Gå til innhold

Gode råd om taktisk bruk av Facebook

flotters

Anbefalte innlegg

Jeg hadde i grunn et rikt nok liv fra før og gadd aldri slenge meg med på Facebook-hypen i fjor!

Men et liv uten Facebook er litt stusselig når man sitter på en fest og ALLE andre vet noe du ikke vet.

Så biter i det sure eplet og slenger meg inn nå.

Har et ganske stort nettverk (over 1000 kontakter i Outlook) og vil ikke nødvendigvis at alle skal vite alt om meg. Men har forstått at på Facebook er det enten/eller. Legger man dem til, får de sett det meste!?

Så nå lurer jeg på noen gode tips for bruk av Facebook.

Tekst: Her er det vel lurt å legge de mest private samtalene som "Inbox-innlegg", ikke på "The Wall"?

Bilder: Innlysende at man ikke bør legge ut de sykeste festbildene hvis man har sjefen på vennelista, men hva gjør man for å fjerne noe fra den "Photos of"-funksjonen som ligger i tilknytning til profilen hvor man er "tagget" på bilder av andre?

# En mulighet er selvsagt å be vedkommende slette bildet

Men ellers:

Er det slik at hvis jeg fjerner vedkommende som venn forsvinner bildet fra "Photos of"?

Eller blir bildet der helt til jeg selv forlater Facebook?

Noe annet enn Bilder og Chat det er fornuftig å være litt obs på?

Og så har jeg sletta alle invite-mailene som jeg fikk fra andre som gikk inn på Facebook i fjor. Er det slik at dette er arkivert slik at jeg ved å opprette en profil automatisk får en hel haug med venner - de som har invitert - eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et ganske stort nettverk (over 1000 kontakter i Outlook) og vil ikke nødvendigvis at alle skal vite alt om meg. Men har forstått at på Facebook er det enten/eller. Legger man dem til, får de sett det meste!?

ikke enten/eller. I Facebook kan du velge hvor mye av profilen din venner og andre skal se. Du kan også velge at spesifikke brukere bare får tilgang til noen ting, og f.eks ikke bilder. F.eks at: "Trond" ikke får se wallen din osv...

for min egen del lar jeg kun venner ha tilgang til bilder og wall, mens andre kan se profilen min o.l...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...