NERV Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei, Skal si opp abb hos Telenor og ønsker å finne en god brebåndstelefonileverandør. Behov. Ringe til Thailand billigst mulig. MEd VoipDiscount så betaler jeg 10 Euro for fire måneder gratis telefoni... utenom de 10 Euro da selvsagt. Det forutsetter at VoipDiscount ringer mottagers telefon og min fast telefon. Phonzo har bredbåndstelefoni med 0 i måndlige utgifter, og slik jeg ser det så vil det da koste meg 10 euro pr fjerde månded. Noen som har kjennskap til dette eller andre løsninger? PS, har canal digital kabel internett så da blir det vel ingen ekstra avgift til Telenor (ADSL/telefon)? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du kan fint sette opp voipdiscount i et SIP-adapter og ringe ut med en vanlig analogtelefon. Alternativt er det mulig å sette opp Asterix eller en annen telefonsentral i PC og bruke voipdiscount som utlinje og den andre som innlinje. Ulempen er at PC må da stå på og det er endel knoting for å sette det opp. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Du kan fint sette opp voipdiscount i et SIP-adapter og ringe ut med en vanlig analogtelefon. Alternativt er det mulig å sette opp Asterix eller en annen telefonsentral i PC og bruke voipdiscount som utlinje og den andre som innlinje. Ulempen er at PC må da stå på og det er endel knoting for å sette det opp. Detta var gresk. Takk for svaret okke som, hvis du forklare litt mer hadde det vært fint Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Du kan bruke et adapter som du kobler mellom nettverket du har hjemme og en analog telefon. Dvs du kobler adapteret i routeren din. Da vil du kunne slå nummeret til utlandet fra f.eks en trådløstelefon i stedet for at du må sitte ved datamaskinen (du kan også slå av PC og fremdeles ringe). Hvis du søker etter "sip adaptor" på ebay.com finner du du Linksys adaptre uten binding til ca 200kr. I adapteret legger du inn brukernavn og passord fra voipdiscount. I tillegg må server legges inn i følgende format sip.voipdiscount.com. Til slutt må du åpne for port 5060 i routeren mot ipadressen til adapteret. Fant forresten den fullstendige oppskriften her etter jeg hadde skrevet dette. http://www.voipdiscount.com/en/sipp.html Når det gjelder det andre alternativet så blir det mere komplisert, så tror jeg hopper over forklaringen der. Endret 11. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
helvete111 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hei, Skal si opp abb hos Telenor og ønsker å finne en god brebåndstelefonileverandør. Behov. Ringe til Thailand billigst mulig. MEd VoipDiscount så betaler jeg 10 Euro for fire måneder gratis telefoni... utenom de 10 Euro da selvsagt. Det forutsetter at VoipDiscount ringer mottagers telefon og min fast telefon. Phonzo har bredbåndstelefoni med 0 i måndlige utgifter, og slik jeg ser det så vil det da koste meg 10 euro pr fjerde månded. Noen som har kjennskap til dette eller andre løsninger? PS, har canal digital kabel internett så da blir det vel ingen ekstra avgift til Telenor (ADSL/telefon)? BRUK TELIO.NO DU BETALER 159KR I MND FAST ABONNEMENT OG RINGER GRATIS TIL FASTTELEFONER I NORGE. + GRATIS TIL FASTTELEFON I THAILAND.. + FLERE ANDRE LAND.EKS.NORD AMERIKA VEST EUROPA OG KINA +++++ ER HELT GRATIS-- DETTE ER IP TELEFON SÅ DU TRENGER NETT . BESTE TILBUDET PÅ TLF JEG HAR SETT.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Du er klar over at du kan kjøpe ringetid og så ringe via et gratis spesialnummer dit ? Bare nevner muligheten. Endret 11. september 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå