Ghaundan Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Føler at det er mange bitre 360-fans her Tja, man blir vel bitter når man kommer med piss som "det tar 40GB" ved hvert ekslusive PS3 spill. Spesielt når spillene ikke utmerker seg nevneverdig mer enn de som kommer på en vanlig DVD plate. Utviklerne velger å gjøre spillene større siden de har mulighet, og det forstår jeg, men å påstå at spillene krever 40GB blir litt for snevert når man kunne lagt mer arbeid i det, om det skulle friste med multiplattform utgave. Og harddisk, er det så vanskelig å sette requirements Harddrive bak på boksen? Framme og for den del. Problem løst. N64 hadde jo minnebrikken sin som mange spill etterhvert krevde. Håper bare LBP blir ett bra spill og at PS3 eierne nyter det Selv får jeg vel snylte på en kompis som har PS3... Lenke til kommentar
Essem Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvordan kom du frem til det spørsmålet? Jeg har da aldri sagt at jeg har planer om å løse brukergenerert innhold til en konsoll, verken med eller uten lagringsmulighet. I og med at spillet mer eller mindre baserer seg på brukergeneret innhold mener jeg spørsmålet er så naturlig og relevant som det er mulig å bli. Det er vel ingen tvil om at XBOX360 har krefter nok til å kjøre grafikken flytte sekkegutten rundt på skjermen, men konsollen har desverre ikke det som skal til for at LBP skal kunne spilles slik det var tenkt. Nei, den har visst ikke det. Føler at det er mange bitre 360-fans her Man blir litt bitter når man går glipp av spill fordi Microsoft ikke selger HDD til alle 360. Kanskje man ikke fått LBP uansett hvor mye lagringsplass Xbox 360 hadde hatt. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Tja, man blir vel bitter når man kommer med piss som "det tar 40GB" ved hvert ekslusive PS3 spill. Spesielt når spillene ikke utmerker seg nevneverdig mer enn de som kommer på en vanlig DVD plate. Utviklerne velger å gjøre spillene større siden de har mulighet, og det forstår jeg, men å påstå at spillene krever 40GB blir litt for snevert når man kunne lagt mer arbeid i det, om det skulle friste med multiplattform utgave. På den annen side, så kanskje hadde kanskje ett "3+" spill som Viva Pinata 2 hatt litt flere språk enn Engelsk, dersom de hadde hatt plass til det. Men er usikker på om det er det at MS er sløv med lokalisering, eller om de tror at folk i den aldersgruppen allerede har lært seg engelsk, eller om det er plass-problemer som gjør at det ikke er Norsk språk. :-/ De eksklusive PS3-spillene er ihvertfall flinke på dette området. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Har ikke prøvd Vivia Pinata 2, men 1'eren er iallefall på norsk Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Sjekka det opp, og 2ern er faktisk ikke på norsk nei. Det der er noe sony (og EA) er veldig flinke til. Nintendo er vel kanskje verst siden de gidder ikke engang oversette coveret til spilla til norsk. Kostnader er vel noe av hovedtingene som gjør at de ikke gidder å oversette spillet. Men jeg husker da harry potter spilla kom til forrige generasjonskonsollene, så var det bare ps2 versjonen som var på norsk. Siden xbox og gamecube versjonene fortsatt var samme spill så burde det vel ikke være så vanskelig å få spillet over der og, da det var allerede oversatt. Kanskje det har noe med at Ms og nintendo vil selge samme spill til forskjellige land eller noe sånt. Endret 11. september 2008 av Gormers Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ærlig talt, da jeg var liten var det INGEN spill som kom på norsk/med norsk tekst, men jeg klarte pokker meg å spille spillene for det. Finnes rimelig mange kids rundt omkring i dette landet som spiller pokemon uten å behøve å vite hva teksten sier. Viva Pinata er serdeles enkelt, vi har en demo-maskin med det her i butikken, aldri noen som spør om å spille det på norsk Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Driter egentlig i VP2, men har hengt meg litt opp i saken, siden det står 3+ på boksen i Norge, noe som jeg mener blir feil-reklamering når dem ikke engang har mulighet for Norsk språk. :-/ Trodde ikke dette var ett så enkelt spill, menmen, kan være jeg tar feil. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Driter egentlig i VP2, men har hengt meg litt opp i saken, siden det står 3+ på boksen i Norge, noe som jeg mener blir feil-reklamering når dem ikke engang har mulighet for Norsk språk. :-/ Trodde ikke dette var ett så enkelt spill, menmen, kan være jeg tar feil. Som sagt, aldersmerking på spill har INGENTING med hvilken aldersgruppe det er laget for, det sier kun noe om det er innhold av vold, skrekk, banning, nakenhet. Inneholder ikke spillet noe av dette, får det 3+. Dette gjelder uansett om det er Jordbær-Matilde, Viva Pinata eller Chessmaster 10. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Trodde tall-rating på PEGI var for hvilke aldersgrupper publisher mente spillet kunne være passende for, mens content descriptionen viste hva spillet innholdt, uavhengig av hverandre. :-/ Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Siden en del av dere tydeligvis har problemer med å gå til pegi.info, så har jeg tatt på meg det store arbeidet det er å copy & paste fra FAQ'en deres Legg merke til det i bold. What is the new PEGI rating system? The Pan European Games Information (PEGI) age rating system is a new, pan-European age rating system for interactive games. Designed to ensure that minors are not exposed to games that are unsuitable for their particular age group, the system is supported by the major console manufacturers, including PlayStation, Xbox and Nintendo, as well as by publishers and developers of interactive games throughout Europe. The age rating system has been developed by the Interactive Software Federation of Europe (ISFE) and has the enthusiastic support of the European Commission, who considers the new system to be a model of European harmonisation in the field of protection of children. Started in the early Spring of 2003, PEGI replaces existing national age rating systems with a single system that is identical throughout most of Europe. The game rating appears on the front and back cover of interactive games, and retailers provide information on the new system. The age rating system comprises two separate but complementary elements. The first is an age rating, similar to some existing rating systems. The PEGI age bands are 3+, 7+, 12+, 16+, 18+. The second element of the new system is a number of game descriptors. These are icons, displayed on the back of the game box that describe the type of content to be found in the game. Depending on the type of game, there may be up to six such descriptors. The intensity of the content is appropriate to the age rating of the game. The combination of age rating and game descriptors allows parents and those purchasing games for children to ensure that the game they purchase is appropriate to the age of the intended player. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Det ville blitt umulig på 360.. Tenk bare på harddisken, spillet tar 40GB!! Dvs, det har måtte kommet på 5 stk DVD-DL (8,7GB pr. stk), og alt måtte bli installert på harddisken på Xbox. Dermed vil det bli vanskelig ettersom Xbox har en liten harddisk, eller ingen i det hele tatt. I tillegg tror jeg Xbox'en ville hatt problemer med å henge etter med sin prosessor. En PS3 har en Cell-prosessor som bruker 6 kjerner. De er på 7,2 Ghz, og takler enormt mange utregninger på en gang. Jeg tror spillet har kunne blitt utgitt til Xbox 360, men med mange begrensninger. Færre objekter, litt dårligere grafikk, evt. 2 i stedet for 3 dybder, og mindre brett, med færre bevegelige objekter. Altså, krympe spillet for å få plass på 1-2 DVD-DL, og ha færre objekter, slik at Xbox klarer utregningene. Edit: Men Xbox-brukere kan jo glede seg til Boku, vi PS3-brukere får vel bruke PC'en vår. Endret 5. november 2008 av nordemoniac Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Ja 360 maskinen ville ha sleti med å kjøre et spill som LBP :!: Det spillet burde jo kreve en kjempesterk prosessor, og det ville vært plent umulig å gå i 3 dybder Endret 5. november 2008 av Gormers Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Det var dårlig ironi Gormers.. Det har ingenting å gjøre med dybdene.. Det er selvfølgelig pga. D-Pad'ene er så dårlig på 360, og derfor ville det bli umulig å forandre en sur Sackboy, til en glad en. :-/ Endret 5. november 2008 av KongRudi Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 En PS3 har en Cell-prosessor som bruker 6 kjerner. De er på 7,2 Ghz, og takler enormt mange utregninger på en gang. Festlig når folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Han bare quoter Wikipedia eller noe han Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 En PS3 har en Cell-prosessor som bruker 6 kjerner. De er på 7,2 Ghz, og takler enormt mange utregninger på en gang. Festlig når folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på Hva mener du? Ja 360 maskinen ville ha sleti med å kjøre et spill som LBP :!: Det spillet burde jo kreve en kjempesterk prosessor, og det ville vært plent umulig å gå i 3 dybder Ang. det med tre dybder, så er det ikke DET i hovedsak som er noe problem. Men man får færre objekter om man har 2 dybder i stedet for 3 ikke sant? Det er veldig mange utregninger i dette spillet, og det krever enormt med ressurser, spesielt med tanke på CPU. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg skjønner egentlig ikke hva det er med dette spillet som krever så grådig mange flere beregninger enn et vanlig spill. Fins en drøss spill til 360 hvor du kan kjøre eller skyte på mange bokser som realistisk deler seg opp og dulter borti hverandre. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Xbox'en har vel nok power under panseret til å kjøre spillet. Problemet ligger vel i at den ikke leveres med HD som standard og da bortfaller hele poenget med LBP: Nedlastbart brukergenrert innhold. Om PS3 kansje egner seg bedre til fysikkberegninger osv aner jeg ikke, men det kan kanskje også være en faktor. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Xbox'en har vel nok power under panseret til å kjøre spillet. Problemet ligger vel i at den ikke leveres med HD som standard og da bortfaller hele poenget med LBP: Nedlastbart brukergenrert innhold.Om PS3 kansje egner seg bedre til fysikkberegninger osv aner jeg ikke, men det kan kanskje også være en faktor. Sant nok dette med tanke på harddisk, PS3 har nok også potensielt mer krefter med tanke på fysikk. Men de to konsollene er nok jevner med tanke på kraft enn de fleste tror, begge har sine styrker og svakheter, så alt i alt så presterer de ganske jevnt. PS3 vil på sikt komme med spill som utnytter Cell sine styrker optimalt, og da på områder som f.eks fysikk hvor X360 sin Xenon vil få problemer. Men det samme gjelder andre veien, man ser nå også i dag effekten av det med tanke på at de fleste multiplattform spill flyter bedre på X360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg