Aleriax Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har vurdert og ta steget og komme meg opp i semi proff klasse video kamera, har lenge gått og fundert på det. Bruken kommer til og bli veldig alsidig, alt fra amatør filmer til brullup osv. Snublet så over et canon xm2 for en rimelig peng og tenkte det var på tide og slå til. kameraet selges for 8000,- og er 5 år gammelt, fint brukt av en eldre fotograf. Hva formeninger har dere, for meg ser dette ut som en grei og billig måtte til og komme igang med semiprofft video kamera, kan senere oppgradere vist det skulle slå igjennom. Mvh: Frode Rosland Lenke til kommentar
peetah Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hmm... jeg synes ikke det var noe særlig billig.. Vi har en del slike kamera på Elvebakken VGS, og det er ikke spesielt god kvalitet på opptakene sett i forhold til dagens standard. Kameraet er jo godt og vel 5 år gammelt, og det har skjedd veldig veldig mye på 5 år i den digitale verdenen. Jeg ville i alle fall gått for et fullHD kamera, som Canon hv 20/30, dette er et lite kamera, men du kan stille blender, lukker, hvitbalanse, og andre ting selv.. Fungerer veldig bra til å lage amatørfilmer;) Lenke til kommentar
Aleriax Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Har fra før av Sony HDR-CX6, men vil opp i semiproff DV kamera. Selv om dette er på et amatør nivå så setter eg krav til kvalitet, så som du sier så er det gammelt men i denne klassen trodde eg kvaliteten var rimelig høy generelt. Men selfølgelig åpen for tips. Som sakt vil opp et nivå fra handycam men håpet på og få en noelunde prismessig ok start. har ikke lyst til og hive ut 20 000,- for og finne ut at dette ikke helt var vært prisen. kan strekke meg til en 12-14 000,-. Hva bør eg se etter, er veldig usikker på hva en kan få til den prisen av brukt utstyr. Har somregel alltid styrt unna kjøp av brukt men i dette tilfellet tror eg det vil være litt lurt og gå denne veien. Pengende og interessen er der men trenger råd om hva eg bør kjøpe Lenke til kommentar
peetah Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ærlig talt, hva mener du er semiprofft da?... Det er ikke noe xm2 kan som ikke et handycam kan. Det er fordi xm2 er utdatert og dårlig. Vi har brukt dette kamera mye på skolen, og har hver gang blitt overasket over resultatet som blir overeksponert og dårlig.. 8000 er alt for mye for dette kameraet. Det kan hende du får en anelse mindre dybdeskarphet med dette kameraet på grunn av det større objektivet, men dette kan også fikses på handycams Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå