Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærer nekter oss å spille i friminuttene!

iNeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er på laptops og spillene er offline så skjønner jeg ikke problemet.

Derimot hvis det er på skolen sine maskiner så kan det hende dere tar opp pcer som andre trenger til viktigere arbeid.

Hvis det er på laptops så må dere lære å skjule det bedre, tar jo typ 1 sec å komme til desktop...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hvis det er på laptops og spillene er offline så skjønner jeg ikke problemet.

Derimot hvis det er på skolen sine maskiner så kan det hende dere tar opp pcer som andre trenger til viktigere arbeid.

Hvis det er på laptops så må dere lære å skjule det bedre, tar jo typ 1 sec å komme til desktop...

Det er på egene, i vårt friminutt.

Lenke til kommentar
Da får dere spørre rektoren hvis dere ikke får svar fra læreren, å spille spill som ikke kobler seg opp mot skolen sitt nettverk burde ikke være noe problem for skolen.

Så dere får anmerkning for å spille minesweeper på laptopen? >.>

Skal ta å snakke med rektoren om problemet.

Og ja, minesweeper er det verste!

Lenke til kommentar
Da får dere spørre rektoren hvis dere ikke får svar fra læreren, å spille spill som ikke kobler seg opp mot skolen sitt nettverk burde ikke være noe problem for skolen.

Så dere får anmerkning for å spille minesweeper på laptopen? >.>

Skal ta å snakke med rektoren om problemet.

Og ja, minesweeper er det verste!

Lærern burde gjærne kunne bevise at dere har gjort noe galt før han får lov til å gi merknad?

Lenke til kommentar

Spør etter skolens reglement fra en annen lærer, står det ingenting der, så kan de vel ikke gi dere anmerkning?

Om du ikke finner noe, sier du at reglementet ikke sier noe om dataspilling i friminuttet til læreren som nekter dere det, og spør hvorfor han nekter dere det. Så vidt jeg vet, har ikke en lærer lov til å lage sine egne regel, spesielt siden friminuttet ikke er i undervisningstiden, og å spille da kan ikke på noen måte få konsekvenser for han.

Han må være kjip, bitter og konservativ.

Lenke til kommentar
Spør etter skolens reglement fra en annen lærer, står det ingenting der, så kan de vel ikke gi dere anmerkning?

Om du ikke finner noe, sier du at reglementet ikke sier noe om dataspilling i friminuttet til læreren som nekter dere det, og spør hvorfor han nekter dere det. Så vidt jeg vet, har ikke en lærer lov til å lage sine egne regel, spesielt siden friminuttet ikke er i undervisningstiden, og å spille da kan ikke på noen måte få konsekvenser for han.

Han må være kjip, bitter og konservativ.

Han er verken kjip, bitter eller konservativ. Prøvde å få han til å si hvorfor det ikke var lov, men han ga ingen grunn.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt skjønne at læreren ønsker å opprettholde en skole-sfære. Det er jo mange andre ting dere heller ikke får lov til på skolen selv om det er frikvarter, og dere har bare godt av å være sosiale. Spilling i friminuttet kan ta fokus lengre vekk fra skolesituasjonen enn andre aktiviteter. Jeg tror ikke læreren er nødt til å forankre alle sine ordre i regelverket, da ville det vært vanskelig å drive skole.

EDIT: Forresten, i sånne situasjoner er det bedre å gjøre som læreren sier først og sjekke regelverket etterpå.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg kan godt skjønne at læreren ønsker å opprettholde en skole-sfære. Det er jo mange andre ting dere heller ikke får lov til på skolen selv om det er frikvarter, og dere har bare godt av å være sosiale. Spilling i friminuttet kan ta fokus lengre vekk fra skolesituasjonen enn andre aktiviteter. Jeg tror ikke læreren er nødt til å forankre alle sine ordre i regelverket, da ville det vært vanskelig å drive skole.

EDIT: Forresten, i sånne situasjoner er det bedre å gjøre som læreren sier først og sjekke regelverket etterpå.

Sant, men læreren bestemmer vel ikke over elevene i friminuttet? Han kan i hvert fall ikke si noe når han ikke har oppgitt noen grunn! Om regelverket ikke sier noe i mot deres handlinger i friminuttene, og han fortsetter å gi dere anmerkninger ville jeg gitt klagebrev til skolens administrasjon og latt dem svare på saken.

@datating:

Det er på egene, i vårt friminutt.
Endret av Crashking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...