Rata101 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Molten Core kom jo ikke før ca 4-5 måneder etter launch, hvis jeg husker rett. Det samme gjelder PvP. WoW launch var vel november 2004 og Battlegrounds kom ikke før i juni 2005. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg koste meg mye med AoC og skulle gjerne tilbringt mer i det universet. Minuset med mmorpgs er hvor tidkrevende det er, og derfor valgte jeg å kutte det ut. Greit det hadde noen bugs her og der, men om en ikke er så forbanna kritisk til absolutt alt og bare sier til seg selv (og hjelper til med å rapportere inn bugs underveis) at neste gang jeg går forbi det stedet her hvor ting ikke er akkurat slik det burde være, så har de kanskje fått det fikset. Som mange tidligere har nevnt, så inneholdt de tidligere mmorpgsene også et hav av bugs ved launch, noe de rettet opp i underveis og som Rata101 nevner, dette er gammelt nytt. Spillet har vært, fra launch og frem til nå, vært veldig spillbart for min del. Ikke alle er like heldige, tydeligvis. Lenke til kommentar
MMM Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Så, jeg satt på en restaurant for en tid tilbake, var litt lei av den samme gamle maten, så jeg tenkte jeg skulle bestille meg en saftig biff. Restauranten så flott ut og greier, så jeg tenkte at dette blir flotte greier. Jeg gledet meg til en god gammeldags biff! Tiden gikk, kelnerne gikk rundt og ryddet bord, tørket opp og det som er vanlig å se på en restaurant, så jeg spurte hvor maten min ble av, jeg var jo tross alt ganske sulten. "Den er her hvert øyeblikk" sa kelneren. Javel, da får jeg vel bare vente da. Tiden gikk, og jeg ble jo sulten, så jeg spurte kelneren en gang til, og han svarer så kjekt "Joda, den er her snart, og den kommer til å bli kjempegod!" Oj, tenkte jeg. Dette blir flott. Så - endelig, kom kelneren opp til bordet mitt med regningen, og sa at biffen min var ferdig, men jeg måtte betale først. Jasså, tenkte jeg. Jaja, jeg var jo så sulten på den biffen nå, at jeg gjorde det. Og så, endelig, kom biffen min. Men alt var ikke som det skulle! Den var dårlig stekt, manglet garnityr, og det var ingen poteter. Hvor er potetene mine, Erlig? Har Gaute spist dem? Jeg stakk på Burger King, jeg. Hørte de hadde en ny flott burger. Si ifra når biffen min er stekt ferdig, og om dere finner de potetene, gidder du? En fornøyd kunde kommer alltid tilbake vettu. Endret 17. september 2008 av MMM Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei jeg så en nevnte at man måtte gå til dedikerte områder for å Gathere, det må man ikkke lenger, synes folk kanskje skal sjekke hva som er kommet av updates før de kommenterer ting? blir jo håpløst når det kommer kommenterer det som er fra spillets status ved launch Eller så synes jeg vi der mye forbedringer i AOC nå, og jeg synes spillet helt klart er bedre enn mye annet på markedet.. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Fatter ikke de som påstår at conan hadde bedre slossesystem enn wow. Systemet i AoC var det som skremte meg bort. Stå og spamme de tre pilene og bruke combos avogtil(og passe seg for skjoldgreiene). Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Gaute Godager slutter i FC: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/17/547160.html Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Fatter ikke de som påstår at conan hadde bedre slossesystem enn wow. Systemet i AoC var det som skremte meg bort. Stå og spamme de tre pilene og bruke combos avogtil(og passe seg for skjoldgreiene). Om du liker 'trykk angrep og spesialknapp en gang per minutt inntil motstander er død' er det sikkert greit for deg. Men de av oss som liker litt mer innlevelse og action i kampene foretrekker AoCs nærkampssystem. Endret 17. september 2008 av Kharan Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 I AoC har du faktisk en mulighet for å faile en combo hvis du bommer på en av knappene eller trykker i feil rekkefølge i kampens hete. Gjør det litt mer spennende. Kampsystemet i AoC er mye bedre enn WoW sitt imo. Lenke til kommentar
Sajamann Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Husk at WOW hadde et like uferdig spill når de ga det ut. (WOW mistet faktisk flere brukere det første halvåret en AoC har gjort(hittil)) Så lenge FC fortsetter/begynner å lage litt innhold og pusse opp spillet så tror jeg at det vil bli ganske så bra senere. Endret 17. september 2008 av matsemann08 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Husk at WOW hadde et like uferdig spill når de ga det ut. (WOW mistet faktisk flere brukere det første halvåret en AoC har gjort(hittil))Så lenge FC fortsetter/begynner å lage litt innhold og pusse opp spillet så tror jeg at det vil bli ganske så bra senere. jepp, tror det er mange som trur at wow alltid har vært like stort som det er i dag. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Vel. Nå har han vel faktisk kun halvannen time på seg, så er vel kjekt om ikke alle spør hva Funcom vil gjøre for å forbedre Age of Conan og hvorfor de lagde "en så stor flopp" (ikke min mening). Nå har han faktisk klart å svare på TO spørsmål etter 13min, ikke rart at ikke AoC er uferdig :D Lenke til kommentar
TST Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Da er vi i gang med nettmøte med Funcom! :-) Nå har han faktisk klart å svare på TO spørsmål etter 13min, ikke rart at ikke AoC er uferdig Fire spørsmål på 14 minutter såvidt jeg kan se. Det tar noen minutter fra Erling svarer, til det vises i artikkelen. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Håper Erling blir å svare på de litt mer kritisk-rettede spørsmålene, så vi slipper de ferdig utfylte svarene han har gitt til media i lang tid. Om han kan velge og vrake i spørsmål selv, så ser jeg ikke helt vitsen... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det følges med fra denne kanten. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hmm, venter i spenning på mitt spørsmål - jeg sendte det inn i sekundet artikkelen ble publisert for første gang, så blir litt hissig om det blir filtret bort. Det var et helt "fair" spørsmål, som jeg absolutt tror flere kan ha interesse av å få svar på. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Sålangt er det vel lite som vi ikke kunne fått fra å se ett hvilket som helst annet intervju med han... Lenke til kommentar
Quantri Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har sendt inn et par spørsmål og noen av kompisene mine også. De eneste som går igjennom er de som sier hvor bra AoC er, eller spørsmål som han har svart tusen ganger før på så han har et godt svar. Andre spørsmål hvor han ikke kan stille AoC i et veldig fint lys blir filtrert bort ser det ut som. Lenke til kommentar
Nuur Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Virket ikke som han svarte på de mest kritiske spørsmålene nei... men han sa hvertfall at de er sluttet med å komme med datoer de ikke kan holde noe som er en forbedring Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Problemet med Age of Conan er jo at gameplayet er rett og slett gørra kjedelig, høres kanskje litt brutalt ut men det er jo faktisk det?! Du gjør mer eller mindre det samme om og om og om igjen.. Null variasjon, og tidvis kommer du jo til punkter i spillet hvor du faktisk må gå opp level av å kun grinde, noe som er.. latterlig kjedelig! Hva skulle de gjort annerledes? Tja, si det. Ting blir jo gjerne litt ensformig i MMO-spill, men forskjellen fra World of Warcraft og Warhammer Online og endel andre bedre MMO-spill så føles oppdragene og områdene veldig varierte og delvis underholdene selv om det handler mye om det samme, men bare det lille ekstra som gjør at tingene skiller seg en smule ut er nok til at ting ikke med en eneste gang føles gjentagene og kjedelig, mens i Age of Conan så var ting temlig dødfødt alt ved level 30+, og når jeg passerte 50 så var det virkelig ille, og da var det jo en HAUG av leveler som måtte rett og slett grindes fordi det ikke fantes oppdrag å gjøre? Dårlig! Alt det visuelle er nydelig i Age of Conan! Lyden er perfekt! Stemningen er god og alt er vell og bra rundt slike ting, og det var litt spennende med dette alternative kampesystemet, selv om det ble mer eller mindre det samme som alle andre spill med tiden da du kunne alt utenatt uansett.. Problemet ligger i manko på morsomt gameplay, og tidvis i spillet har du ikke noe å gjøre i det hele tatt? Og det som kanskje verre er, er det faktum at Funcom lover så mye rart som de ALDRI klarer å holde? Før release lovet de ditt og datt som skulle være i spillet på release, flere av tingene de lovet dukket aldri opp? Rett etter release lover de massive patcher, slik som alt dette rundt PvP osv.. Selv den dag idag har vi ikke sett fnurten av noe av det? DX10 skulle vært i spillet til release, og var jo noe av det helt store med Age of Conan? Så ble det utsatt og lovet i August, og nå har vi enda ikke sett noe til det? En annen ting er jo Funcom sin evne til å rote ting til? Det var endel bugs og feil som var temlig kritiske ved release, flere av disse tok det uhorvelig lang tid før ble fikset? Og hver eneste patch førte gjerne med seg flere nye feil? Det var jo det komplette kaos? Og Funcom viste en evne (som de også gjorde med AO) at de bruker evig lang tid på å fikse feil, og i forsøket så skaper de gjerne nye feil? Og når det gjelder dette her å lov ting de ikke kan holde, så var det slik at så godt som samtlige patchinger av spillet den første måneden skulle liksom ta x-antall timer, men det tok ALLTID opptil flere timer lengre enn de annonserer? Ikke noen grov feil, men fryktelig frusterende for oss spillere, de kan da heller ta å annonsere at de skal opp noen timere senere enn først antatt for så å smekke opp serverne før tiden, enn at de GANG PÅ GANG utsatte og utsatte det? Virker jo som om Funcom sliter litt med å fikse og legge til ting? Spillet har nå vært ute en liten stund, de har lovet å ligge til en god del ting som vi ikke har sett noe til? Fremdeles en god del feil som ikke burde ha ekistert, men som enda ikke har blitt fikset. Er fremdeles store mangler av content i spillet? PvP mini-spillene er uoversiktlige og hele chat og PvP-systemet har skuffet voldsomt etter hvor mye Funcom har hauset oppunder det før release? På denne tiden så hadde jo Turbine alt klart å levere minst en, om ikke to - tre større content oppdateringer til sine spill, bare se hvor mange "Books oppdateringer" Lord of the Rings Online har fått, tok jo knapt en måned før Turbine leverte Book: 1 (eller hva den første het) og den var mer eller mindre prikkfri, og tok ikke akkurat lang tid før Book: 2 og Book: 3 dukket opp heller, mens til nå har ikke Funcom klart å legge til noe som helst nesten? Akkurat som om de bruker tre - fire ganger så lang tid på å fikse og mekke nye ting enn hva de fleste andre utviklere gjør? I seg selv er ikke det så ille, men når vi snakker MMO-spill hvor fiksing av feil er veldig kritisk, og det å legge til nytt content er såpass viktig, hvert fall når det er såpass store mangler ved release også lover ikke godt for Funcom. Men dette ante meg egentlig, bare se på AO det tok jo LANG tid før det egentlig var på et nivå som det burde vært ved release, og bare tenk hvor lenge og hvor mange ganger Age of Conan ble utsatt før release, og selv da var det såpass manko på enkelte ting i spillet, og det er det selv den dag idag? Det beviser jo ikke bare hvor problemet til Funcom ligger, det ligger i at de ikke har kapasitet nok til å fikse ting så fort som de burde, eller legge til nye ting så fort som de burde. Og det som topper alt er jo det faktum at de lover så mye rart som de aldri klarer å holde? Blir litt det samme som Windows Vista for Microsoft, Microsoft lovte så mye rart ved lanseringen av Vista, de brukte uhorvelig lang tid på å utvikle Vitsa og når Vista først kom var nesten ikke noe av det spennende Microsoft lovet med i det hele tatt, samtidig som det var så skuffende lite nytt sammenlignet med hva som er i WinXP at folk ikke helt fatter hva Microsoft har drivi med i den lange utviklingsprosessen? Det er ikke det faktum at Vista er dårlig som er så negativt, men mer det faktum at Microsoft brukte så lang tid på å utvikle noe som gir deg så få fordeler og lite nytt sammenlignet med det som alt var på markedet. Det blir mye det samme med Age of Conan og Funcom, Funcom lovet mye rart, de leverer ikke på langt nær alt de først lovet, samtidig som den lange utviklingen har resultert i et spill som har et så likt gameplay og ikke stort av alt det nye Funcom lovet som gjør spillet så skuffende likt det vi alt har på markedet fra før av? Warhammer Online er på en måte det stikk motsatte av Age of Conan på både godt og vondt.. EA Mythic har overhode ikke hauset opp under utviklingen Warhammer Online, de har ikke lovet alt mye rart eller noe, og derfor er ikke kravene eller forventningene til Warhammer Online de samme som til Age of Conan overhode, og derfor blir Warhammer Online en positiv overraskelse da det leverer et såpass godt gameplay osv.. De rett og slett imponerer med hva de leverer, de leverer alt de har lovet og kanskje litt til? Mens Funcom på sin side ikke klarer å leve opptil forventningene de har skapt rundt sitt spill? Er jo også fasinerende hvor godt og underholdene gameplay EA Mythic har klart å levere i Warhammer Online, og det ser ikke ut til å være noe manko på content som i Age of Conan heller, selv om utviklingen av Warhammer Online har tatt nesten halvparten så lang tid som utviklingen av Age of Conan? Nok engang så stiller jeg spørsmålstegn ved hvor lang tid Funcom ser ut til å trenge på å få utviklet ting? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 "Suprise suprise" ... Spørsmålet mitt kom ikke med nei, det ble vel for vanskelig å svare på ... Hei. Du (Erling) har tidligere uttalt av du ser på Age of Conan som "biff og rødvin", er dette en påstand du fortsatt holder fast på, med tanke på mengden kritikk dere har mottatt i det siste? For meg virker det litt som fornektelse når man kommer med utsagn ovenfor, og ved konfrontasjon fortsatt svarer det samme - til tross for at flere sier at biffen er rå og rødvinen er av dårlig årgang ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg