Nevvis Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Tenker å kjøpe meg ny stasjonær i nær fremtid, og har laget et oppsett etter litt snusing rundt på nettet. Tanken er at jeg skal kunne ha denne noen år (dvs. ha muligheten til å oppgradere en gang), og vil primært bli brukt til spilling. Linux-kompatibilitet er også viktig for meg. Nå kommer vel Nehalem snart, med tilhørende ny sokkel, men mener jeg leste noe om at den ikke ville gi den helt store ytelsesforbedringen for spillere, først og fremst på server-siden. Stemmer dette? Kabinett: Antec Performance One P182 PSU: Thermaltake Toughpower 750W Modulær Hovedkort: Asus P5E64 WS Evolution RAM: OCZ DDR3-1600 Platinum EB XTC 4 GB (2 x 2048) CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 CPU-kjøler: Noctua NH-U12P Skjermkort: Asus Radeon HD 4870 DVD-brenner: Nec AD-7191S Harddisk: Samsung Spinpoint F1 750 GB Sum: 12360,- på Amentio. Vurderer å slenge på en VelociRaptor eller en SSD som systemdisk, men er ikke sikker på nytteverdien av disse (og har lite greie på SSD ). Er det ellers forandringer/forbedringer dere vil anbefale for å få mest for pengene? Edit: Glemte å nevne det, men skjerm, tastatur og mus, og det som ellers måtte mangle, har jeg fra før av. Endret 11. september 2008 av Bushmann Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Er heller ikke et minus om den er sånn noenlunde stillegående. Ingen? :/ Endret 11. september 2008 av Bushmann Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Dette ser bra ut for idag, men dette er ikke noe fremtidrettet, fordi snart (om 5-6 uker) vil Intel lansere X58-plattformen og da bør du bytte nesten alt. Jeg forslår at du venter noen uker for å se på testesulter på X58 og Core i7 før du handler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå