Gå til innhold

dell hell?

na1t

Anbefalte innlegg

kontaktet dell kunderservice([email protected]) anngående oppgradering av mitt Geforce 440 Go kort mot et Radeon 9000 på min Inspiron 8200. Da fikk jeg til svar at det bare var vanlig å oppgradere harddisk og ram. Så svarte jeg at jeg ga %¤"# i hva som er "vanlig" og spurte igjenn hvordan dete ble gjort, fikk faktisk samma svar tilbake.. OMFG

men seriøst; det er mulig å oppgtradere skjermkortet på sin Inspiron 8200 ikke sant?!? -hvertfall til et Radeon 9000..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær tålmodig og høflig. Det lønner seg uansett hvor lavt kunskap

supporten har. Om det er det om å gjøre eller ei,. (taes ikke som kritikk)

Er liksom greit å prate slik at supporten skjønner at du kan en del og har erfaring. Alltid hjulpet for meg...

Ja, det er selvsagt mulig å bytte skjermkort til inspiron. Er som sagt

modulbasert. Er jo bare å ringe spare part avdeling hos dell og bestille

derfra. Enklere kan det ikke være, så spøs det da om du vil bestille

tekniker fra dell som setter det inn, eller om du setter dette inn selv..

Lenke til kommentar

hvem skal slikke rompe? jeg eller dell? hvem har akkurat overført flere tusen lapper en det finnes hybel kaniner hos christoffer schau??!?!? dessuten var jeg veldig "hyggelig" på første mailen.. men må da være mulig å kreve en viss kunnskap fra dem? *poff*

men spare parts da? de klarte jo tydeligvis ikke å videresende mailen til dem heller..

jeg er ingen surnisse er bare at når jeg er kunde er kundeservice noe jeg burde ha tilgang til..!

Lenke til kommentar

Se hva jeg fant:

Video Cards

Part #  

1M264   -  Card (Circuit),GRPHC,Video,32M,P41,NV-11

1M265   -  Card (Circuit),GRPHC,32M,P41,NV-11,MICRO STAR INTERNATIONAL CO LTD

4U284   -  Card (Circuit),GRPHC,ATI,M9,64MB,Comaneci

5J149    -  Card (Circuit),GRPHC,Video,64MB,NV17,Nvidia (GeForce4 440 Go 64mb)

5U427   -  Module,Card (Circuit),GRPHC,ATI,M9,64MB

6J035   -  Module,Card (Circuit),Video,32MB,Nvidia,NV17

Les mer her:

http://www.bay-wolf.com/parts_i8200.htm

Da skal det ikke være værre en å bestille delen fra Dell spare parts! :D

Lenke til kommentar
kontaktet dell kunderservice([email protected]) anngående oppgradering av mitt Geforce 440 Go kort mot et Radeon 9000 på min Inspiron 8200. Da fikk jeg til svar at det bare var vanlig å oppgradere harddisk og ram. Så svarte jeg at jeg ga %¤"# i hva som er "vanlig" og spurte igjenn hvordan dete ble gjort, fikk faktisk samma svar tilbake.. OMFG

men seriøst; det er mulig å oppgtradere skjermkortet på sin Inspiron 8200 ikke sant?!? -hvertfall til et Radeon 9000..?

Er det lett å bytte dette? Jeg har Radeon 9000 og kunne kanskje tenkt meg å bytte til Geforce 440 Go.

Lenke til kommentar

Er det lett å bytte dette? Jeg har Radeon 9000 og kunne kanskje tenkt meg å bytte til Geforce 440 Go.

Seriøst, eller har du fått et slag i hode ?

Ati Radeon Mobility 900 er bedre enn Geforce 440 Go.

Det kommer snart ut kort som er bedre enn radeon mobility 9000.

Dvs, radeon mobility 92000, 9600 og 9600

hvet ikke hvordan geforce Fx Mobile kortet er. Kan ikke tro at det tar knekken på ati's kommende brikker. Ati har jo slått Nvidia langt ned i støvlende forelpig.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du bytte?? Radeon 9000 er jo litt bedre...

Hvis du vil bytte kjenner jeg en som vil bytte fra Geforce Go til Radeon 9000 ..

Fordi Nvidia har mye bedre drivere til Linux (selv om de er closed source), men jeg får kanskje bare smøre meg med tålmodighet, og se om jeg ikke får Radeon 9000 opp å kjøre skikkelig i Linux snart. Blir vel uansett trøblete med garanti og slikt å bytte.

Dessuten spiller jeg ikke, og regner med at Geforce vil gi meg mer enn nok kraft til det jeg bruker maskinen til (surfing, kontorapplikasjoner og film/dvd).

Lenke til kommentar

Jeg prøver vanligvis å forholde meg rolig selv om andre "tar av" på forumet. Men nå er jeg nødt til å arrestere noen.

Jeg jobber selv i servicebransjen og vet at selv om kunden alltid har rett så er det ikke like enkelt å praktisere dette. Derfor, når du begynner å kaste dritt i mailer så blir det komplett umulig å ta deg seriøst!

Dersom du holder en rolig og sikkerlig tone ovenfor Dell er jeg helt sikker på at de hjelper deg. Og husk, det er ikke sikkert at alle er like oppdatert som deg, selv om de jobber i Dell.

Dersom du hadde holdt seg rolig og forklart saken til Dell en gang til så hadde du fått all den hjelpa du trenger!! Det er jo ingen hemmelighet at du kan bytte skjermkort på maskinen, ergo er det heller ingen grunn for at Dell ikke skulle hjelpe deg med dette! Er jo i tillegg et salg ekstra for dem!!!

Skjerp tonen din, bli seriøs - så får du også seriøse svar!

*risteoppgittpåhode* :grumpy:

Lenke til kommentar
Nice! Da må vel dell være de eneste. Synd at dell er jalla.

Du må av med keyboardet for å bytte skjermkort. Relativt grei operasjon. Mener Dagbladet hadde en sak på det for ikke alltfor lenge siden, men jeg finner seff ikke linken i farta.

Problemet er vel mest at skjermkortene er SVINDYRE!

Lenke til kommentar

Du kan henvende deg til reservedelsavdelingen og be om å få kjøpe et nytt grafikkort til maskinen din - gjerne i form av en email hvor du skriver at du er klar over at du kan risikere å ødelgge hovedkortet ditt dersom du ikke følger instruksjonene til punkt og prikke, samt at du ikke holder Dell ansvarlig for dine handlinger.

Billig er det heller ikke - men det er jo ikke Dells problem!

Disse burde klare å sende forespørselen din videre:

[email protected]

Hvis det ikke gir ønsket resultat, kan du sende meg en PM, så ser jeg på det.

Hvis du er høflig da :D

Lenke til kommentar

Jeg bestillte ati m9000 av 2 grunner..

det er det beste til i8200 (får den i dag :D)

Også sluker alle nvidia kortene strøm i forhold..

til og med nvidia fx go er regnet som "dårligere" pga den sluker strøm noe helt sykt.. skal du ha en bærbar som klarer seg en stund uten å plugge i strømkablen, styr unna nvidia..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...