Gå til innhold

BK: The bridge to hell


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet virket litt uskarpt/kornete, og jeg er usikker på om det ikke burde vært farger.

Komposisjonen er fin, men kunne kanskje vist litt mer til høyre, uten at jeg vet det for sikkert.

 

 

 

Og ang tittelen; Store, pretensiøse titler er kjempeteite og bør ikke brukes uansett. Blir like skuffa hver gang jeg ser noe kalt "The futuristic impersona of the lamp next door" og bildet bare er teit, eller ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at bildet er så veldig kornete eller uskarp. Man skal ikke bli for fanatiker heller. Lysene fra lyktene virker utbrente; men jeg plages ikke av det. Horisonten virker skjev, men det stemmer ikke med lyktestolpene som virker loddrette. Så da er vi ferdig med de tingen piksel-peeper'ne er opptatt av.

 

Du har komponert bildet bra. Og himmelen er passe dramatisk. Men jeg kunne tenkt meg at bruen ikke hadde grodd så igjen med bakgrunnen. Og forgrunnen er veldig lys i forhold til resten.

 

Tom

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding:) Horisonten skal være bein, bruker alltid vateret på stativet for å bli så sikker som mulig.

Synd med mørket på andre siden ja.. Tenkte jeg skulle prøve på nytt på samme stedet til vinteren, da går solen ned mer til høyre i bildet. Og da tror jeg at jeg kan få bedre lys over hele bildet:)

 

Ang støyen så er bildet mye klarere på pc'n min enn det ser ut her:/ Vet ikke hvorfor...

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Jeg har helt glemt å skrive om dette bildet. De med lang hukommelse vet at jeg elsker broer, og bilder av broer. Dette er et av de bedre jeg har sett her på Akam. En svært fotogen bro, og selv om det er en klisje så fungerer nattfoto fint til å illustrere linjene. Jeg tror ikke det hadde vært like tydelig på dagtid.

 

Korn? Kom 'an, det der er ikke mer enn det må være. Det er ok at dere vil ha tydelige fargebilder helt reine. Det kan dere forklare med realisme. Men det argumentet holder ikke når det dreier seg om sorthvitt. Der synes jeg struktur er penere enn uten. Sett bort fra i gammeldagse landskapsbilder i sorthvitt. En slik kvalitet kan ikke oppnås med digital slr uansett, så da må man frem med storformatet. Jeg foretrekker litt korn når bildet ikke viser verden slik den er, og spesielt når det er typisk småbildeformat.

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe annet en de andre her.

Virkelig bra bilde, flott komposisjon og eit fint natt bildet med utrulig kule skyer.

 

Prøvde du å ta bildet menst en bil kjørte forbi så farge linjen på bilen hang igjen.

Håper du forstår hva jeg mener.

 

Men så¨kunne også det vere for fortyrrende.

 

MVH Riffe

Lenke til kommentar

Han prøvde, men du skal ha en ganske rask bil for å komme over den broen på 5sek :p

 

Nammenamm av ett bilde! Jeg er ikke helt glad i den sepiaaktigesvarthvittkonverteringen, men det er ikke noe jeg kan irritere meg stort over, siden det blir litt vel subjektivt. Morsomt med en pretensiøs tittel i ny og ne, faktisk kan du fortsette ned den veien, printe det ut og henge deg opp på veggen.

Lenke til kommentar

Det er moro med en bevisst laget tittel, uansett om den er god eller dårlig. Selv en litt pretensiøs tittel som denne er bedre enn en ren beskrivelse av hva som er på bildet. Jeg skulle ønske at folket ville legge mer kreativitet inn i tittelen. Det trenger jo ikke være tittelen på selve bildet, som en del ser ut til å mene i debatter om treords-regelen. Så fryktelig vanskelig er det ikke, selv for dyslektikere. Jeg tror altfor mange gir opp etter veldig kort tid. Selv bruker jeg gjerne ganske langt tid til å finne på en tittel som skal pirre publikum litt. Det er som jeg ofte har skrevet veldig viktig med riktig presentasjon. Det å kunne presentere sine bilder er også en del av det å være en god fotograf, så for meg er det en av disiplinene jeg vurderer når jeg ser på et bilde.

Lenke til kommentar
Det jeg ønsket å se (uten å vite om dette passer) er en bil som er på vei til helvete, ikke en som allerede er i helvete :) Ergo en bil som man ser lysene til frem til et punkt på broen (kanskje et gyllent snitt..?), der ser man bilen på vei inn i helvete :devil:

 

Prøvde alt der. Brukte mye tid på stedet. Men dette var det eneste bildet jeg selv ble fornøyd med....

Ble bare rart med biler der.. Bildet mistet liksom litt av "mystikken" eller "stillheten"

 

btw: takk for mange gode tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...