Gå til innhold

Samsung 245B+ eller BenQ G2400W

Reite

Anbefalte innlegg

Har sett gjennom trådene til begge disse skjermene og får et godt intrykk av begge. Det jeg lurer på er hva som er det beste kjøpet? Jeg bor utenfor Norge og her koster disse 2 akkurat det samme.

Skal brukes litt til gaming, litt til film, og også endel til andre ting. Det jeg vil ha er 24" med 1920x1200(?) oppløsning. Er også åpen for andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 245B, grei skjerm, men liker ikke kvalitetsfølelsen, eller den fraværende kvalitetsfølelsen. Det er rein plastikk overalt, virker veldig billig. Men ser du iforhold til pris er dette igrunn en Gull-Skjerm, 2500 kroner det ikke noen som klarer å konkurrere med.

Når det gjelder bildet/Ytelsen, så har den endel blåfarger, men dette er panelet sin skyld, skal du ha bedre bildet så må du over på I-PS, S-PVA og lignende, men da går det igjen utover responstiden.

Ville alt i alt gått for Samsung 245B, det er en svært god skjerm, men det er ikke til å legge under en skuff, at den har sine problemer den å.

Lenke til kommentar

Nei, Samsung 245B har ikke blåskjær på grunn av panelet det bruker, men på grunn av at Samsung av en eller annen grunn klarer og fabrikk-kalibrere alle skjermene sine til å ha blodominans.

Uansett, BenQ G2400W er MYE bedre skjerm, hva bildekvalitet angår. Er du ute etter bra design, kan jo BenQ V2400W være ett veldig bra alternativ, men den koster også mer.

Jeg har faktisk aldri sett en skjerm med så gode fabrikkinstillinger som BenQ G2400W. Farger og gråskala er helt fenomenalt bra ut fra boksen. At skjermen har knallbra kontrast ratio og ekstremt lav input lag, er jo også store pluss i boka. Billigere og bedre 24" med TN-panel finner du ikke. ;)

Sammenlign skjermene her!

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Så du mener benQen rett og slett har mye bedre bildekvalitet? Dette gjelder etter kalibrering også? Greia er at de har samsungen på lager, mens BenQen må jeg vente en uke på. Men det er jo ikke noe tvil om at jeg heller vil vente litt lengre om det er sånn at BenQen er såpass mye bedre på bildekvalitet. Design bryr jeg meg ikke veldig mye om.

edit: Jeg ser også at samsung sin T240 også koster nesten det samme, hvordan er denne i forhold til de jeg har listet?

edit2: leste også akkurat en post om samsung 2493HM. Den fikk mye skryt i forhold til den samsungen jeg har listet. Det er jo ikke store forskjeller på pris heller.

Endret av Reite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...