Okrepp Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Hei. På skolen bruker vi "skoleportalen" Fronter. Der kan lærerne sjekk hvor ofte vi logger oss på. Derfor tenkte jeg det hadde vært moro å lage en batch-fil som kunne logge på og av i ett sett, bare for å få opp statistikken min litt! Jeg greier fint å programmere fila til å åpne påloggingsnettstedet, men lenger kommer jeg ikke. Noen som vet om det er mulig å få batch-fila til å "skrive inn b.navn og passord" for så og logge på? Her er kan man logge inn: https://fronter.com/opplandvgs/index.phtml Hadde vært j***a moro og fått til! Endret 9. september 2008 av Okrepp Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tror akkurat det der kan løses bedre med et annet skriptspråk, f.eks Python. C# tror jeg også hadde vært ypperlig. Du kan jo vente å se om du får noe svar her, eller så kan du jo henvende deg i feks C#-forumet eller Python-forumet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 nei, batch kan ikke skrive inn brukernavnet og passordet. batch er i hovedsaken laget for enkle oppgaver lokalt eller på nettverket. batch funker stort sett veldig dårlig til web Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Vbscript er en måte å løse dette på som ikke krever for mye dilldall(installering av visual studio f.eks) Her er noe kode jeg skriblet ned: ----------------------- Dim IE,Brukernavn,Passord Brukernavn = "VIPER" Passord = "HAHAHA" Set IE = CreateObject("Internetexplorer.Application") IE.Visible = True IE.Navigate "https://fronter.com/opplandvgs/index.phtml" do while IE.ReadyState<4 wscript.sleep 100 loop IE.Document.All.Username_Input.Value = Brukernavn IE.Document.All.Password.Value = Passord IE.Document.All.loginform.Submit wscript.sleep 12000 IE.Quit ---------------------- Putt dette i et tekstdokument.. Endre Brukernavn/Passord og lagre som *.vbs. Nå kan du kjøre dette og det burde fungere.. Det denne gjør er å lime inn brukernavn/passord og submitte formen. Deretter venter den i 12 sekunder før den lukker IE.. Det kan du selv endre.. Lykke til Lenke til kommentar
backup Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 For i = 1 To 1000 '1000 er antall ganger du vil logge deg inn 'sett scriptet ovenfor inn her og kjør hele greia, så blir det gøy på lærerværelset også next Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 uuh.. den er nasty.. og muligens ikke så veldig lur .. legg heller scriptet inn i task scheduler ellerno med noen minutters mellomrom. Lenke til kommentar
Okrepp Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Oooh! Nå begynner vi å snakke her! Skal teste nå! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå