Gå til innhold

Voip Discount og Phonzo e.l.

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal si opp abb hos Telenor og ønsker å finne en god brebåndstelefonileverandør.

Behov. Ringe til Thailand billigst mulig.

MEd VoipDiscount så betaler jeg 10 Euro for fire måneder gratis telefoni... utenom de 10 Euro da selvsagt. Det forutsetter at VoipDiscount ringer mottagers telefon og min fast telefon.

Phonzo har bredbåndstelefoni med 0 i måndlige utgifter, og slik jeg ser det så vil det da koste meg 10 euro pr fjerde månded.

Noen som har kjennskap til dette eller andre løsninger?

PS, har canal digital kabel internett så da blir det vel ingen ekstra avgift til Telenor (ADSL/telefon)?

Endret av NERV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sidan du kjører canal digital så er det over CDs egent kabelnett dermed ingen 60,- i månaden til telenor.

Når det gjeld IP-telefoni ville eg prioritert skalskap med serverene i norge og ikkje i utlandet.

Testa litt ping mot der spiegel og vg (sitter med canal digital sjølv)

VGen ligger på 7-18ms mens der spiegel.de låg på 40-42ms

Teoretisk då så snakker med auking på 50-100% i responstida, noko som kan utgjere forskjellen på noko som er brukande og noko som ikkje er brukande telefonlinje

Lenke til kommentar
Hei,

Hei

Skal si opp abb hos Telenor og ønsker å finne en god brebåndstelefonileverandør.

Kjør på, men husk at iptelefon har lavere oppetid og gir dårligere talekvalitet enn isdn og god gammeldags analog telefon.

Behov. Ringe til Thailand billigst mulig.

MEd VoipDiscount så betaler jeg 10 Euro for fire måneder gratis telefoni... utenom de 10 Euro da selvsagt. Det forutsetter at VoipDiscount ringer mottagers telefon og min fast telefon.

Med voipdiscount betaler du 10 euro så håper du at de ikke forandrer prisen til thailand dagen etter du har betalt. voipdiscount/voipcheap osv lever av å forandre vilkår litt tilfeldig. De har og en begrensning på hvor mye du kan ringe gratis. Jeg tror det er 300 minutter eller noe slikt. Riktignok pleier de å være billige å ringe med etter man har brukt opp gratisminuttene. Du kan og bruke voipdsicount/cheap osv. med en ATA eller med en softphone (ringe fra pc).

Phonzo har bredbåndstelefoni med 0 i måndlige utgifter, og slik jeg ser det så vil det da koste meg 10 euro pr fjerde månded.

Du trenger kun phonzo om du ønsker å beholde et fasttelefonnummer folk kan ringe deg på.

Noen som har kjennskap til dette eller andre løsninger?

Det finnes et utall leverandører av iptelefon. Google er din venn.

PS, har canal digital kabel internett så da blir det vel ingen ekstra avgift til Telenor (ADSL/telefon)?

Nei

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...