Lanka Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Saken er at jeg har hatt en Roland EM-20 i en del år nå. Spilte mye da jeg gikk på musikkskole for et par år tilbake. Jeg sluttet på det, og keyboarden ble lagt i boden med beskyttelsesbagen og en søppelpose over. Tviler på at det kan ha dannet seg kondens, men jeg tok den inn her om dagen siden jeg ville spille. Den har kanskje ligget i boden (ute) i 2 år. Jeg tok den inn og la den på rommet mitt (romtemp) over natta slik at den skulle varme seg litt. Plugget inn vanlig AC/DC-kabel med riktig Volt-styrke. Og den skrudde seg ikke på. Den originale ledningen har jeg forlagt/mistet. Lurer på hva som kan være problemet, og om jeg kan gå innom en musikkforhandler for å evt få fikset det. Og blir dette isåfall dyrt? Jeg bor i Oslo, men studerer i Trondheim. Hvis kostnadene for at en reperatør skal ta en titt på den er større enn verdien til keyboarden gidder jeg ikke dette. Men har gjerne lyst til å spille igjen. Og jeg tviler på at det kan være noe spesielt. Jeg kan ikke ha kortsluttet den, da jeg var ytterst forsiktig. Kan den ha blitt ødelagt over den lange lagringstiden i en bod? Lenke til kommentar
Sandman1 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Sjekk +/- på den alternative strømforsyningen, slike strømforsyninger kan ofte snu om på +/-, enten direkte på kontakten til keyboardet, eller på en vender på trafoen. Iallefall den letteste feilen å sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå