Gå til innhold

De beste argument.

Halvgud

Anbefalte innlegg

Jeg har i en lengre tid lurt på hva folk mener er noen av de beste argumentene?

Personlig foretrekker jeg: Gud mener at..

Såfremt det er relegiøse grunnlag bak argumentet er det veldig lite man kan si imot. OM du har forståelse for hva jeg sier. Jeg har rett og slett lyst til å ha gode argumenter å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk logisk tankegang for å forbedre en debat, klare du ikkje det uten å måtte dra inn "gud mener at" ?

Med bruk av logikk kan du analysere et argument eller en begrunnelse og finne ut om at det er sansynlig at det riktig eller ikke.

Det kan være uklar logikk eller konstruktiv logikk.

Fallacies are defects in an argument - other than false premises - which cause an argument to be invalid, unsound or weak. Fallacies can be separated into two general groups: formal and informal. A formal fallacy is a defect which can be identified merely be looking at the logical structure of an argument rather than any specific statements.

An explanation is not an argument. Whereas an argument is a series of statements designed to support or establish the truth of an idea, an explanation is a series of statements designed to shed light on some event that is already accepted as a matter of fact.
Endret av Ah0q
Lenke til kommentar

Ad hominem (personangrep), ad ignorantiam, argument fra autoritet, argument fra siste konsekvens, argument fra egen vantro, non-sequitur ("følger ikke"), post-hoc ergo propter hoc ("etter dette, derfor på grunn av det") og min personlige favoritt, stråmannsargumentet.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar

argumentene burde tas ut fra diskusjonen.

saker som "gud mener at" "i bibelen står det" "fordi det bare er sånn" "morra mi sier det" osv er stort sett ikke de argumentene som vinner diskusjonen.

gjelder å prøve å holde seg sakelig, sette seg litt inn i saken, gjerne gjøre litt research, vri litt på ordene til motparten pleier å funke.

latterliggjøring av motparten sine argumenter kan også funke, kun ved å bruke argumentene til motparten.

edit: jeg digger forresten en god diskusjon :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Det beste argument er:

*Fjernet bilde grunnet 56kbit modem brukerne* (neida, fjerna grunnet min tro).

Fyfaen de er de verste Chip'sene jeg har spist. Værre en IC'ene jeg spiste på VK1 Elektronikk. Harde som fy og føles som pakken har vært åpnet i 10 år..

IC'ene er faen meg mer sunnere (i en forstand), kroppen trenger silisium.

Delivio er best!

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Superchips med dill ... sprøe , sunnere , og god smak man ikke får så mange andre steder ... men så spiser man som regel 45% mer av de ^^

on-topic (!?) : Du må alltid sette deg inn i situasjonen før du kan argumentere med noe, og da finner du ofte ut om du har feil eller ikke i samme slengen :) Det er hvertfall mitt prinsipp.

Endret av frentix
Lenke til kommentar
Jeg har i en lengre tid lurt på hva folk mener er noen av de beste argumentene?

Personlig foretrekker jeg: Gud mener at..

Såfremt det er relegiøse grunnlag bak argumentet er det veldig lite man kan si imot. OM du har forståelse for hva jeg sier. Jeg har rett og slett lyst til å ha gode argumenter å bruke.

Tja, i de aller fleste tilfeller vil jeg si at det er et veldig dårlig argument. Spør 'hvor i bibelen (evt personens hellige skrift) står det?'. Med mindre man diskuterer religiøse eller eventuelt etiske temaer så er det ytterst få pålegg fra Gud om sånt, ihvertfall i kristendommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...