Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trang forhud - Hydrokortison - Salve eller Krem?

Gjest Skeptisk19

Anbefalte innlegg

Gjest Skeptisk19

Har litt trang streng på undersiden av penis og ønsker å vite om det er salve eller krem jeg skal bruke?

Søkte eg gang før og fant ut at det var krem jeg skulle ha, nå har jeg lest at det var salve jeg skulle ha... så er forvirret :S

Har brukt litt krem men har egentlig ikke funket helt..

Håper noen har et svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lommelegen og lignende sider sier man skal bruke kortison krem, viss man ikke vil gå til legen eller ikke har så veldig trang hud

Ok, men så finnes det vel forskjellige kortisonkremer, med forskjellige styrker og mengder kortison. Hydrokortison er én av dem. Om ikke det står helt klart hvilke type kortisonkrem du bør bruke så bør du høre med fastlegen din, før du behandler deg selv. Uansett så synes jeg du bør snakke med legen din.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Gjest Skeptisk19

Der har vi problemet, for det første liker jeg ikke snakke med legen min om sånt, bare klarer det ikke. Kan ha noe med at legen har vært min tidligere fotballtrener.

For det andre bor jeg over 4 timers kjøretur fra der jeg bodde før, der fastlegen min er.

Vet at det er hydrokortison jeg trenger, og siden det ikke er så alvorlig trangforhud jeg har skulle det holde med hydrokortison,

trenger bare egentlig vite salve eller krem :S?

Lenke til kommentar
Gjest Skeptisk19

Det er prøvd.

Er egentlig romslig nok forhud, problemet er at strengern under penis må strekkes litt lenger, den som hindrer å få bak alt i erigert tilstand

Lenke til kommentar
Der har vi problemet, for det første liker jeg ikke snakke med legen min om sånt, bare klarer det ikke. Kan ha noe med at legen har vært min tidligere fotballtrener.

For det andre bor jeg over 4 timers kjøretur fra der jeg bodde før, der fastlegen min er.

Det har ikke veldig mye med hva du spør om, men du er klar over at du kan bytte fastlege ikke sant? slik at du får en som er nærmere der du bor?

Lenke til kommentar

Kanskje det er en salve med steroider du skal bruke og da må du ha resept på den.

NB. Du kan selv velge hvilken lege du vil bruke, det eneste er vel at du må betale høyere egenandel ved bruk av annen lege enn fastlegen. Selv om du vil syns dette er intimt og pinlig har legen normalt et proft forhold til dette, har nok vært borti mye "rart" før deg.

Salve eller krem er vel det samme ? Du kan selvfølgelig prøve å ringe til legen for å få resept, vet ikke om det går dessuten er det en fordel å snakke om dette.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

fastlegen kan svare, men jeg ser problemet..

du vil ikke snakke med han om dette, men du vil ikke bytte fastlege fordi du ellers er fornøyd med og trygg på den du har nå..?

tipper salve.. men med mindre det er skadelig så kan du jo prøve en først og bytte etterpå vist det ikke funker..?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Salven er veldig feit, så der blir salven liggende på huden uten å trekke inn, noe som da er ganske upraktisk. Mens kremen trekker inn i huden og det er nok den du skal bruke.

Om dette ikke fungerer kan du enten få denne strengen fjernet eller gjøre ett snitt i den slik at den blir lengre. Men da må du kontakte legen din og han vil gi deg en henvisning til en urolog som kan gjøre dette. Dette er enkle kirurgiske inngrep, gjøres på 20 min og du kan gå hjem etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...