Kulekai Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei Jeg prøver å oppdatere bios på mitt XFX nForce 680i SLI hovedkort. Har hørt at dette er noe man burde gjøre på denne korttypen. Maskinen min henger seg tidvis opp i alt fra 10-30 sek. Dette kan komme når som helst, om jeg sitter med word eller spiller spill. Fryktelig irriterende , har prøvd å installere forskjellige drivere, har formatert maskinen 2 ganger, men ingenting hjelper, vil derfor prøve å oppdatere bios. Jeg har vært inne på nvidia sin hjemmeside og brent en bios iso cd, men den vil ikke boote. Får opp beskjeden om at cden booter når jeg starter maskina, hører cdromen begynner å jobbe og greier, men så hopper den til windows, uten at det skjer noe nevneverdig. Har prøvd både xfx og nvidia versjonen. Jeg har ikke installert floppy disk btw. Noen som kan hjelpe? Hilsen Frustrert Lenke til kommentar
amunds Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hei Jeg prøver å oppdatere bios på mitt XFX nForce 680i SLI hovedkort. Har hørt at dette er noe man burde gjøre på denne korttypen. Maskinen min henger seg tidvis opp i alt fra 10-30 sek. Dette kan komme når som helst, om jeg sitter med word eller spiller spill. Fryktelig irriterende , har prøvd å installere forskjellige drivere, har formatert maskinen 2 ganger, men ingenting hjelper, vil derfor prøve å oppdatere bios. Jeg har vært inne på nvidia sin hjemmeside og brent en bios iso cd, men den vil ikke boote. Får opp beskjeden om at cden booter når jeg starter maskina, hører cdromen begynner å jobbe og greier, men så hopper den til windows, uten at det skjer noe nevneverdig. Har prøvd både xfx og nvidia versjonen. Jeg har ikke installert floppy disk btw. Noen som kan hjelpe? Hilsen Frustrert Jeg har ikke noe særlig erfaring med diverse problemer vedrørende BIOS e.l. Men jeg bruker minnepenn til å Flashe min BIOS(SLI 650i chipset), og det fungerer kjempefint. Har du prøvd å gå inn i BIOS manuelt og hente fra CD'en ? Endret 11. september 2008 av amunds Lenke til kommentar
Kulekai Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Hei Takk for svar. Nei, det har jeg ikke. Hvordan gjør jeg det når jeg er i bios? Lenke til kommentar
amunds Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hei Takk for svar. Nei, det har jeg ikke. Hvordan gjør jeg det når jeg er i bios? Dette har jeg aldri gjort.. Vet ikke om det er mulig ?? Lenke til kommentar
Kulekai Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Ok Hvordan flasher du bios med en minnepenn? Setter du removable som 1st boot device i bios? Du legger da iso fila på memory sticken og starter opp maskina, for så å la den boote fra memory sticken? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hei... Jeg har ikke noe problem med mitt XFX nForce 680i SLI, men vill ha en BIOS update i telfelle. Kan du gi meg linken til hvor du fant uptaten? både NVIDIA og XFX? For å flashe biosen med det kortet, tror jeg det er ALT+F2 du ska trykke med en gang PCn starter... Flaching av bios kan man ikke gjøre med boot devices.. har ikke prøvd det enda, men det står da jeg starter opp PCn min.. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Ok Hvordan flasher du bios med en minnepenn? Setter du removable som 1st boot device i bios? Du legger da iso fila på memory sticken og starter opp maskina, for så å la den boote fra memory sticken? jeg bare gikk inn i BIOS ved oppstart.. inn på update BIOS eller noe slikt i BIOS'en, også var det et selvsagt valg der... :-) Lenke til kommentar
Kulekai Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Hei Du må registrere deg på http://xfxforce.com/en-gb/Help/Support.aspx, dernest må du registrere hovedkortet ditt. Her finner du båre xfx og nvidia bios oppdateringer. Hei... Jeg har ikke noe problem med mitt XFX nForce 680i SLI, men vill ha en BIOS update i telfelle. Kan du gi meg linken til hvor du fant uptaten? både NVIDIA og XFX? For å flashe biosen med det kortet, tror jeg det er ALT+F2 du ska trykke med en gang PCn starter... Flaching av bios kan man ikke gjøre med boot devices.. har ikke prøvd det enda, men det står da jeg starter opp PCn min.. Lenke til kommentar
Kulekai Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Hei Trykket alt F2. Den lette da etter filer på floppy og cdrom, kom så videre til en bios side, men her skjer det ikke noe mer. Står noe sånt som name on bios file: og nederst står det message: men her skjer det ingenting, og ikke får jeg skrevet noe heller, noen tips? Hei... Jeg har ikke noe problem med mitt XFX nForce 680i SLI, men vill ha en BIOS update i telfelle. Kan du gi meg linken til hvor du fant uptaten? både NVIDIA og XFX? For å flashe biosen med det kortet, tror jeg det er ALT+F2 du ska trykke med en gang PCn starter... Flaching av bios kan man ikke gjøre med boot devices.. har ikke prøvd det enda, men det står da jeg starter opp PCn min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå