oladunken Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Noe av det beste jeg vet er å følge tv-serier (og kanskje stort sett amerikanske). Jeg synes dog at det til tider blir for få serier fordi de tar pauser etc. Derfor ønsker jeg innspill på serier jeg bør vurdere i henhold til det som tilsynelatende er min smak (selv om den kanskje er noe uklar). Jeg har de siste år vært svært interessert i Lost og Prison Break (kanskje aller mest Prison Break siden jeg stortrives med storyen der....fengsel, vill jakt etc). Så noe i denne sjangeren er nok det som blir mest riktig. Jeg har dog ikke sett 24 eller Sopranos, så jeg burde vel kanskje egentlig begynne med å se alle sesongene av de? I tillegg har jeg også sett en del på Californication, The 4400, Rome og ....kremt...Desperate Housewives. Sistnevnte er nok noe som henger igjen etter at jeg startet å se på fra første episode fra noen år tilbake. Noen som kan foreslå noe jeg ikke bør gå glipp av? Det kan godt (og helst) være serier som...kremt...går i disse dager i USA. Eller serier som har gått for en tid tilbake. Jeg er på ingen måte begrenset til serier som må sees på skandinaviske kanaler i disse dager. Redigert: Grunnet at jeg la inn Sopranos som usett serie. Endret 10. september 2008 av oladunken Lenke til kommentar
youngman08 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Band of Brothers Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Chuck. Sesong 1 går for tida på Viasat 4 måndagar 21.35, men eg trur sesong 2 går i USA no. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Fringe, Chuck, og Dexter. Birger Lenke til kommentar
msmanson Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vel, nå passer den vel ikke inn blandt de seriene du nevnte, og det er jo veldig godt mulig at du har sett den (har en følelse av at de fleste har det), men jeg ser Twin Peaks om dagen, og det er ihvertfall det beste jeg noensinne har sett. Så hvis du mot formodning ikke har sett den så anbefales den på det sterkeste Går jo forøvrig på tv2 hver fredag Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Etter tilbakemeldingene her og noe surfing rundt andre steder har jeg kommet opp med en foreløpig shortlist som jeg skal undersøke nærmere (uten at det betyr at de andre forslagene så langt i tråden er "ute"). 24 og Sopranos har jeg som nevnt i opprinnelig innlegg ennå ikke sett så disse har jeg bare minnet meg selv om. Nowhere Man - fra 1995. Mange som snakker varmt om denne. Carnivale - Litt Twin Peaks over denne. Traveler Chuck Dexter Dead Zone (Stephen King serien ikke filmen) Oz - fengselsinspirert (ref Prison Break fan....) La forslagene strømme inn.....samt kommentarer til foreløpig shortlist. Ser ut som jeg ikke trenger deppe over at sommeren er på hell..... Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 1 supernatural 2 the unit 3 smallville 4 sarah connor chronicles Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Dead Zone er avsluttet, og du får alle seks sesongene på dvd. Anbefales på det sterkeste, selv om siste sesong er langt dårligere enn resten. Ellers bør du se Terminator: The Sarah Connor Chronicles. Den har nylig startet på tVNorge (er vel episode 3 eller noe sånt de er kommet til), og sesong 2 startet denne uken i USA. Min favorittserie av de som går nå. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hvis du ikke har sett Sopranos er det bare å sette i gang. Tidenes beste TV-serie er uansett Riget av Lars von Trier. http://www.imdb.com/title/tt0108906/ Endret 11. september 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Greys Anatomy<3 og hvis du liker dokumentarer (noe man gjerne får noe igjen av å se på; lærerikt) Sykehuset (Mandag - Torsdag kl. 20:00 på Tv3) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) HBO: The Wire, The Sopranos, Carnivale, Six Feet Under, Entourage, osv Showtime: Dexter Annet: Twin Peaks, The Office (både UK + US. Førstnevnte er dog en god del bedre). Nip/Tuck er underholdene, selv om den grenser til det tåpelige til tider. Endret 11. september 2008 av コンピューター・ワールド Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Psych er en god serie. Er vel egentlig ganske langt fra PB, men en underholdende serie om en kar som er veldig observant, og i stede for å bare si det som det er leker han synsk. Morsomt er det også. Endret 11. september 2008 av Islanbadsj Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 24. Alle sesongene (selv om ikke alle er like bra) Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Psych er en god serie. Er vel egentlig ganske langt fra PB, men en underholdende serie om en kar som er veldig observant, og i stede for å bare si det som det er leker han synsk. Morsomt er det også. Enig med den Psych er virkelig til å anbefale... Den er spennende,intresang og morsom Lenke til kommentar
peryy Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Merkelig ingen har nevnt Heroes, da jeg synes denne er ganske lik Lost. Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Merkelig ingen har nevnt Heroes, da jeg synes denne er ganske lik Lost. Anbefales på det sterkeste heroes tok seg kraftig opp i sesong 2 synes jeg men ellers ligner det litt for mye på en blek kopi av Xmen synes jeg...men sesong 2 som sagt , bra! Lenke til kommentar
Medisin Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) anbefaler: deadwood, sopranos, entourage, six feet under, house, scrubs. kan jo også sjekke ut: trailer park boys (litt spes=)), underbelly og kanskje også: flight of the concords. Endret 12. september 2008 av Medisin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå