plankeby Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 En feil i antivirus-løsningen til Trend Micro feilmerket viktige systemfiler. Nå nekter XP å starte hos flere tusen norske kunder. Dårligst av alt i dette, etter min mening, er at dette ikke nevnes på deres egne nettsider ! Se vg.no http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=529845 De har sendt e-post til brukerene, men det er jo vanskelig å få lest det nanår Windows er nede for telling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det er jo ikke alle som bare har 1 pc, noen har en jobb pc eller pc på skolen kanskej de kan bruke til og sjekke mailen sin. Men selvsagt er det en stor tabbe/feil av Trend Micro. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har allerede fixet flere slike maskiner. uxtheme.dll mangler men man kan legge inn den via task manager, i system32 mappen.(USB-penn) ps. systemgjenoppretting funker ikke via TM. Lenke til kommentar
filmnils Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) En feil i antivirus-løsningen til Trend Micro feilmerket viktige systemfiler. Nå nekter XP å starte hos flere tusen norske kunder. Dårligst av alt i dette, etter min mening, er at dette ikke nevnes på deres egne nettsider ! Se vg.no http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=529845 De har sendt e-post til brukerene, men det er jo vanskelig å få lest det nanår Windows er nede for telling Velkommen etter VG da. Itavisen skrev om saken allerede på mandag, og det er par tråder her inne som omhandler temaet for de som måtte ha problemer. Nesten i mål for min egen del. Har fikset 2 maskiner på jobb og samlede kostander foreløpig er på ca ca 800 kr i utstyrt for å fikse dette. Vurdere å sende regninga til Trend. Trend nevner forøvrig saken på sine sider på forsiden nederst, men ikke så lett og få øye på. diskret lagt ut som: "Trend Micro Internet Securityhas detected a Trojan...... osv" så virker som om det bare er snakk om en trojan og ikke en feil fra Trend. Vil nok få endel konsekvenser for Trend dette gitt. Endret 10. september 2008 av filmnils Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Forbrukerkjøpsloven sier ganske klart at dersom et produkt medfører skade på et annet produkt som er nært knyttet til dette produktet (altså TM som skader PC-en), er selger pliktig til å erstatte produktet OG det tilknyttede produktets skader. M.a.o. kan du så vidt jeg tolker sende regninga til butikken du kjøpte AV-programmet hos, og så får heller selgeren ta konsekvensene videre... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har fikset 2 maskiner på jobb og samlede kostander foreløpig er på ca ca 800 kr i utstyrt for å fikse dette.Vet ikke hvordan du gjør dette men jeg hiver bare disken i en annan maskin og legger inn samlib.dll og/eller uxtheme.dll filen(e) og systemet er oppe å går. Målmappen er Windows\system32.Mangler du bare uxtheme.dll så kan den legges inn via taskmanager fra USB-penn. Programmer-> ny oppgave osv... Lenke til kommentar
filmnils Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har fikset 2 maskiner på jobb og samlede kostander foreløpig er på ca ca 800 kr i utstyrt for å fikse dette.Vet ikke hvordan du gjør dette men jeg hiver bare disken i en annan maskin og legger inn samlib.dll og/eller uxtheme.dll filen(e) og systemet er oppe å går. Målmappen er Windows\system32.Mangler du bare uxtheme.dll så kan den legges inn via taskmanager fra USB-penn. Programmer-> ny oppgave osv... slik har jeg gjort det da jeg skulle fikse 2 maskiner som selvsagt hadde 2 ulike harddisker (SATA og IDE) 1: kjøpte en IDE external case på clas O. tok ut harddisken. installerte i casen, koblet til min bærebare maskin, la over filene som manglet og koblet tilbake.. external case kr 349. 2: gjorde det samme som over med SATA disken men måtte da kjøpe en external case til 449. total kostnad 798 kr hvis jeg har regnet rett. men nå funker jo alt igjen da. mulig dette kunne vært gjort på andre måter, men jeg kom ikke inn i taskmanager og ikke i windows, så var nødt til å ta ut disken. og koble disken til en annen stasjonær pc ville vel ikke hjulpet for ville jo ikke kommet inn i windows der heller da. eller? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Har tilgang til både IDE og SATA på mitt HK, kobler diskene direkte til disse. men jeg kom ikke inn i taskmanager og ikke i windows F8 ved boot og deaktiver automatisk restart ved systemfeil. Prøvde du dette? Endret 10. september 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
filmnils Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Har tilgang til både IDE og SATA på mitt HK, kobler diskene direkte til disse. men jeg kom ikke inn i taskmanager og ikke i windows F8 ved boot og deaktiver automatisk restart ved systemfeil. Prøvde du dette? du mener at du kobler flere harddisker til samme pc slik at de du kobler til synes i windows som en ekstern disk bare eller? det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Men det hadde ikke hjulpet på kontoret uansett hvor begge pcene var utslått, men kunne jo tatt dem med hjem selvsagt, men men.... man lærer så lenge man lever ang. f8 så prøvde jeg selvsagt alle alternativer både en, to og tre ganger! før jeg fant ut at Trend Micro var den store synderen! var ihvertfall en lettelse og ikke miste filer som jeg fryktet en liten stund! Endret 10. september 2008 av filmnils Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 du mener at du kobler flere harddisker til samme pc slik at de du kobler til synes i windows som en vanlig disk bare eller? Jepp Og Trend micro bør deaktiveres/ avinstalleres straks man får tilgang til det, ellers kan dritten komme tilbake. Bruker Avast inntil videre på maskiner. Regner med at Trend Micro har en permanent løsning på gang snart. Lenke til kommentar
filmnils Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) du mener at du kobler flere harddisker til samme pc slik at de du kobler til synes i windows som en vanlig disk bare eller? Jepp Og Trend micro bør deaktiveres/ avinstalleres straks man får tilgang til det, ellers kan dritten komme tilbake. Bruker Avast inntil videre på maskiner. Regner med at Trend Micro har en permanent løsning på gang snart. lot Trend laste ned nyeste update og kjørte også restore toolen som de hadde lagt ut på sidene. så Trend skal fungere greit da. Har ikke hatt noe problemer etter at jeg fikset opp i problemet ihvertfall. så får vi se hvor lenge det varer! (turde til og med kjøre en full virusscan med Trend, he he) Endret 10. september 2008 av filmnils Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 du mener at du kobler flere harddisker til samme pc slik at de du kobler til synes i windows som en vanlig disk bare eller? Jepp Og Trend micro bør deaktiveres/ avinstalleres straks man får tilgang til det, ellers kan dritten komme tilbake. Bruker Avast inntil videre på maskiner. Regner med at Trend Micro har en permanent løsning på gang snart. lot Trend laste ned nyeste update og kjørte også restore toolen som de hadde lagt ut på sidene. så Trend skal fungere greit da. Har ikke hatt noe problemer etter at jeg fikset opp i problemet ihvertfall. så får vi se hvor lenge det varer! (turde til og med kjøre en full virusscan med Trend, he he) Ok, da prøver jeg den saken i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå