vivalak1 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har lenge vurdert å kjøpe en mac mini, men valget mitt faller sansynligvis på Dell studio Hybrid pga Blu-ray og HDMI. Det jeg lurer på er hvilken prosessor jeg trenger for å spille av video i 720p og evt. 1080i? Går det med denne: Intel® Pentium T2390-tokjerneprosessor (1,86 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-buffer) Eller burde jeg gå for denne: Intel® Core™ 2 Duo T5750-prosessor (2,0 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-buffer) Eventuelt denne: Intel® Core™ 2 Duo T7250-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer) Har ram noe som helst innvirkning på avspilling? På forhånd, takk Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det kommer mest ann på hvilken Codec en velger på media, jeg kaserte hele Studio Hybrid planen min siden den ikke klarer full hd som var det jeg tenkte. Men sjekk på youtube det er det en del tester av den som tester blu-ray osv, og i følge den i hvertfall så var det knappt nok at den klarte å spille en vanlig blu-ray film uten hakking. For min del endte jeg med å bygge meg en HTPC med AMD 9950 BE, 4 GB ram, Blu-ray, Logitech diNovo mini og alt i en WAF venlig kasse fra Lian-Li (https://prisguiden.no/product.php?product_id=99756) Den endte på ca. 8000,- mot dei 10000,- som Studio Hybrid maskinen endte på. Og den er "bedre" til min bruk på alt utenom at den er litt større og bruker mer strøm. Nesten lydløs og kan brukes til alt mellom himmel og jord og spille H264 media i 1080p uten problem. Lenke til kommentar
vivalak1 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Takk for raskt svar. Alternativet ditt ser fantastisk flott ut, men er det HDMI muligheter? Sorry hvis det er et dumt spørsmål, men jeg har ikke så mye peiling på pcer:p blu-ray med lagg høres ikke akkuratt fint ut. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Takk for raskt svar.Alternativet ditt ser fantastisk flott ut, men er det HDMI muligheter? Sorry hvis det er et dumt spørsmål, men jeg har ikke så mye peiling på pcer:p blu-ray med lagg høres ikke akkuratt fint ut. Endte med dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69449 Bare med dette hovedkortet: GA-MA78GPM-DS2H siden det er litt raskere grafikk på. Har HDMI, spdif osv ut. Endret 10. september 2008 av ftpman Lenke til kommentar
vivalak1 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Takk for raskt svar.Alternativet ditt ser fantastisk flott ut, men er det HDMI muligheter? Sorry hvis det er et dumt spørsmål, men jeg har ikke så mye peiling på pcer:p blu-ray med lagg høres ikke akkuratt fint ut. Endte med dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69449 Bare med dette hovedkortet: GA-MA78GPM-DS2H siden det er litt raskere grafikk på. Har HDMI, spdif osv ut. Ok, nice. Hvis dette er alt jeg trenger tror jeg at jeg kjøper det. Men hvor vanskelig er det å sette sammen en pc? Har forhåndsvis god teknisk innsikt, og har erfaring med modding av Wii, PSP og Xbox 360. Finner nok noen som kan hjelpe meg, men jeg liker å ha noe å holde på med... Takker igjenn Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vanskelig er det ikke, MEN bruk noen kroner på antistatisk reim + pass på å jorde kabinett samt koble deg til kabinettet med kabelen. Deretter kjøp noen strips og trekk kablingen skikkelig med en gang så du får best mulig luft sirkulasjon. Er du litt nøye med en gang så slipper du problem siden, og ang statisk elektrisitet så er det viktig for å slippe "rare" problem i ettertid. Men om du kjøper noe slikt så trenger du litt plass rundt boksen pga varme, ville for eks ikke satt noe som tett intill på sidene og/eller over. Den drar inn luft ovenfra og dytter det ut bak og på sidene så da trengs det litt plass for å få det unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå