sola66 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg skal til Barcelona til helgen, men har ganske stramt program så eneste mulighet for å få med seg litt shopping er søndag. Er det noen butikker åpne da? Noen som vet?? Lenke til kommentar
mr_scoopex Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Mye er søndagsstengt, slikt som i norge. Vet ikke hvordan det er på Las ramblas da, men kjøpesentre osv og "vanlige" butikker har iallefall stengt på søndager. Lenke til kommentar
reisekongen Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 det aller meste er stengt Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Rundt Placa de Catalunya (øverenden av Las Ramblas) er det flere store shoppingsentre slik som Fnac, El Corte Ingles, C&A som jeg mener har søndagsåpent. Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har kommet hjem igjen - og for andre som evt. lurer; Maremagnum nede på havnen er det eneste shoppingsenteret som var åpent (i hvert fall i sentrum - har ikke sjekket utenfor). Maremagnum har relativt kjedelige butikker synes jeg da.... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hadde ikke El Corte Inglés åpent fra 10 til 22 på søndag? Lenke til kommentar
mr_scoopex Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Som sagt så er åpningstidene/dagene til butikker svært likt som hjemme i norge. El Corte Inglés har bare åpent på søndager ved spesielle annledninger, slikt som julehandelen osv, akkurat som i norge. Endret 20. september 2008 av mr_scoopex Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 jeg kom nettop hjem fra ferie i Spania og er litt overrasket over det som sies her (men siden trådstarter har kommet tilbake så stemmer det nok). Jeg var i Madrid forrige søndag og der var det business as usual i alle butikker, selv til langt på kveld. Nå er jo Madrid ganske mye større enn Barcelona (cirks 3.2 milli Madrid og 1.6 mill i Barcelona)og siden de ligger i hver sin del av Spania er det tydeligvis forskjellige regler i delstatene de ligger i. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Så selv en rekke søndagsåpne butikker nå på søndag og det i en by med knapt 100.000 innbyggere. De fleste butikkene har riktignok søndagsstengt. Lenke til kommentar
gunnern Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg skal til Barcelona til helgen, men har ganske stramt program så eneste mulighet for å få med seg litt shopping er søndag. Er det noen butikker åpne da? Noen som vet?? Det meste er dessverre stengt på søndager. Derfor er det ofte lurt å legge sightseeing og ikke minst dra på fotballkamp (FC Barcelona eller Espanyol) på søndager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå