Gå til innhold

Jojo-priser på D300

Anbefalte innlegg

I går så det ut til at en liten priskrig på Nikon D300 hus gikk inn i en roligere fase, da prisguiden rapporterte priser like under 9000,- hos JP og FV, mens prisene var ca 1000,- høyere i realiteten. Greit nok, scriptet oppdaterer på morgenen såvidt jeg vet, så noen uoverenstemmelser må oppstå.

I dag ligger imidlertid Japan Photo på topp på prissøket med 8.899,- , mens prisen i realiteten igjen er 800,- kroner høyere.

Dette synes jeg lukter mistenkelig. Prisene forandrer seg vel ikke i nettbutikken så ofte, og så mye frem og tilbake i løpet av et døgn???

Er det noen som har en forklaring, skal jeg selvfølgelig ikke beskylde JP for noe...

Endret av Murdock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at jeg kanskje ikke redegjorde nøye nok - i går ga prissøket en pris hos JP på 8990,-, altså ikke den samme prisen som kommer opp i skrivende stund. Den prisen som ligger i prissøket nå (8899,-) må prissøket ha fanget opp på et tidspunkt mellom i går midt på dagen og nå. Og både i går midt på dagen og nå er prisen i realiteten minst 800,- høyere.

Lenke til kommentar
Jeg ser at jeg kanskje ikke redegjorde nøye nok - i går ga prissøket en pris hos JP på 8990,-, altså ikke den samme prisen som kommer opp i skrivende stund. Den prisen som ligger i prissøket nå (8899,-) må prissøket ha fanget opp på et tidspunkt mellom i går midt på dagen og nå. Og både i går midt på dagen og nå er prisen i realiteten minst 800,- høyere.

Prisen på D300 på nettsidene til JP var nede i 8990 eller no en periode i går ettermiddag/kveld, jeg sjekket. Men på morgenen i dag var den oppe på 9600 eller no igjen.

Ikke lett når prisene går opp og ned med bare timer i mellom :)

Lenke til kommentar
Prisen på D300 på nettsidene til JP var nede i 8990 eller no en periode i går ettermiddag/kveld, jeg sjekket. Men på morgenen i dag var den oppe på 9600 eller no igjen.

Ikke lett når prisene går opp og ned med bare timer i mellom :)

Takk for opplysningen

Da har det en forklaring. Jeg konkluderer med at det ikke har vært forsøkt spekulert i noe.

Men da har det sannelig blitt fart i prisen på dette kameraet. Man må jo sitte som an annen daytrader for å sikre seg beste pris. Her snakker vi tross alt om svingninger på over 10% flere ganger begge veier i løpet av noen dager...

Lenke til kommentar
Japan Photo kjørte landsdekkende tilbud på blandt annet D300 fredag og lørdag pga nyåpning av to butikker som har fått nye lokaler osv... Derfor var den nede i den prisen i en kort periode.

Men nettsiden til JP viste faktisk D300 til 8990,- i går ettermiddag/kveld også (altså tirsdag)

Lenke til kommentar
Japan Photo kjørte landsdekkende tilbud på blandt annet D300 fredag og lørdag pga nyåpning av to butikker som har fått nye lokaler osv... Derfor var den nede i den prisen i en kort periode.

Men nettsiden til JP viste faktisk D300 til 8990,- i går ettermiddag/kveld også (altså tirsdag)

Jobber i nettbutikken til JP, så dette kan jeg svare for. Prisene vi hadde i helga var som nevnt kampanjepriser. I går falt også prisene på enkelte produkter pga en prismotor i nettbutikken som senket prisene i overkant mye. Dette ble rettet opp igjen i dag morges, men det er mange av våre kunder som har gjort et skikkelig kupp :-)

Lenke til kommentar

OFF TOPIC:

Er det virkelig ønskelig å endre emnetittel? Er det konfronterende overfor hw-nettverket eller overfor den aktuelle butikken (som har blitt slettet fra emnetittelen for lengst)

Det kunne vel tenkes at noen hadde liknende (mis-)tanker som meg en gang i fremtiden og kunne truffet min tråd med et søk? (Og fått svar på spørsmålet sitt)

Dette var mer ment som et prinsippspørsmål. Jeg følger anmodningen. Originalemnetittelen var "Manipulasjon i prisguiden?"

-m-

Lenke til kommentar
Når dere ser en pris på JP Nettbutikken er det bare å handle.

De er pliktig til å gi dere varen til prisen annonsen sa, feil i system eller ikke. Er iallefall det jeg har lært...

Har du lest tråden?

Men, du har selvfølgelig rett. JP sier seg jo enig i det, og noen var heldige i går : )

Lenke til kommentar

De er pliktig til å gi dere varen til prisen annonsen sa, feil i system eller ikke. Er iallefall det jeg har lært...

Har du lest tråden?

Men, du har selvfølgelig rett. JP sier seg jo enig i det, og noen var heldige i går : )

Har lest den ja, og dere har funnet ut av det, derfor ingen mening i å kommentere den aktuelle saken.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig, det vil bero på hvor god prisen er. Er den for god til å være sann er det ikke gitt du vil få varen.

Noen noen mnd eller kanskje det var et år siden var lafdal uheldige og priset 350D kit noe brutalt billig, de som bestilte fikk varen.

Vil si SB-600 til under 700 er for godt til å være sant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...