blackburn Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg gjorde en tabbe da jeg kjøpte ny head-unit i sommer. Pioneer spilleren er fin å se på og spiller bra, MEN den har ikke linjeutgang(RCA). Dette betyr at jeg må benytte effektrinn med mulighet for high-input. Har noen erfaring med om dette fungerer bra? Strekkes det bare ledninger fra høyttalerutgang på head-unit rett inn i effektrinnet, eller må dette innom en omformer av noe slag? Mener også jeg så det var flere enn 4 tilkoblinger i kontakten for high-input på en forsterker, er det andre ting som også må kobles her eller holder det med høyttalerutgangene? Blackburn Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Mener også jeg så det var flere enn 4 tilkoblinger i kontakten for high-input på en forsterker, er det andre ting som også må kobles her eller holder det med høyttalerutgangene?Ofte må isåfall "Pin5" kobles til Jord, mens de andre fire er til Pluss og Minus fra et par høyttalerutganger. Varierer noe dette, så det vil uansett fremgå av monteringsanvisningen til forsterkeren hva som skal kobles. Ellers finnes det da vanlige konvertere som kobles på høyttalerutgangene, og gir deg et par vanlig RCA/Phonoutganger...: Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Mener også jeg så det var flere enn 4 tilkoblinger i kontakten for high-input på en forsterker, er det andre ting som også må kobles her eller holder det med høyttalerutgangene?Ofte må isåfall "Pin5" kobles til Jord, mens de andre fire er til Pluss og Minus fra et par høyttalerutganger. Varierer noe dette, så det vil uansett fremgå av monteringsanvisningen til forsterkeren hva som skal kobles. Ellers finnes det da vanlige konvertere som kobles på høyttalerutgangene, og gir deg et par vanlig RCA/Phonoutganger...: Hva med kvaliteten? Er det mye dårligere lydkvalitet enn om det var linjeutgang på spilleren? Vil overgang til phonoplugger gi noen gevinst lydmessig? Blackburn Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Vil overgang til phonoplugger gi noen gevinst lydmessig?Nei, men det øker utvalget av mulige forsterkere til 100%. Slett ikke alle forsterkere som har HøyNivå-inngang, men med en slik kan du bruke enhver. Forøvrig samme teknikk i en slik konverter som i en forsterker med HighInput.Er det mye dårligere lydkvalitet enn om det var linjeutgang på spilleren?"Mye" er å overdrive. Lyden må først innom den forsterker-IC-chip'en i spilleren, så den vil være en flaskehals i systemet, men har liten tro på at du vil høre forskjellen i praksis, da må du ha gode høyttalere og gode forsterkere... det er nok av andre problemer i en bil da når det gjelder å få god lyd. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Vil overgang til phonoplugger gi noen gevinst lydmessig?Nei, men det øker utvalget av mulige forsterkere til 100%. Slett ikke alle forsterkere som har HøyNivå-inngang, men med en slik kan du bruke enhver. Forøvrig samme teknikk i en slik konverter som i en forsterker med HighInput.Er det mye dårligere lydkvalitet enn om det var linjeutgang på spilleren?"Mye" er å overdrive. Lyden må først innom den forsterker-IC-chip'en i spilleren, så den vil være en flaskehals i systemet, men har liten tro på at du vil høre forskjellen i praksis, da må du ha gode høyttalere og gode forsterkere... det er nok av andre problemer i en bil da når det gjelder å få god lyd. Takker for svar :-) Skaffer meg en slik overgang og kutter ut høyttalerne i hattehyllen til fordel for en sub m/effekttrinn. Blackburn Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Sikker på at du ikke bare trenger en overgang fra multiplugg til RCA? Min Blaupunkt har det slik. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, Pioneer-spillere har ikke linjeutgangen i Mini-Iso'en, eller multipluggen som du kaller den, bare europeiske spillere som har det. Han har vel kjøpt seg en i 2000-serien til Pioneer, og der er det ikke noen linjeutgang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå