Vipera Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Nettopp kjøpt meg ny pc, men etter jeg har satt den sammen booter den ikke. Dette er PCen: Asus p5q deluxe Thermaltake Toughpower 750W intel e8500 munskin ddr2 4gb extrem performance Så kommer problemet: Etter alt er koblet opp prøvde jeg å starte den opp, alt som skjedde da var at cpuviften og viften på grafikkortet rykket til et kvart sekund så ble alt dødt. Men lyset på ON og RESET knappen på hovedkortet lyser hele tiden. Så tok jeg ut eatx12v kabelen som gir hk strøm å da starter alle viftene å gå på 100%. men fremdeles ikke noe bilde på skjermen eller noen pipelyder fra hk, å viftene fortsetter å gå i det uendelige. Har prøvd dette med og uten de fleste komponentene. Prøver jeg å starte opp med bare cpu så blir det samme problemet når eatx12v er koblet til, viften rykker til(får strøm bare et øyeblikk), og tar jeg ut den kabelen spinner viften opp i sånn 5 sek, men så blir det stille. Fremdeles ikke noen lyder. Jeg er utrolig blank på hva dette kan være, noen som har en ide? edit: Glemte å si at jeg har prøvd å resette cmos mange ganger, også tatt ut batteriet Endret 9. september 2008 av Vipera Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Sjekk at du har satt alle ledningene inn på rett plass, og at dei er satt inn skikkelig. Visst skjermen er svart, og hovedkortet lyser grønt, kan skjermkortet være defekt. Sjekk også at ledningen fra skjermkortet og skjermen er satt i skikkelig, men visst det ikkje er det, pleier det som regel å komme opp "No Signal" på skjermen. Pass også på at du har satt alt skikkelig i av komponenter. Mvh Rgr00n Endret 10. september 2008 av Rgr00n Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Sjekk at du har satt alle ledningene inn på rett plass, og at dei er satt inn skikkelig. Visst skjermen er svart, og hovedkortet lyser grønt, kan skjermkortet være defekt. Sjekk også at ledningen fra skjermkortet og skjermen er satt i skikkelig, men visst det ikkje er det, pleier det som regel å komme opp "No Signal" på skjermen. Pass også på at du har satt alt skikkelig i av komponenter. Mvh Rgr00n Det står No signal på skjermen ja. Når man starter opp hket regner jeg med det ikke er vanlig at viftene får strøm i bare et kvart sekund. Har prøvd å tatt bort alle andre komponenter enn cpuen og det er fremdeles samme problemet Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Fant frem multimetret mitt for å feilsøke litt, så målte volten på pcie kabelen fra PSUen. Den ligger stødig på rundt 12V så lenge eatx12v er koblet fra hovedkortet, men når den setten inn stuper volten raskt til tilnermet null. Virker som PSUen slår seg av. Tror ikke det er noe galt med PSUen for jeg målte også alle pinnene på eatx12v kabelen å de lå rundt 12V. edit: Helt av slår PSUen seg helt ikke for lyset på HKet stopper ikke å lyse Endret 10. september 2008 av Vipera Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Antar at du har brukt spacere når hovedkortet ble satt inn. Dermed unngår du kortslutning på baksiden av kortet mot kabinettet. Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Eg vil tru at PSU'en er problemet, men er det ikkje det allikavel, så er sannsynlegvis HK'et problemet, visst du har fått inn alt av ledninger som trengst. Mvh Rgr00n Endret 10. september 2008 av Rgr00n Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Antar at du har brukt spacere når hovedkortet ble satt inn. Dermed unngår du kortslutning på baksiden av kortet mot kabinettet. Stemmer det ja, tok det også ut å koblet det opp på den antistatiske posen som det lå i for å være sikker på at det ikke var kontakt med kabinettet som var årsaken. Eg vil tru at PSU'en er problemet, men er det ikkje det allikavel, så er sannsynlegvis HK'et problemet, visst du har fått inn alt av ledninger som trengst. Er PSU eller HK jeg har kommet frem til også. Har dessverre ikke funnet noen andre PSUer jeg kan teste med enda. Men jeg målte alle pluggene på PSUen med et multimeter å det var rett volt i alle Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du må berre få testet ein anna PSU. Det er den einaste måten eg kan tenke på, som kan identifisere problemet. Mvh Rgr00n Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Viste seg at det var cpuen som var defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå