Gå til innhold

20 år grense på førerkort for MENN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har observert så har Ellingsen tilnærmet null gjennomslagskraft i FrP. Han har rollen som bygdetulling, han serverer media med alle mulige slags spinnville uttalelser og forslag som man så aldri hører noe mer om.

Trodde det var Per Sandberg, Ulf Erik Knudsen, og Per Willy Amundsen som hadde den jobben, jeg! :p

Syns det er et dårlig forslag, men så er jo jeg en gutt som har kjørt mye bil uten en eneste ulykke. Men for å være konstruktiv, da, hva burde man gjøre med det faktum at gutter har flere ulykker?

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har observert så har Ellingsen tilnærmet null gjennomslagskraft i FrP. Han har rollen som bygdetulling, han serverer media med alle mulige slags spinnville uttalelser og forslag som man så aldri hører noe mer om.

Trodde det var Per Sandberg, Ulf Erik Knudsen, og Per Willy Amundsen som hadde den jobben, jeg! :p

Syns det er et dårlig forslag, men så er jo jeg en gutt som har kjørt mye bil uten en eneste ulykke. Men for å være konstruktiv, da, hva burde man gjøre med det faktum at gutter har flere ulykker?

Gi oss et alternativ til å råkjøre på riksvegen. F.eks leste jeg at de hadde en dragracing bane(sør for Oslo en plass), de hadde ingen problemer med hverken rånere eller fartsbøller fordi eieren lot de kjøre av seg agresjonen på banen. Men, når banen skiftet eier og ungdommen ble kastet vekk, så ble det plutselig så mange råkjørere og rånere at man snakket om å kjøpe tilbake banen, for å gi ungdommmen en plass å råkjøre.

Ungdom råkjører uansett hvor man bor, gi dem heller en plass hvor de kan drive på uten andre i nærheten. :thumbup:

Lenke til kommentar

Må nødvendigvis ikke kjøre som en idiot, men kunne presse bilens grenser. Jeg hadde ikke hatt noe imot hvis jeg kunne tatt med bilen til en bane for å "leke" litt. Så slipper man å gjøre det på veien, hvis man skulle bli fristet til det.

Støtter det Henning Solberg sa, om at det burde bli bygget flere baner rundt omkring, hvor man må ha obligatoriske kjøretimer. På den måten, kan man finne ut av når det går galt og hvor lite som skal til før man mister kontroll over bilen.

4t på en glattkjøringsbane holder ikke.

Lenke til kommentar

Det er jeg forsåvidt helt enig i, og jeg er absolutt for mer kjøreopplæring og muligheter for bilinteressert ungdom å kjøre fort. jeg tror bare ikke det nødvendigvis løser problemet med folk som kjører idiot.

Det er jeg forsåvidt helt enig i, og jeg er absolutt for mer kjøreopplæring og muligheter for bilinteressert ungdom å kjøre fort. jeg tror bare ikke det nødvendigvis løser problemet med folk som kjører idiot.

Lenke til kommentar

Gi oss et alternativ til å råkjøre på riksvegen. F.eks leste jeg at de hadde en dragracing bane(sør for Oslo en plass), de hadde ingen problemer med hverken rånere eller fartsbøller fordi eieren lot de kjøre av seg agresjonen på banen. Men, når banen skiftet eier og ungdommen ble kastet vekk, så ble det plutselig så mange råkjørere og rånere at man snakket om å kjøpe tilbake banen, for å gi ungdommmen en plass å råkjøre.

Ungdom råkjører uansett hvor man bor, gi dem heller en plass hvor de kan drive på uten andre i nærheten. :thumbup:

Man trenger ikke lete lenge før man finner bilklubber som arrangerer kjøring på bane, åpent for de som vil...

Lenke til kommentar
Innfør heller IQ-testing. Jo lavere IQ, jo lenger må man vente med å ta lappen.

Antagelig langt, langt mer effektivt enn et eventuelt kjønnsdiskriminerende tiltak.

mener ikke å skryte men, i følge de testene jeg har tatt ligger min IQ greit over gjennomsnittet(har ikke tatt en helt seriøs test enda men)

men jeg tør å påstå at jeg ikke var den beste i trafikken når jeg hadde fått lappen.

kjørte gammel bil og godt over grensen(140+ i 80).

så det med IQ er bare idiotisk, er ikke dumme folk som gjør det, det er folk som er sugen på adrenalin :p

edit: ble ikke veldig mye bedre når jeg fikk artigere bil...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kan jo bare tenke sånn at hvem kjører mest? jo menn..derfor er det jo ganske logisk at menn sitter bak rattet i de fleste trafikkulykker.

Jeg vil også tro at hvis lappen ble utsatt så ville gutta bare kjøre mer når de fikk den fordi de måtte ta igjen tapt kjøring..jeg ville nok ikke gjort det fordi jeg er ikke så interessert i bil men jeg kjenner veldig mange som ville gjot det

Lenke til kommentar
Kan jo bare tenke sånn at hvem kjører mest? jo menn..derfor er det jo ganske logisk at menn sitter bak rattet i de fleste trafikkulykker.

Jeg vil også tro at hvis lappen ble utsatt så ville gutta bare kjøre mer når de fikk den fordi de måtte ta igjen tapt kjøring..jeg ville nok ikke gjort det fordi jeg er ikke så interessert i bil men jeg kjenner veldig mange som ville gjot det

personlig kjørte jeg fra meg etter at jeg hadde fått førerkortet, men da hadde jeg ikke så artig bil, og det gikk derfor ikke så alt for ille.

det som ofte er problemet er at ungdommer tror de kan med enn de gjør, jeg fikk dette plantet inn i hodet og startet på bunnen.

det er jo også en typisk gutte-greie å kjøre bil, gjerne fort.

det drar nok opp statestikken en god del.

regner med at jenter skader seg mer på hest, la oss kreve at dem ikke får ha hest før dem er 30 eller no :p

Lenke til kommentar

Men det vil alltid være noen fjøsnisser som oppfører seg som noen idioter i trafikken. Det ser man vel nesten over alt hvor det er et "system" som skal følges.

Lenke til kommentar

Kanskje man skal gjøre det lettere å miste lappen for samtlige under 25 år? Miste lappen ved *pekefinger i været* 105 i 80-sona istedet for 116 som er dagens grense? Osv?

Vi vil få idiotene av veien, mens de mer ansvarlige unge sjåførene får uansett lov til å kjøre uforstyrret - helt uten kjønnsdiskriminering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...