DurinVIII Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Finnes det en dings som kan forsterke det trådløse signalet på rommet mitt? Slik det er nå så har jeg elendig signal, og nå står PC-en oppå skrivepulten. Før prøvde jeg å ha den under skrivepulten, men der var det ikke signal i det hele tatt. Altså, det jeg vil ha, er en mottaker som jeg kan sette nærmere ruteren, og få en nettverkskabel fra den til å plugge inn i PC-en. Finnes dette? If so, noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 hva med ny antenne, denne f.eks? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302660 ga meg en del bedre signal når jeg hadde den ihvertfall Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Vel, jeg bor da i et hybelkollektiv, så hadde helst sett for meg Antenne->PC, og ikke Router->Antenne. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) hva med en skjøteledning? så kan du sette antennen du har nå hvor du vil. noe slikt: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=111712&model= tror det er det letteste og enkleste Endret 9. september 2008 av aklla Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Værsågod! Range extender Sett denne på rommet ditt så funker den som en forsterker på trådløs signalet ditt. Har brukt denne selv hos mange kunder... Fungerer fett! Endret 9. september 2008 av ASCIWhite Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Tror ikke huseier går av skaftet i ren og pur glede om jeg starter å borre hull i taket/gulvet her. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Værsågod! Range extender Sett denne på rommet ditt så funker den som en forsterker på trådløs signalet ditt. Har brukt denne selv hos mange kunder... Fungerer fett! Wehey, dette så noget mer ut som det jeg vil ha, ja. Fungerer den by default med alle routere? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Værsågod! Range extender Sett denne på rommet ditt så funker den som en forsterker på trådløs signalet ditt. Har brukt denne selv hos mange kunder... Fungerer fett! Wehey, dette så noget mer ut som det jeg vil ha, ja. Fungerer den by default med alle routere? Den skal kunne gjøre det ja..... Skal ikke si 100% sikkert men den har funket med både D-Link og Linksys hos meg. Det er bare og prøve, funker det ikke så sender du den tilbake (eller selger den videre) Lenke til kommentar
maheath Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Og hvis ikke det virker så kan du kjøpe en vanlig linksys WRT54GL ruter for under 500 kr, installere Tomato firmware på den og sette den i Wireless Ethernet Bridge modus. Da kan du sette ruteren den der det er sterkt signal, og koble den videre til PCen din med ledning. Det er en bedre løsning hvis du spiller mye for å slippe lag - da "tror" PCen den er koblet rett på nett (og ikke trådløst). Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Og hvis ikke det virker så kan du kjøpe en vanlig linksys WRT54GL ruter for under 500 kr, installere Tomato firmware på den og sette den i Wireless Ethernet Bridge modus. Da kan du sette ruteren den der det er sterkt signal, og koble den videre til PCen din med ledning. Det er en bedre løsning hvis du spiller mye for å slippe lag - da "tror" PCen den er koblet rett på nett (og ikke trådløst). Denne løsningen bruker jeg faktisk selv Funker det og. Men Range Expanderen er enklere og bruke.. (bare tenkte på det jeg) Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Tror routeren i huset er en Speedtouch 510. Går dette fortsatt bra? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Tror routeren i huset er en Speedtouch 510. Går dette fortsatt bra? Vil tro det! Men du må huske at Speedtouchen KUN er modemen, det er nok koblet til et accesspunkt av et eller annet slag fordi 510`n er ikke trådløs. Men Range boosteren skal funke fint den uansett siden den følger standarden for trådløse nett.. Endret 12. september 2008 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå