Milk_Crisis Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) I ett intervju med tyske Golem erkjenner Xbox Product Manager: Boris Schneider-Johne, at nye spill ikke vil loades noe særlig raskere en fra DVD-disc. There are prominent examples, for instance: Project Gotham Racing 3, one of the first games for the Xbox 360. There the load times have been very long; those are going to get reduced immensely. Recent games are already optimized; there the gain is relatively small. Eldre spill som PGR4 vil se noe forbedring mens de nyeste spillene allerede er optimalisert og vil derfor loades ubetydelig raskere. Er det i det hele tatt vits i å oppgradere til hardisk? Diskutèr! Endret 10. september 2008 av Milk_Crisis Lenke til kommentar
noxon Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 En grunn er jo at man slipper støyen fra drevet, samt at det ikke bare er initiell innlasting som er viktig - også progressiv innlasting som f.eks. GTA benytter vil bli raskere, noe som vil resultere i at man får mindre "popups" i GTA. Vits? Det kommer helt an på hva du selv mener. Lenke til kommentar
arcatus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det at man slipper støy fra drevet og at man forminsker mye slitasje på cd-platene, det er veldig deilig. Vet om mange som har fått ødelagt cd-platene ved mye spilling. Det eneste som fortsatt er et problem er at man må verifisere spillet med cd hver gang man skal starte et spill. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det at man slipper støy fra drevet og at man forminsker mye slitasje på cd-platene, det er veldig deilig. Vet om mange som har fått ødelagt cd-platene ved mye spilling. Det eneste som fortsatt er et problem er at man må verifisere spillet med cd hver gang man skal starte et spill. Uten verifisering kunne man bare låne et spill, lagre og så gi tilbake. Skjønner godt hvorfor det er der jeg. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Sharing is Caring Lenke til kommentar
arcatus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det at man slipper støy fra drevet og at man forminsker mye slitasje på cd-platene, det er veldig deilig. Vet om mange som har fått ødelagt cd-platene ved mye spilling. Det eneste som fortsatt er et problem er at man må verifisere spillet med cd hver gang man skal starte et spill. Uten verifisering kunne man bare låne et spill, lagre og så gi tilbake. Skjønner godt hvorfor det er der jeg. Fullt klar over det, og er helt enig at det er en av få muligheter for å fortsatt tjene penger på spill. De skulle tilbudt en slik cd-skifte-boks, slik som mange har i bilen. Kjørt inn 10 spill, da hadde man sluppet å bytte så ofte. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Sharing is Caring Caring is creepy.. - Men, hvordan skulle en slik cd skifte boks sett ut da? en stor dings som stikker ut av dvd-drevet? Jeg kommer nok ikke til å benytte meg av muligheten, men jeg tror det kan bli bra.. Og, at man får mindre lasting på noen spill, mens ikke så mye på andre, er ingen overraskelse for min del.. Jeg skal ikke oppgradere til 120gb, får holde med stor gb på ps3.. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Håper inderlig det kommer no-cd hack rimelig snart ellers er oppgradering til hdd uaktuelt for min del. Lenke til kommentar
mago Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Lasting av spill fra HD er å fåretrekke, da laseren består av flere beveglige deler og har en lei tendens til å svikte versus HD Så når garantien er ute og laseren feil leser platene dine, så er det lettere å skifte HD enn laser. Har selv vert gjennom 3 stk. ps2 med kaputt laser + 1 svaksynt xbox1 laser Tipper platene og får en lengre livslengde ved redusert oppvarming/avkjøling ved avlesning. På enkelte spill som er dårlig koda så jobber/bråker laseren febrilsk, og er doooomed før eller senere Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Så når garantien er ute og laseren feil leser platene dine, så er det lettere å skifte HD enn laser. Hva hjelper det å bytte HDD når laseren ryker? Uansett blir det herlig med støyfri spilling, selv om man fremdeles må bytte plate når man vil bytte spill. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 I mine ører er det dvd spillern til 360en som bråker så kommer til å digge denne funksjonen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Som mange sier, selv om man ikke opplever så mye raskere lastetid. Vil man oppleve mindre støy som positivt. Birger Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Er bare drevet jeg vil slippe Lenke til kommentar
Isbilen37 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Bare glad dette er er valgfritt jeg. Hører dere Sony? Nei, det gjør dere jo ikke. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Sharing is Caring Ikke akkurat. Jo færre spill som blir kjøpt, jo færre gidder å lage spill. Ergo - vi får et fattigere spillutvalg. Don't share the product, share the cost. De som laster ned ulovlige kopier av spill bidrar til at industrien ødelegges, på bekostning av oss som betaler for spillene. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Var det ikke sånn at på PS3 når man la inn GTA IV på harddisken så slapp man sånne "texture-lags" som oppstår når man spiller det fra disk? Altså at den bruker lang tid på å lese texturene. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Klart det er fordeler med HDD som cache. Spørsmålet er om det er verdt 1599,- kr for denne muligheten. Hvis man spiller gta4 med 12x hastighet på drevet, opplever man minimalt med "texture-lag", men det er fortsatt til stedet. Har man gjort som meg og kjører drevet i 5x, er gta4 en ulidelig spillopplevelse uten HDD. Det er veldig få spill hvor dette har spesielt mye å si mtp på pop ins. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hum, er det sånn at man må ha 120GB for å legge inn spill på harddisken? :S Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Helt, totalt riktig. Det er ikke en mulighet på 20GB diskene. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ROFL! MS suzzz... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå