l0ddifyr Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Etter en del tenking har jeg kommet frem til dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=81021 Hva mener dere denne handlekurven? Har også tenkt på og evt gå for ett rent amd oppsett, med amd hovedkort og prossesor.. men er litt skeptisk til å skifte da jeg alltid har vært fornøyd med intel. mvh l0ddifyr Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 jeg regner nesten med at du er stim av gryn, siden du faktisk har tenkt til å kjøpe så dyre komponenter. om det er høy brife faktor du er ute etter vil du oppnå det med dette oppsettet. om du kun er ute etter å ha en sprek spill pc så er det ikke vansklig å lage noe som yter akuratt likt og koster mye mindre. Lenke til kommentar
l0ddifyr Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 jeg regner nesten med at du er stim av gryn, siden du faktisk har tenkt til å kjøpe så dyre komponenter. om det er høy brife faktor du er ute etter vil du oppnå det med dette oppsettet. om du kun er ute etter å ha en sprek spill pc så er det ikke vansklig å lage noe som yter akuratt likt og koster mye mindre. Hehe.. Bygger meg ikke pc for å brife, og synes selv at prisen er litt stiv jeg også, men jeg ønsker å ha en pc som varer en stund, samt at den skal ha gode oppgraderings muligheter når den tid kommer. Men jeg tar mer en gjerne imot andre oppsett som er billigere, og som yter like bra Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) man trenger ikke de dyreste komponentene av alle tinga.. raptor disken vil starte OS og programmer raskere. MEN programmene yter ikke bedre. du kan også spare endel på hovedkort. hovedkorta over 800kr er somregel mye bedre i value for pengene. q6600 er veldig gammel, men er en av de billige 4 kjærner fra intel. om 4 kjærner er viktig for deg så kjøper du det. selv ville jeg valgt en dualcore som jeg ville overklokka. edit: eks på system 2x2048mb ddr2 minne et p45 hovedkort (noen opplever problemer med hd4xxx serien og p45 chipset) hovedkort skjermkort, hd4870 kort er kjent for å bli veldig varme om man ikke overstyrer viftehastigheten. du kan velge en 4 eller 2 kjærner, du vill uansett få veldig grei ytelse =) Endret 10. september 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå