle gitt bedre ytelse enn AMD så kan ikke dette være mye,... og i hvertfall ikke verd pengene du betaler for de,....

AMD Ruuler og min neste prosessor blir nok en hammer,.... :wink:

Pentium vurderer jeg ikke en gang !

Lenke til kommentar

er ikke den offisielle burndown temperaturen på amd +90C? står jo svart på hvit på sida deres. åssen får du cpuen så høyt opp? bruker smør som kjøpepasta?

derimot min amd athlon 1900+ (cracked) koser seg med det ny anskaffede innovatek kabinettet, han ble nok lei av chieftech... cpuen ligger på 20C :cool: klokka til 2000+ (bånn multiplier i bios :razz:). Må bare skryte av innovatek, ***** bra arbeid. sinnsykt stillegående.

Lenke til kommentar

Samme hva dere sier, så kan dere ikke si at AMD er ustabilt!!!!

Jeg har et AMD syatem med VIA-chipsett og kjørere WinME, og alt er utrolig stabilt.

Har et par kamereter som kjører P3 system, og de er langt i fra så stbilt som mitt AMD

Og det at de produsere så mye varme er jo bare positivt da, for da trenger man ikke varmeovn :smile:

Så alle som sier at AMD er ustabilt, synes jeg skal holde kjeft!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...