Gå til innhold

strømforsynig og sikring av dataannlegg

Anbefalte innlegg

Noen som har en link til en side(helst norsk) som har dyptgående informasjon om sikring av dataanlegg. Mener da sikring som går på strømforsyning, overspenning etc.

Trenger også info om disse komponentene:

UPS

Grovvern

Finvern

og overspenningsvern for telenett(for å ta lyn av telefonlinja).

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det står så mye info om mer enn produktene, men http://www.mgeups.com/ har UPS'er og overspenningsvern for både PC og linjer.

Gå her inn på Products, velg Europe. Surge Suppressors er overspenningsvern og Single Phase UPS's er det som brukes på PC'er (altså ikke tre fase).

Jeg vet ikke hvordan disse ligger i pris, jeg tror at her hjemme forhandles de gjennom Alcatel, eller Nexans som de heter nå. Tror det er der vi får dem gjennom på jobben.

Grovvern annbefaler jeg at du får montert på inntaket i huset da det er viktig å ta dette før det kommer særlig langt inn i huset.

Det er viktig at stikkontakten til finvernet (de som er på mgeups.com) MÅ være jordet. Da det overspenningsvernet gjør er å lede evt. overspenninger til jord og ikke inn i PC'en.

Lenke til kommentar

Du kan gå hit www.Makker.no som er ett norsk selskap som importerer fra Italia... Mye grei og lettfattelig informasjon.

Evt. så kan du spørre flere her inne. Det pleier å bli ganske så heftige diskusjoner mellom ansatte fra IT-bransjen og de i fra elektro-bransjen ang. bla UPS`er og andre "elektrogreier" :D , så da har du mulighet til å plukke opp mye nyttig info. Bare husk å sile ut mye av det som kommer fra "forstå-seg-påere" og andre useriøse barn....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...