Gå til innhold

Dings som forsterker trådløst signal

DurinVIII

Anbefalte innlegg

Finnes det en dings som kan forsterke det trådløse signalet på rommet mitt? Slik det er nå så har jeg elendig signal, og nå står PC-en oppå skrivepulten. Før prøvde jeg å ha den under skrivepulten, men der var det ikke signal i det hele tatt. Altså, det jeg vil ha, er en mottaker som jeg kan sette nærmere ruteren, og få en nettverkskabel fra den til å plugge inn i PC-en. Finnes dette? If so, noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Værsågod!

Range extender

Sett denne på rommet ditt så funker den som en forsterker på trådløs signalet ditt. Har brukt denne selv hos mange kunder... Fungerer fett!

Wehey, dette så noget mer ut som det jeg vil ha, ja. Fungerer den by default med alle routere?

Den skal kunne gjøre det ja..... Skal ikke si 100% sikkert men den har funket med både D-Link og Linksys hos meg. Det er bare og prøve, funker det ikke så sender du den tilbake (eller selger den videre)

Lenke til kommentar

Og hvis ikke det virker så kan du kjøpe en vanlig linksys WRT54GL ruter for under 500 kr, installere Tomato firmware på den og sette den i Wireless Ethernet Bridge modus. Da kan du sette ruteren den der det er sterkt signal, og koble den videre til PCen din med ledning. Det er en bedre løsning hvis du spiller mye for å slippe lag - da "tror" PCen den er koblet rett på nett (og ikke trådløst).

Lenke til kommentar
Og hvis ikke det virker så kan du kjøpe en vanlig linksys WRT54GL ruter for under 500 kr, installere Tomato firmware på den og sette den i Wireless Ethernet Bridge modus. Da kan du sette ruteren den der det er sterkt signal, og koble den videre til PCen din med ledning. Det er en bedre løsning hvis du spiller mye for å slippe lag - da "tror" PCen den er koblet rett på nett (og ikke trådløst).

Denne løsningen bruker jeg faktisk selv ;) Funker det og. Men Range Expanderen er enklere og bruke.. (bare tenkte på det jeg)

Lenke til kommentar
Tror routeren i huset er en Speedtouch 510. Går dette fortsatt bra?

Vil tro det! :) Men du må huske at Speedtouchen KUN er modemen, det er nok koblet til et accesspunkt av et eller annet slag fordi 510`n er ikke trådløs. Men Range boosteren skal funke fint den uansett siden den følger standarden for trådløse nett..

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...